האם גירושין עקב בגידה שונה מגירושין רגילים?

נישואים יכולים להסתיים ממגוון סיבות, ובגידה היא אחת הנפוצות ביותר. עם זאת, כאשר בגידה היא הסיבה לגירושין, זה יכול להרגיש אישי ורגשי יותר ויש רצון לקבל 'תמורה' גבוהה יותר במסגרת הליך הגירושין. כלומר, זה יכול להיות מאתגר להפריד בין הבגידה והפגיעה להליך המשפטי של גירושין. בישראל, גירושין עקב בגידה אינם שונים מבחינה משפטית מגירושין "רגילים". במאמר זה נבחן את ההבדלים, אם בכלל, בין גירושין עקב בגידה לבין גירושין "רגילים".

 

הליך הגירושין בישראל

בישראל, כאשר מדובר על זוג יהודים שנישא, ניתן להתגרש על ידי קבלת גט מבית הדין הרבני. בית הדין (או בית המשפט לענייני משפחה) מתחשב בגורמים רבים בעת מתן גט, כגון רצון בני הזוג, טובת הילדים ומצבם הכלכלי של בני הזוג. אולם, עילת הגירושין, לרבות בגידה, אינה גורם משפטי שבית הדין שוקל. כך, בישראל, הליך גירושין עקב בגידה אינו שונה מבחינה משפטית מכל גירושין אחר ובני הזוג לא מקבלים הטבות או החמרות לאור בגידה.

עוד גירושין טל טאוב

השפעת הבגידה על המיקוח בין הצדדים

על אף העובדה שבגידה אינה גורם משפטי שבית המשפט מתייחס אליו בעת מתן גט, עדיין יכולה להיות לה השפעה משמעותית על הליך הגירושין. במקרים בהם אחד מבני הזוג לא נאמן, בן הזוג הנבגד עלול לחוש רצון עז לנקמה או לפיצוי. ייתכן שהם ירצו לנקוט בצעדים נגד בן זוגם לשעבר, כגון לבקש נתח משמעותי יותר מהנכסים או המשמורת על הילדים. אולם רצונות אלו אינם נחשבים מוצדקים מבחינה משפטית ועלולים לפגוע בעניינו של בן הזוג הנבגד.

 

משמורת ילדים בגירושין

בגידה יכולה גם להשפיע על החלטות משמורת ילדים. בישראל, החלטות משמורת ילדים מבוססות על טובת הילד. בית המשפט מתחשב בגורמים רבים כמו גיל הילד, הקשר עם כל הורה ויכולת ההורים לטפל בילד. אם אחד מבני הזוג היה בוגד, בן הזוג השני עשוי לנסות להשתמש בכך כהוכחה לכך שהם הורה לא כשיר. עם זאת, לא סביר שבגידה לבדה תספיק כדי להשפיע באופן משמעותי על החלטת משמורת ילדים.

עוד גירושין טל טאוב

 

גישור גירושין – פתרון יעיל אפשרי במקרה בגידה

כאשר מדובר בבגידה, הרגשות עלולים להתגבר, ויכול להיות קשה לנהל משא ומתן רגוע ורציונלי. גישור גירושין יכול לסייע לזוגות לפתור סכסוכים בצורה ידידותית ויעילה. עם זאת, במקרים בהם התרחשה בגידה, זוגות עשויים דווקא לנטות להפנות את תלונותיהם לבית המשפט.

זה יכול להאריך את תהליך הגירושין ולהגדיל את העלויות. לכן, אנחנו ממליצים לכם להיוועץ עם עורך דין לענייני גירושין שמהווה גם מגשר ויוכל להסביר לכם על היתרונות והחסרונות של כל פעולה אותה אתם מעוניינים לעשות. לשם כך, אנחנו ממליצים לכם לפנות לגורמים כמו עו"ד גירושין טל טאוב מטאוב ושות' – משרד עו"ד, אשר מומחה בתחום.

 

לסיכום

כאשר מדובר בגירושין שנובעים מבגידה של אחד מבני הזוג, לעיתים הצדדים עשויים לרצות לנהל את ההליך בבית המשפט. אנחנו ממליצים לכם לשבת עם עורך דין לענייני גירושין שמתמחה גם בגישור אשר יסביר לכם את ההשלכות של כל פעולה. בהצלחה!

עוד גירושין טל טאוב

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עריכת דין
עורך דין מקרקעין
תפקידו של עו"ד מקרקעין

נכס מקרקעין, נכס דלא ניידי (נדל"ן) הם מונחים המתארים יחידת שטח, דירה, בית, נכס מסחרי ואף שטח עם צמחיה, חוץ מאשר אלמנטים ניתנים להזזה, כמו קרוואן למשל. אדם שיש בבעלותו

איש מקצוע
עורך דין מיסים
מהם חקירות כלכליות ומתי נשתמש בהם

חקירה כלכלית היא אחד מהאפשרויות הרלוונטיות והשימושיות ביותר על מנת לאתר את עסקיו או את נכסיו של אדם כזה או אחר. חקירות כלכליות מתבצעות כאשר חברת חקירות או חוקר פרטי

עריכת דין
עורך דין תעבורה
תביעות תאונות הדרכים: מה שחשוב לדעת

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, ייתכן שאתם תוהים אילו צעדים עליכם לנקוט כדי להגיש תביעה לצורך קבלת פיצויים. תביעות תאונות דרכים יכולות להיות מורכבות וגוזלות זמן, אך ישנם צעדים מסוימים