איזו זכאות יש ליוצאי מרוקו לדרכון פורטוגלי?

צאצאיהם של מגורשי ספרד ופורטוגל זכאים לקבל דרכון פורטוגלי, רק אם הם עומדים בתנאי סף שהוגדרו מראש.

יש אלפי אנשים שהם מגורשי ספרד לקבלת דרכון.

 

מי זכאי לקבלת דרכון

כיום יש אלפי משפחות אשר שייכות למגורשי ספרד וקיבלו דרכו. חשוב לדעת שגם אם שם המשפחה אינו מצוין ברשימה, אין זה אומר דבר לגביי הזכאות ויתכן ואתם כן זכאים לדרכון. רק צריך לבדוק זאת עם מישהו מקצועי שיכול לעזור לכם במלאכה. בכל מה שקשור לשמות משפחה, ייתכן ולא תמצאו את שם המשפחה מכיוון ששמות משפחה עברו כמה גלגולים במשך השנים והם עוברתו ולכן הם לא אותו הדבר.

מלבד זאת, ישנה רשימה שח קהילה יהודית החיה בפרד ופורטוגל שיוציאה גם חלק מהמגורשים כמו מדינות מרוקו, טוניסיה, מצרים, ישראל, בולגריה, איטליה, יוון, לבנון, סוריה, קרואטיה, סרביה, דרום אמריקה כמו ברזיל וארגנטינה וגם יוצאי עיראק והולנד.  אם מוצאכם שייך לאחד מהמדינות הללו, תוכלו לבדוק את זכאותכם לדרכון פורטוגלי.

 

תנאי הסף להוצאת דרכון פורטוגלי:

  • על המבקש להיות מעל גיל 18
  • על המבקש להיות יהודי
  • על המבקש להיות ללא עבר פלילי
  • על המבקש לקבל אישור מהקהילה יהודית שלפיה הוא יהודי לצאצא מגורשי בפרד ופורטוגל
  • ילדים מתחת לגיל 18 להורה שקיבל אזרחות יוכלו לקבלם אזרחות על בסיס חוקים של ממשלת פורטוגל אך לא באופן רשמי.

 

חוק אזרחות הספרדי החדש

חוק האזרחות הספרדי החדש נכנס לתוקף בשנת 2015. החוק נותן אזרחות מקומית ליהודים שהם יוצאי מגורשי ספרד וגם לצאצאים שלהם. לפי החוק, כל אזרח זכאי לקבל אזרחות ספרדית אם הוא מצאצא למשפחה שהגיעה לאחת המדינות אליהן עברו מגורשי ספרד, כמו צפון אפריקה, יוון, בולגריה, טורקיה ועוד. חלון ההזדמנות להוציא דרכון ספרדי הוגבל בזמן וממשלת ספרד חוקקה חוק המאפשר לאזרחים אלה לקבל דרכון עד אוקטובר 2018. לעומת זאת אזרחות פורטוגלית אינה מוגבלת בזמן. לכן מומלץ לבחור בהוצאת דרכון פורטוגלי ליוצאי מרוקו.

 

איך יוצאי מרקו יכולים לקבל דרכון פורטוגלי

כל מי שהגיע אל פורטוגל בעקבות גירוש ספרד למעשה מגיעה אזרחות פורטוגלית. כדי לקבל את האזרחות עליהם לעמוד בתנאים הבאים:

  1. עליהם להגיש מסמכים המעידים על קשר היסטורי, גנאלוגי ותרבותי ליהודי פורטוגל.
  2. עליהם להוכיח את הקשר ביניכם לבין מגורשי פורטוגל
  3. עליהם להגיש מסמכים המוכים שיש לכם קשר כלשהו למסורת היהודית
  4. עליכה לצרף מסמכים שאין להם עבר פלילי, אימות הדרכון שלכם וטופס ביקורים בפורטוגל.

 

הגשת בקשה לאזרחות ודרכון צפויה לרוב להיות מורכבת ולרוב אנשים רבים נעזרים בעורכי דין על מנת לא לקבל סירוב לדרכון. עורך דין ישראל מזרחי ישמח לסייע לכם בכל התהליך ולבדוק את הזכאות שלכם לדרכון פורטוגלי ללא עלות.

 

לסיכום

ליוצאי מרוקו יש זכאות להוצאת דרכון פורטוגלי במידה ויוכלו להוכיח שיש ביניהם קשר למגורשי ספרד לפורטוגל. כך הם יוכלו לקבל אזרחות ודרכון פורטוגלי, עבורם ועבור צאצאיהם.

 

מטוס מפה ומזוודות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
פטיש
נוטריון
אילו כלים קיימים לחייבים בתהליך הוצאה לפועל

הליך הוצאה לפועל מביא לא פעם את העוסקים במלאכה לנקוט בכלים שונים במטרה לגרום לחייבים לשלם את חובם. הכלים הללו משתנים עם השנים, לעתים מתווספים חדשים ולעתים מתבטלים ישנים. במדריך

עורך דין רשלנות רפואית
תביעות רשלנות רפואית

הלכתם לרופא כשהרגשתם לא טוב, הפקדתם את בריאותכם בידיו ובסופו של דבר הסתבר שהוא התנהג בצורה רשלנית? הוא אבחן אתכם כחולים במחלה מסוימת, בהתאם לכך נתן לכם תרופות אך בסופו

להתייעץ נדלן ראשית
עורך דין מקרקעין
כל הסיבות להתייעץ עם עורך דין מקרקעין

נדל"ן מעסיק אתכם והגעתם להחלטה שעכשיו גם אתם רוצים להיכנס כבר למגרש של הגדולים ולעשות עסקת נדל"ן מוצלחת? אם כך, אתם בוודאי מתרגשים. זה לא משנה אם מדובר על עסקה