איך להתאים חללי עבודה לתו הסגול של הממשלה

רוצים לחזור לשגרה ולא בטוחים מה הדרך הבטוחה לעשות זאת? התו הסגול שנקבע על ידי משרדי הבריאות והאוצר מאפשר לעסקים שונים לחזור לפעילות בהתאם למגבלות שונות. זאת על מנת לצמצם משמעותית את סיכויי ההדבקה בעסק ולשמור הן על העובדים והן על הלקוחות. אז איך מתאימים את חללי העבודה לתו הסגול? על כך בכתבה הבאה.

 

נתחיל בשאלה: מי יכול לחזור לשגרה?

באופן עקרוני, התו הסגול מאפשר לכל סוגי העסקים לחזור לפעילות בכל היקף שירצו, בלבד שיעמדו בתנאים המוצגים בתו. על כן, חנויות, מקומות בילוי ואפילו חללי עבודה ומתחמי משרדים להשכרה יכולים לחזור לפעילות מלאה, ולא נדרש לכך אישור מוקדם מאף גורם רשמי. עם זאת, פתיחת עסק ללא עמידה בכללים של התו הסגול יכולה לגרור קנסות כבדים, וכן במקרים מסוימים יכולה להיחשב כעבירה פלילית ולהוביל לסגירת העסק.

 

מהם כללי התו הסגול?

כללי התו הסגול בעיקרם נועדו לצמצם ככל האפשר מגע בין עובדים שונים ובין עובדים ללקוחות, ובכך להגביל את אפשרויות ההדבקה בחללים השונים בעסק. ראשית, יש לבצע בדיקות חום בכניסה לכל מי שנכנס לבית העסק, בין אם מדובר בעובד או לקוח. אם מידת החום עולה על 38 מעלות, חל איסור על הכניסה לעסק. בנוסף, כל משרד צריך למנות אחראי קורונה אשר תפקידו לוודא שההנחיות נשמרות בכל תחומי המשרד, וכן להוציא עובדים או מבקרים אשר מסרבים לפעול לפי ההנחיות. במהלך העבודה עצמה, יש לשמור על מרחק בין עובדים של 2 מטר לפחות. לא ניתן לעבוד יותר משני עובדים בחלל בגודל של עד 20 מטר רבוע אלא אם קיימות מחיצות בחלל. בחדר הגדול מ-20 מטרים, ניתן לעבוד עד 5 עובדים אלא אם קיימות מחיצות בחדר המונעות העברה של רסס בין העובדים. פגישות ניתן לקיים בהגבלה של עד 8 עובדים בחדר. באופן כללי יש לשמור על כללי היגיינה, להשתמש במסכות פנים וכן לחטא את הידיים בתדירות גבוהה.

 

חללי עבודה

אז איך מתאימים חלל עבודה לכללים החדשים?

כדי לחזור לפעילות ולוודא שיהיה ניתן להוציא את המירב מהחלל, יש להתאימו ככל האפשר לכללי התו הסגול החדשים. הדבר אומר, מלבד מינוי של אחראי קורונה והצבת בודק חום בכניסה, גם ביצוע של התאמות שונות בחלל. בעיקר יצירה של מחיצות באזורי ה-open space, על מנת לאפשר שימוש מקסימלי באזורים אלו. בנוסף, במידה וקיימים חדרים בחלל העבודה, כדאי להקים גם בהם מחיצות ככל האפשר. כמו כן, יש לוודא שעמדות העבודה עוברות חיטוי בין עובד אחד לאחר על מנת למנוע הדבקה בין העובדים השונים. יתר על כן, בחללים המשותפים לעובדים רבים, כמו אזורי פגישות ומטבחונים, יש למנוע שימוש משותף בכלים, וכן לבצע חלוקת זמנים שתמנע התקהלות של עובדים רבים באותו מקום באותו זמן.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אחוזים
עורך דין ביטוח לאומי
4 דרכים לקביעת אחוזי נכות ע"י ביטוח לאומי

ברצונכם להגיש תביעה לביטוח לאומי עקב פגיעה פיזית, נפשית או שכלית שעברתם. כיצד ניתן לדעת איך ביטוח לאומי יקבע את אחוזי הנכות המגיעים לכם? במאמר זה מפורטות 4 דרכים לקביעת

פטיש
עורך דין גירושין
מי עוזב את הבית בהליך גירושין?

הליך גירושין, מטבעו, מלווה במערכת יחסים עכורה בין בני הזוג. אחת השאלות שעולות היא מי צריך לעזוב את הבית במקרה כזה. יש לחלק את השאלה לשתי תקופות זמן, בהכנות לקראת