האם חובה לראות מגשר בהליך גירושין

הליך גישור גירושין הפך לחלק בלתי נפרד מהמערכת המשפטית המטפלת בנושא, כבר משנת 2016.

הגידול במספרי הזוגות הפונים להליכי גירושין משפטיים הוביל לעומס גדול על בתי המשפט ואלה, בתורם, פנו לחיפוש אחר פתרונות אלטרנטיביים.

מה שהוכיח את עצמו כיעיל במדינות מתוקנות רבות בעולם והיה נהוג במדינות רבות לאורך שנים, היה שילוב הליך גישור בהליך הגירושין – בין אם כאפשרות לבחירה, או כחובה המוטלת על בני הזוג מטעם המדינה.

 

מהו גישור גירושין ומה היתרונות שלו?

יורם דובובסקי – מגשר גירושין מוסמך ומנוסה, מסביר כי זוגות הפונים אל הליך גישור, זוכים להזדמנות נוספת לתיקון הקשר הזוגי, אך זהו רק רווח אחד מתוך רווחים רבים:

הליך גישור גירושין מסייע להורדת העומס מבתי המשפט, אך גם חוסך לזוג המתגרש את הוצאות המשפט הכבדות, מאפשר להם לקיים דיונים במסגרת טיפולית נוחה ומכבדת, שמטרתה להביא להסכמות הוגנות מול שני בני הזוג ולשמור על הילדים המשותפים מפני טראומה רגשית חריפה.

 

ככל שההחלטה לפתוח בהליכי גירושין היא קשה וכואבת, פניה אל מגשר גירושין המלצה יכולה להפוך את ההליך כולו לקל יותר, מהיר ונוח יחסית ולסייע להורים במשימה המתמשכת לטיפול אופטימלי בילדים המשותפים, גם לאחר פירוק המשפחה.

 

דובובסקי אומר, שתפקידו של הליך הגישור בגירושין, הוא בעיקר לסייע להורים לגבש הסכם משותף בכל נושא הקשור לגידול בילדים וטיפול בהם.

יחד עם זאת, גם נושא חלוקת הרכוש מקבל מענה מלא בהליך הגישור והדיונים הנערכים בנוכחות המגשר, מאופיינים בשיח מכבד וענייני, שמטרתו להגיע לבית המשפט עם הסכם גירושין מוכן, המושתת על כבוד והגינות.

 

כשההסכם מוכן – הוא מובא בפני בית המשפט, שם הוא מקבל תוקף של פסק דין ומחייב את בני הזוג על פי חוק.

 

לפי דובובסקי, מחובתו של המגשר לגלות רגישות למצבם הפגיע והכואב של בני הזוג, או של אחד מהם ולסייע להם לפתור את המחלוקות, תוך התמודדות עם המצב הרגשי המורכב.

זוגות מגיעים להחלטה על פרידה, לעיתים קרובות לאחר שאחד מהם נפגע באורח קשה מהתנהגות בלתי הולמת, או בלתי הוגנת של השני ולפני שיוכלו להתחיל בשיח מתוך כבוד הדדי ורצון לפתרון הוגן – עליהם לצלוח לפני הכל את המצב הרגשי המורכב, כדי שזה לא יהווה מניע לחבל בהסכם ולגרום לפגיעה נוספת.

מגשר

 

לסיכום – מה חשוב לדעת לפני שתתחילו בגישור גירושין

עם כל יתרונותיו הברורים, הליך גישור גירושין יכול להתקיים רק בתנאים המעניקים לו סיכויי הצלחה ראויים: חשוב ששני בני הזוג יבינו את יתרונות ההליך וייגשו אליו עם רצון להצליח ולמנוע פגיעות נוספות אחד בשני ובילדים.

יחד עם זאת, בני הזוג אינם חייבים להיות בהלך רוח של הסכמה, מפני שזהו תפקידו של המגשר בתהליך – לסייע להם למצוא את המכנה המשותף ולהגיע להסכמות בנושאים רבים ככל האפשר.

ולבסוף – דעו כי המדינה מחייבת אתכם לפנות להליך גישור לפני פניה לערכאות משפטיות ונצלו את האפשרות המצוינת הזאת, כדי לשמור על המשפחה שלכם.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
חדר ניתוח
עורך דין רשלנות רפואית
רשלנות רפואית בבדיקות בהיריון

רוב הנשים מעידות על כך שאחת מהתקופות הכי מרגשות, יפות ומשמחות בחיים שלהן זו התקופה של ההיריון. יש ציפייה מאוד גדולה, דריכות והרבה תקווה, אך מצד שני, יש גם לא

עריכת דין
עורך דין רשלנות רפואית
עורך דין לרשלנות רפואית

לסבול ממקרה של רשלנות רפואית זה לא עניין של מה בכך ואי אפשר לעבור על זה לסדר היום. העניין הוא שפעמים רבות כאשר רופאים מתנהגים בצורה רשלנית זה פוגע בנו