איך עו"ד בונים תכנית לשיקום כלכלי?

פשיטת רגל של תאגיד או אדם פרטי הוא מצב מורכב המשפיע על החייבים מבחינה כלכלית. במצב כזה צריך לעבור שיקום כלכלי על מנת לצאת לדרך חדשה ולהתנהל באופן נכון. המאמר יפרט כיצד עורכי דין יכולים לסייע בבניית תכנית לשיקום כלכלי.

 

דרכי הפעולה של עורכי דין בעת  פשיטת רגל

שינוי מהותי שיוציא את החייבים מפשיטת רגל חייב להיעשות באמצעות עורך דין חדלות פירעון בשיתוף יועצים כלכליים ויועצי משכנתאות. כלומר, אם חלים על החייבים הליכים של הוצאה לפועל והחובות רק מצטברים מיום ליום בשל הצמדות, ריביות וקנסות חייבים להסתייע בעורך דין כדי לצאת  מהמצב הלא נעים הזה ולהשתקם. בין אם מדובר על מחיקת חובות ובין אם על פריסת תשלומים שתסדיר את העניינים, יש לבנות מסלול שיקל על החייבים וישקם אותם.

מדובר על הליך שאורכו כ-4 שנים ומסדיר את החובות כדי להיפטר מהם. כך ניתן למנוע עיקולים נוספים כמו ביטול מסגרת האשראי, עיקול חשבון הבנק והמשכורת. המטרה של התכנית היא למחוק את יתרת החובות לאחר שהם הוחזרו או להסדיר אותם בכל הקשור לתנאי התשלום וגובה ההחזר. למידע נוסף בקרו באתר https://mkadv.co.il.

 

מהו שיקום כלכלי?

שיקום כלכלי זו תכנית שצריכה להיעשות באמצעות עורך דין מומחה ומנוסה הבקיא בתחום חדלות פירעון. השיקום לא נעשה רק כשיש אילוץ משפטי למימוש חדלות פירעון, אלא כדי לחזור למסלול כלכלי תקין. כלומר, מצד אחד להחזיר חלק מהחובות ומצד שני לשמור על הפרנסה כדי לא להיפגע יותר. כאשר התכנית נבנית בצורה מסודרת ומקצועית לומדים להתנהל מבחינה כלכלית בהמשך.

הנאמן הממונה על חדלות הפירעון מטעם המדינה קובע את הסדר התשלומים של החובות מסך נכסיו ורכושו של החייב על מנת שיוותר לו כסף גם לנהל חיים תקינים. ביחד עם זאת, יש לשמור על האינטרסים של החייב ולאפשר לו לנהל חיים מכובדים לצד תשלום החובות ולשם כך פונים לעורך דין חדלות פירעון.

 

האם חייבים לעבור שיקום כלכלי בהליך חדלות פירעון?

לאור העובדה שהחייב הגיע למצב של פשיטת רגל אין לו הרבה ברירות אם הוא רוצה לנהל חיים תקינים מאחר ועד כה התנהל בצורה שגויה מבחינה כלכלית. למרות זאת, המצב אליו הגיע יכול לנבוע מסיבות שונות שלא תמיד קשורות להתנהלות שלו. למשל, בגין מחלה, משבר כלכלי במדינה, מלחמה וכיוצא בזה.

מגפת הקורונה היא דוגמה מצוינת לכך. בתקופת הסגרים אנשים פרטיים ועסקים רבים פשטו רגל בשל ההגבלות שנכפו עליהם וככל שחלף הזמן ולמדנו לחיות לצד המגיפה יש לחזור למסלול התקין ולהשתקם. אם מדובר על התנהלות פיננסית שגויה בית המשפט מחייב שיקום שילמד את החייב כיד להתנהל בעתיד. בניגוד לכך, אם פשיטת הרגל היא תוצאה של סיבות אחרות כפי שנמנו, השיקום יבוא לידי ביטוי בהסדר תשלומים על מנת להמשיך ולהתפרנס כראוי.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אל מי לפנות ראשית
עורך דין מקרקעין
עורך דין נדל"ן – כך תחליטו אל מי לפנות

זקוקים לסיוע כי החלטתם לקנות דירה? אם כך, כדאי שתדעו שיש מספר סוגים של סיועים שיוכלו לעזור לכם. כדאי להתייעץ עם יועץ משכנתאות מקצועי שיוכל לעזור לכם, לדבר עם הבנק

ביטוח לאומי
עורך דין ביטוחים
מדריך מקיף להגשת תביעה לביטוח לאומי

בתקופות אי הוודאות של היום, גישה לקצבאות ביטוח לאומי חיונית עבור אנשים המתמודדים עם אבטלה, מחלה או פרישה. ביטוח לאומי היא מערכת חיונית המספקת תמיכה כספית והגנה ליחידים. הגשת תביעה

רשלנות רפואית
עורך דין רשלנות רפואית
סיבוך ידוע אל מול רשלנות רפואית

במקרים רבים של הליכים רפואיים נדרש המטופל לחתום על טופס הסכמה, בו נכלל מונח בשם סיבוך ידוע. מונח זה מתייחס לנזקים שנגרמים בעת ביצוע הטיפול, בצורה נרחבת יחסית, ושיש פעמים