פשיטת רגל זה לא בדיוק מה שחשבתם

מה עובר לכם בראש כשאתם שומעים את צמד המילים "פשיטת רגל"? סביר להניח שהדבר הראשון שעולה לתודעה, זה תמונה של אנשים מודאגים בעלי מבט רדוף, החוששים שההוצאה לפועל תדפוק על דלתם בכל רגע נתון ביום. אבל האמת היא מורכבת הרבה יותר מכך, ולגמרי לא ברורה מאליה. בין פושטי הרגל בימינו קיימים רבים שכלל לא שיערו שייכנסו לסטטוס הזה אי פעם, והנפילה הכלכלית שלהם לגמרי לא הייתה צפויה, כאלה שמעולם לא דאגו לענייני כספים וכעת מצויים במצוקה של ממש.

המיתוס הנפוץ לגבי תהליך פשיטת רגל

הידרדרות במצב הכלכלי יכולה להגיע משתי סיבות עיקריות: הראשונה היא השכיחה יותר, זו המתרחשת בשלבים, וקורית בשל התנהלות פיננסית לא חכמה במשך שנים ארוכות. כאשר אדם עושה את הטעויות שלו עם כספו פעם אחר פעם, רוב הסיכויים שימצא את עצמו במבוי סתום, כך שפשיטת רגל היא עניין לא מפתיע.

הסיבה השנייה ושוברת המיתוסים נוגעת לאותם אנשים שבעברם היו להם נכסים רבים, חיו בעושר רב במשך שנים, וידעו לחשב כל חלק מכספם. כמה עסקאות לא נכונות עם האנשים הלא נכונים, הן אלו שגזרו את גורלם. הראייה של פושטי רגל כעניים מרודים שלא יודעים לנהל כספים הינה מיתוס נפוץ שיש לשבור אותו.

כולנו שווים בעיניי החוק, וכאשר אדם עשיר מאוד שלפתע הופך להיות כזה החייב כספים רבים, נקלע למצב שבו פשיטת הרגל היא האופציה הטובה ביותר עבורו – אין הרבה הבדל בינו לבין אלו שרגילים לחיות עם "הראש מעל המים", כיוון שכך או כך – מדובר בתהליך מורכב, המשפיע על חייו של כל אדם בכל כך הרבה היבטים שונים.

לא מה שחשבתם

האם כדאי לחייב לייצג את עצמו בהליך פשיטת הרגל?

להליך של פשיטת רגל כמה שלבים מובנים, שעיקרם במילה אחת הוא בירוקרטיה. אין ספק שמדובר בתקופה – בין אם אלו שנתיים, מה שנחשב לתהליך קצר, ובין יחלפו כמה וכמה שנים עד לקבל צו ההפטר – שבה כמות המסמכים שתיחשפו אליהם, ושתצטרכו לחתום עליהם, היא גבוהה. גם אנשים שיש להם השכלה משפטית – עלולים להתבלבל כאשר מדובר במקרה הפרטי שלהם.

מסיבה זו, חשוב לפחות לקבל ייעוץ מקצועי של פרקליט העוסק בפשיטות רגל, אם לא לאפשר לו ממש לייצג אתכם בתהליך עצמו. אמנם לדיונים בבית המשפט אתם תצטרכו להופיע בכל מקרה, אבל עורך דין יכול לסייע לכם להתנהל בצורה חכמה ומתונה, להגיד את הדברים הנכונים ולהוות עבורכם "פה", כאשר תתקשו לבטא את עצמכם כראוי, אולי בשל סערת רגשות.

כיצד בוחרים עורך דין של פשיטת רגל ובמה הוא מסייע בפועל להצלחת התהליך?

בחירת פרקליט שייצג אתכם בהליך פשיטת הרגל שלכם, יכולה להתבצע לאחר סינון ראשוני דרך אתרי אינטרנט של עורכי דין העוסקים בתחום, וחשוב מאוד שאף לאחר ששוחחתם בטלפון ונפגשתם פנים מול פנים עם עורך הדין. פרקליט איכותי ומקצוען יגן עליכם במצבים שתהיו זקוקים לו, יהפוך את התהליך לבהיר עבורכם, יעשה סדר בכל המסמכים וישיג עבורכם הסדר להחזרת חובות שיתאים עד כמה שאפשר ליכולותיכם הכלכליות, זאת על מנת לסיים את ההליך בהצלחה ולהתחיל את החיים מחדש, ללא שום משא כבד של חובות על הגב.

למידע נוסף ניתן להיכנס לאתר Cosma.

 

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
הגשת טופס
נוטריון
מהו אישור חיים ואיך נוטריון יעזור

במדינת ישראל, נוטריון הוא זה המוסמך לאמת בחתימתו כי האדם שעומד ונמצא לפניו הוא אכן מי שהוא טוען שהוא, והנוטריון הוא זה שבעל הסמכות לאמת את אישור החיים. לכן, אם

רכב
עורך דין תעבורה
מה עליי לעשות במידה ושללו לי את הרישיון?

 רוב האנשים לא עוצרים לחשוב בחיי היומיום על רישיון הנהיגה שלהם ועל החופש שהוא מעניק להם. עם זאת, ברגע שבו שוללים לנו את הרישיון הדברים משתנים ומיד מתבהר לנו עד

פטיש בצבע זהב
עורך דין תעבורה
קיזוז נזק רכב במקרה של נסיעת עבודה

כל בוקר קמים כמה רבבות ישראלים, מתניעים את הרכב ונוסעים לעבודה. מתוך אותם עשרות אלפי עובדים חלק נכבד למדי קיבל את הרכב המדובר באדיבות המעסיק. מעסיקים רבים מספקים לעובדיהם רכב