גיל פרישה והשפעתו על פנסיה לאישה

גיל הפרישה הוא הגיל בו עובד יכול לפרוש מעבודתו לגמלאות, ולקבל את כל התנאים שמגיעים לו בשל כך. מהו גיל הפרישה כיום, וכיצד הדבר עשוי להשפיע על הפנסיה?

 

גיל הפרישה כיום

חוק גיל הפרישה קובע את גיל הפרישה – שעומד כיום על גיל 67 לגברים ו- 62 לנשים. קיימת אפשרות לפרישה מוקדמת מהעבודה, שחלק מקרנות הפנסיה מכירות בה ומאפשרות לקבל פנסיה כבר מגיל הפרישה המוקדמת (שעומד על גיל 60 – גם לגברים וגם לנשים). עם זאת, פנסיה של פרישה מוקדמת תעמוד לרוב על סכום נמוך יותר מפנסיה מלאה.

החוק קובע גם גיל לפרישת חובה, שעומד על גיל 67 גם לגברים וגם לנשים – בו למעסיק יש אפשרות להפסיק את העסקתו של העובד באופן כפוי. אף על פי כן, במידה ועובד מעוניין להמשיך בעבודתו גם לאחר גיל פרישת החובה – המעסיק מחויב לשקול את בקשתו.

לפני שנחקק חוק גיל הפרישה, לא היה כלל אחיד שהסדיר את נושא גיל הפרישה, ולרוב הוא היה נקבע בהסכמים קיבוציים (וגרם לכך שבכל תחום מקצועי גיל הפרישה היה שונה).

יש לציין כי בשנים האחרונות משרד האוצר עומל על תוכנית שמטרתה העלאת גיל הפרישה לנשים, שמתוכנן לעלות לגיל 64. הצעה נוספת שדובר עליה בעבר היא להשוות את גיל הפרישה של נשים וגברים, כאשר שני המינים יוכלו לפרוש מעבודתם רק בגיל 67. עם זאת, תוכנית זו טרם יצאה לפועל ולכן עדיין לא רלוונטית לשוק העבודה כיום.

 

השפעת גיל הפרישה על הפנסיה

כפי שניתן להסיק מהאמור לעיל, ככל שאדם עובד יותר שנים באותו מקום עבודה – כך הפנסיה שהוא יקבל בגיל הפרישה תהיה גדולה יותר. אישה שתבחר לפרוש מרצונה בגיל 60 (כלומר, שנתיים לפני מועד הפרישה שנקבע בחוק), תקבל פנסיה חודשית קטנה יותר. לעומת זאת, במידה וגיל הפרישה לנשים אכן יעלה ויעמוד על גיל 64 – משמעות הדבר היא עלייה בסכום הפנסיה שהאישה עתידה לקבל.

 

שמירה על הזכויות שלכם – ייעוץ משפטי

במידה ואתם נמצאים לפני גיל הפרישה ולא יודעים כיצד לתכנן את עתידכם, או במידה ואתם לא בטוחים אילו זכויות והטבות מגיעות לכם בהגיעכם לגיל הפרישה – מומלץ להתייעץ על כך עם עורך דין שעוסק בדיני עבודה.

עו"ד איתי אדרת מתמחה בנושאי זכויות עובדים, שכר עבודה וביטוח לאומי – ויוכל לעזור לכם לוודא בדיוק מהן הזכויות שמגיעות לכם, מהו סכום הפנסיה שתקבלו במידה ותפרשו בפרישה מוקדמת או בפרישת חובה, וכן כיצד נכון לתכנן את עתידכם לאחר הפרישה מהעבודה.

עורך הדין מלווה במשך שנים רבות עובדים שהיו במצבכם, וידע לתרום לכם מניסיונו העשיר ולגרום לכם לצאת לפנסיה בראש שקט ונקי – כאשר אתם יודעים בדיוק איך אתם עתידים להתנהל ומהן הזכויות שמגיעות לכם.

 

פרישה

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עסקאות מקרקעין
עורך דין מקרקעין
הכוונה משפטית לעסקאות נדל"ן

בכל הנוגע לעסקאות נדל"ן, יש חשיבות עליונה לליווי משפטי מתאים כדי להבטיח תהליך חלק ומוצלח. בין אם אתם קונים או מוכרים נכס, ניווט במורכבות של דיני מקרקעין יכול להיות מכריע

עורך דין אובדן כושר עבודה - קווים לדמותו
כללי
עורך דין אובדן כושר עבודה – קווים לדמותו

משלח יד והיכולת לפרנס את עצמך ומשפחתך, הם מהדברים הבסיסיים והחשובים שכל אדם זכאי להם. מרבית האנשים עובדים קשה כל חייהם בכדי להתמקצע, להתקדם וללמוד תחומים שדרכם יוכלו לפרנס את

מס באנגלית
עורך דין מיסים
החזרי מס און ליין, האם זה אפשרי?

בצד המידע האינסופי שניתן למצוא באינטרנט, בעשור האחרון חלה התקדמות משמעותית בכל הנוגע להנגשת שירותים של מוסדות ציבור וגופי ממשל לציבור הרחב, באופן שמאפשר לציבור לקבל שירותים ציבוריים ביעילות ובמהירות.