איך עובד רישום משכנתא באופן מקוון והאם זה חוקי

אם אתם מעוניינים לקחת משכנתא מאחד הבנקים למשכנתאות, כבר אין סיבה שתצטרכו להגיע לטאבו בכדי לרשום את המשכנתא. היום, בעידן דיגיטלי, חדשני ונוח מתמיד, ניתן לרשום את המשכנתא באופן מקוון דרך האתר של משרד המשפטים, ברשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין. מדובר בתהליך פשוט למדי, חוקי לחלוטין, שתוכלו ליהנות ממנו בלי בעיה בכמה צעדים פשוטים.

 

הליכים נוחים ומקוצרים

נקבע באפריל 2020, שנין לעשות רישום משכנתא מקוון של הבנקים בישראל, מבלי להיות מחויבים להגיע מיד לטאבו בכדי לעשות את הרישום. כל המסמכים הרלוונטיים עבור הרישום של המשכנתא יתקבלו דרך הבנק בתור מסמכים דיגיטליים חתומים באופן אלקטרוני, ישירות מרשם המקרקעין, אין צורך שהלקוחות יידרשו להגיע אל סניף הבנק אפילו. מדובר ברפורמה, אשר נועדה לקצר את ההליך כמה שניתן ולאפשר קידום עסקאות בתקופתנו.

 

אילו מסמכים תצטרכו

בכדי לעשות את רישום המשכנתא באופן מקוון, תצטרכו לאסוף כמה מסמכים חשובים בכדי להגיש אותם דרך האינטרנט. תצטרכו שטר משכנתא חתום ומאומת על ידי עורך דין בשלושה העתקים, אישור על תשלום מיסי הרשות המקומית כמובן בתוקף ליום בו אתם מגישים את התיק, אישור תשלום מס רכוש או פטור, אישור תשלום אגרה, ומסמכים נוספים בהתאם לדרישה של הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין.

 

הגשת הרישום

ניתן להגיש את הבקשה לרישום המשכנתא, בצורה מקוונת, דרך האתר של לשכת רישום מקרקעין, בעזרת אימות חתימה אלקטרוני של עורך דין מומחה בתחום משכנתאות. ישנם בנקים רבים שניתם לעשות את זה דרכם, כל שצריך לעשות, זה לוודא שכל המסמכים מנוהלים דיגיטלית בכדי שתוכלו להעביר אותם בצורה מסודרת בכדי להגיש את הבקשה לרישום המשכנתא שלכם אונליין.

 

העברת זכויות

בעבר היה צריך להגיע למשרדי טאבו בכדי לרשום דירה, להעביר זכויות, לרשום משכנתא ועוד. היום, כל נושא העברת הזכויות, כולל רישום המשכנתא, ניתן לעשות בצורה מקוונת לחלוטין. כל עוד דואגים לכל המסמכים החשובים, מוודאים שלא חסר דבר, שהכל על פי הדרישות והנהלים, גם אתם תוכלו לעשות את ההליך הזה בקלות רבה דרך האינטרנט.

 

השינויים בחיינו

כן היה ניתן לעשות פעולות רבות באופן מקוון, אך היו עדיין פעולות רבות, כמו רישום משכנתא, אשר היה צריך בכדי להשלים אותן, להגיע פיזית ללשכות והמשרדים הרלוונטיים. אך חיינו השתנו עם הקורונה, העולם השתנה, הצורך השתנה, והיו צריכות להיעשות התאמות רבות, וכך הייעול שכנראה היה מגיע מתישהו, הגיע מהר יותר, והפעולות האלו הפכו מקוונות גם הן, בכדי להקל על אנשים ולקדם את התהליכים השונים הללו.

 

לסיכום

רישום משכנתא הפך להיות פעולה שהרבה יותר קל ונוח לעשות, הרבה יותר ממה שהיה במשך שנים רבות. היום, כשניתן באופן חוקי ומסודר, לבצע פעולה כזאת ואחרות דומות לגמרי דרך האינטרנט, זה מקל משמעותית על ההתנהלות הבירוקרטית, ובכלל על חיינו, אז אם לא הייתם בטוחים זה אמיתי, זה הזמן להבין שאכן מדובר בהליך אמיתי לחלוטין, שיכול אולי לסייע רבות גם עבורכם.

רישום משכנתא מקוון

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
סמל משפטי
עורך דין פלילי
כיצד לזהות סימנים של התעללות

הסימנים להתעללות לא תמיד ברורים, לפעמים המחשבה שמשהו חשוד היא כל כך רחוקה ולא עולה על הדעת שקל לפספס שמדובר בהתעללות. התעללות בחוגי המשפחה היא פגיעה פיזית ונפשית. מדובר על

כסף
עורך דין פשיטת רגל
כל מה שחשוב לדעת על הליך מחיקת חובות

לא מעט אנשים בישראל חיים במציאות בלתי נתפסת – חשבונות בנק מעוקלים, או מוגבלים, צ'קים שחוזרים, כרטיסי אשראי מבוטלים ואפילו צווי עיכוב יציאה מהארץ. ישראלים רבים מגיעים למצבים האלה, בעקבות

עורך דין תעבורה
מהי תקופת ההתיישנות בתביעה בגין תאונת דרכים

השתתפות בתאונת דרכים היא לא דבר קל. תאונת דרכים היא אירוע שמשפיע על המעורבים בו לאורך זמן, בצורה נפשית, פיזית ופסיכולוגית. כתגובה ישירה לנאמר, ישנם אנשים שמעדיפים לא "להתעסק" בתאונה