מה היא בעילה אסורה בהסכמה?

אריק הוא אדם מבוגר, שפגש בצ'אט אינטרנטי את אנה (שם בדוי) – נערה בת 15 וחצי. הם נפגשו מספר פעמים וקיימו במהלכן יחסי מין בהסכמה. אך כשהוריה של אנה גילו על הקשר עם אריק, הם הגישו תלונה מיידית במשטרה. אריק נשפט והורשע בגין בעילה אסורה בהסכמה. מהי עבירה זו במדויק ומהי הענישה שמתקבלת עליה? ומדוע הסכמתה של אנה לא הספיקה מבחינה חוקית?

 

בעילה אסורה בהסכמה: הגדרה

כולנו יודעים היטב מהו אונס. למרבה הצער מדובר בעבירה מוכרת, שבה צד אחד כופה את יחסי המין, בניגוד לרצונו של הצד השני. בעילה אסורה בהסכמה היא למעשה מצב שבו הצד השני רצה ביחסי המין והם לא נכפו עליו כלל. אלא שבחוק, למרות זאת, קיימים מקרים שבהם הבעילה עצמה אינה חוקית, גם אם התקיימה הסכמה מפורשת להם.

 

דוגמאות אפשריות לעבירה

בעילה אסורה בקרב קטינים (גיל 16 ומטה) היא עבירה נפוצה למדי. במצב זה, הבועל עשוי לנצל את תומם של הקטינים, גם אם הוא קטין בעצמו, כדי לסחוט את הסכמתם. מאחר ואמות המידה בגילאים אלו, הליכי החשיבה והבשלות האישית עדיין מתהווים, נחשבים יחסי מין שהיו בהסכמה עם קטינים כבעילה אסורה בהסכמה.

מצב נוסף הוא כאשר מתקיימים יחסי ניצול, מרות או תלות, שבמסגרתם הושגה הסכמה במרמה. למשל, רב שמציע לאשה מאמינה לקיים איתו יחסים להשגת ישועה, או קצין בכיר שפוקד על חיילת לנהל איתו מערכת יחסים מינית והיא נענית לה, על מנת שלא יפגעו תנאי השירות שלה.

 

מהו העונש על בעילה אסורה בהסכמה?

על פי סעיף 346 לחוק העונשין, ישנן שתי חלופות בהן גבר או אישה יואשמו בבעילה אסורה בהסכמה. האחת היא כאשר מתרחשת בעילה של קטין או קטינה שמלאו להם 14 שנים וטרם מלאו להם 16 שנים (והם אינם נשואים לבועל/ת), או, בעילת קטין או קטינה שמלאו להם 16 שנים וטרם הגיעו לגיל 18, תוך ניצול יחסי תלות, אפוטרופוסות או השגחה, מרות, חינוך או הבטחת שווא לנישואין. העונש בעבירה זו הינו 5 שנות מאסר בפועל.

החלופה השנייה היא כאשר התקיימה בעילת אישה או גבר שמלאו להם 18 שנים, תוך ניצול יחסי מרות בעבודה, בשירות (הכוונה לשירות צבאי, שירות לאומי וכד'), ע"י הבטחת שווא לנישואין, או התחזות של הבועל לרווק חרף היותו נשוי.

העונש בעבירה זו הינו 3 שנות מאסר, כאשר הדבר מהווה עבירה כאשר התקיימה החדרת איבר או חפץ באופן חלקי, לרבות מגע עם איבר המין. למעשה, אילולא ההסכמה לפעולות אלו, תיחשב עבירה זו לאונס.

 

כשקיים חשד לבעילה אסורה בהסכמה:

החוק מחריג קטינים בין הגילאים 14-16 המנהלים יחסים רומנטיים וההפרש ביניהם הוא עד 3 שנים. במקרה זה, לא מתרחשת עבירת בעילה אסורה בהסכמה.

אם לדעתכם עברתם מקרה של בעילה אסורה בהסכמה, לרבות ביצוע מרמה או ניצול יחסי מרות, יש לפנות מיידית לעורך דין הטרדה מינית המומחה בתחום.

.

חיבוק

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
משקל
עורך דין רשלנות רפואית
רשלנות רפואית של הרדמה: מה מגיע לי?

הרדמה לצורך ניתוח, או הליך רפואי אחר, המצריך אלחוש ונטרול של המטופל, היא אמצעי רפואי חשוב, מתקדם ואיכותי, המאפשר למנוע ממטופלים סבל וכאב. יחד עם זאת, הרדמה מלאה נושאת עימה

עורך דין מוסמך
עורך דין פלילי
הכול על עולם המשפט המסחרי

מאז שאתם זוכרים את עצמכם כל מה שרציתם היה להיות אנשי עסקים? יש לכם כבר עסק ואתם רוצים להגדיל ולהרחיב אותו? בקרוב אתם חושבים אולי להתחיל לעבוד גם בחו"ל? אם

רובים שחורים מוצלבים
עורך דין משרד הביטחון
חוק ההתיישנות תביעה נגד משרד הביטחון

כמו בתהליכים משפטיים אחרים, גם בדינים של תביעות נגד משרד הביטחון ישנו חוק התיישנות. אם חלילה בריאותכם נפגעה כתוצאה מהשירות שלכם בצה"ל, אנחנו מפצירים בכם להתחיל את התהליכים המשפטיים כמה