אילו כלים קיימים לחייבים בתהליך הוצאה לפועל

הליך הוצאה לפועל מביא לא פעם את העוסקים במלאכה לנקוט בכלים שונים במטרה לגרום לחייבים לשלם את חובם. הכלים הללו משתנים עם השנים, לעתים מתווספים חדשים ולעתים מתבטלים ישנים. במדריך הנוכחי יצאנו לבדוק מהם הכלים שקיימים נכון לרגעים אלו בתהליך הוצאה לפועל כדי לרכז אותם במקום אחד מעודכן.

 

איך ביררנו עבורכם מהם הכלים הקיימים לחייבים בהליך זה?

לאחרונה שמענו כי אחד הכלים המוכרים ביותר – ביטול רישיון הנהיגה עבור חייבים ירד מן הפרק. מדובר בכלי שפגע עד לא מזמן בחייבים באופן משמעותי ביותר. שכן, הם לא יכלו יותר להגיע ממקום למקום עם הרכב הפרטי שלהם ונאלצו לעלות על אוטובוסים ולעיתים אף על מוניות למרות מצבם הכלכלי הרעוע. כששמענו על כך, פנינו אל חייבים שאנחנו מכירים מקרוב (מכרים שלנו וקולגות) שציינו בפנינו מהם הכלים שקיימים נכון לרגעים אלו ממש בהליך הוצאה לפועל. בזכותם קיבלנו את הרשימה המעודכנת ביותר.

 

כלי מספר 1 שקיים לחייבים בהליך הוצאה לפועל – מגבלה על יציאה מהארץ

מסתבר שחייבים בוחרים לא פעם לפנות אל עורך דין הוצאה לפועל בירושלים מכיוון שהם מגלים שיש להם מגבלה בכל הנוגע לקבלה או חידוש של דרכונם. הדבר קורה בעצם מכיוון שניתנה הוראה מטעם נציג מההוצאה לפועל להגביל את יציאתו של החייב מהארץ. זהו הכלי הראשון והנפוץ ביותר שהוצאה לפועל משתמשת בו לעיתים רבות. לעיתים אף יש מי שיוצאת כנגדם הודעה על עיכוב יציאה מן הארץ.

 

כלי מספר 2 שקיים לחייבים בהליך הוצאה לפועל – הגבלה בשימוש כרטיס האשראי

לא פעם, ניתנת הוראה להגביל את החייב משימוש או מהחזקה של כרטיס אשראי. החייבים מגלים שנעשה שימוש בכלי זה לאחר שהם מתקשרים אל הבנק ומבקשים כרטיס חדש או כאשר הם מנסים להעביר את הכרטיס הנוכחי בחנות וירטואלית או פיזית ומגלים שהכרטיס אינו עובר. לעיתים, כלי זה עשוי להיות מלווה בכלי נוסף שבחרנו להציג אותם יחד. הכוונה כמובן להגבלת הלקוח בבנק. לעיתים, חשבונות החייבים מוגדרים כ"לקוח מוגבל" ויש לא מעט פעולות שנמנעות מהן.

 

אתם נמצאים בהליך הוצאה לפועל? כמה דברים חשובים שכדאי שתדעו

אם הגעתם לכאן, סביר להניח שאתם מוגדרים כ"חייבים" והנכם נמצאים בהליך של הוצאה לפועל בימים אלו ממש. אם כך, ראוי שתדעו שישנם כלים נוספים שעשויים לבוא לידי ביטוי מטעם ההוצאה לפועל. ראוי לציין כי היו כלים נוספים שבוטלו עם השנים, מכיוון שכעת ישנו ניסיון לשנות את ההליך לחיובי יותר, במטרה לעודד אתכם, החייבים, להחזיר את מלוא החוב בהקדם האפשרי.

 

כמה מילים לפני סיום

בשלב זה, אתם כבר יודעים את כל הפרטים החשובים אודות הכלים שנעשה בהם שימוש כלפי חייבים בהליך של הוצאה לפועל, כך שנותר לכם רק לפנות אל עורך דין מוסמך שילווה אתכם בהליך במלואו. בהצלחה!

משקל

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איש מקצוע
עורך דין מיסים
מהם חקירות כלכליות ומתי נשתמש בהם

חקירה כלכלית היא אחד מהאפשרויות הרלוונטיות והשימושיות ביותר על מנת לאתר את עסקיו או את נכסיו של אדם כזה או אחר. חקירות כלכליות מתבצעות כאשר חברת חקירות או חוקר פרטי

עוֹבֵד
עריכת דין
מתי עובד שפוטר מעבודתו זכאי לפיצויי פיטורים

פיצויים הם סכום כספי אשר עובדים זכאים לקבל לאחר תקופה מסוימת במקום העבודה, ובמקרה שהם פוטרו ממקום עבודה זה. במקרים מסוימים, עובדים זכאים לקבלת פיצויים גם במקרה שהתפטרו בעצמם ממקום

חוקים
עורך דין רשלנות רפואית
עורך דין רשלנות רפואית בצפון

כולנו יודעים שיש לנו זכויות, בטח ובטח כאשר זה נוגע לגוף, בריאות ונפש ושבמקרה של נזק הנגרם מגוף רפואי כזה או אחר ניתן ומומלץ לפנות לעורך דין. אך איך נמצא

פוסט על אימוצים חוצי גבולות
עריכת דין
מהי השפעת האפוסטיל על אימוצים חוצי גבולות?

אימוצים חוצי גבולות הפכו נפוצים יותר ויותר בשנים האחרונות, כאשר משפחות מבקשות לספק בתים אוהבים לילדים נזקקים ממקומות שונים בעולם. עם זאת, התנהלות אל מול הדרישות המשפטיות והמנהליות המורכבות הכרוכות