האם חולי קרוהן מקבלים פטור ממס הכנסה?

מחלת הקרוהן היא מחלת מעיים דלקתית שפוגעת במערכת העיכול, במעי הגס, במעי הדק, וכאשר היא חמורה – גם בקיבה ובוושט. אצל רוב החולים הדלקת אינה רציפה וגם הדרגות שלה שונות מחולה לחולה. למרות זאת, לחולי קרוהן מגיעות זכויות. האם גם פטור מתשלום מס הכנסה הוא חלק מהזכויות? על כך במאמר הבא.

 

קצת על הקרוהן

כ-0.46% מתושבי הארץ סובלים ממחלת הקרוהן ומביניהם 77% מבוגרים. זוהי מחלה אימונית מאוד נפוצה שלא ברור כיצד היא פורצת, וההנחה שמדובר בגורמים תורשתיים וסביבתיים. בכל אופן זוהי מחלה שגורמת לא מעט סבל לחולים על אף שאינה רציפה. היא גורמת לכאבי בטן, שלשולים, חום, פיסורה, ירידה במשקל, חוסר בוויטמינים ואף להידבקויות של איברים פנימיים. במידה ולחולה יש עצירויות וסימנים של חסימת מעיים ולחילופין שלשולים מרובים והקאות, עליו לפנות לרופא לאבחון המחלה. הטיפול הוא בסטרואידים ותרופות אחרות. מאחר ומדובר במחלה שנמשכת לכל החיים בהפוגות ואינה ניתנת לריפוי, החולים זכאים להטבות וזכויות כדוגמת פטור ממס הכנסה ונכות מהביטוח הלאומי.

 

זכויות חולי קרוהן בביטוח הלאומי ובמס הכנסה

חולי קרוהן רשאים לבדוק את זכאותם לקצבת נכות מהביטוח הלאומי כאשר הם מאבדים את כושר השתכרותם בשיעור של 50%. במידה ואינם עובדים יהיו זכאים לדמי אבטלה ובמידת הצורך אך לקצבת סיעוד או סיוע בביתם. במקביל, אם נקבעה לחולים אלו דרגת נכות של 90% הם יהיו זכאים לפטור מתשלום מס הכנסה. לא כל החולים יקבלו דרגת נכות גבוהה על מחלת הקרוהן ולכן ניתן להגיע לדרגת 90% בשקלול ליקויים נוספים. למשל, אדם עם מחלת קרוהן, סוכרת ועוד יקבל יותר אחוזי נכות כי יש לו מספר ליקויים. חשוב לדעת שאין צורך להוכיח נכות תפקודית וניתן להמשיך לעבוד כרגיל גם כשיש את המחלה ולקבל פטור מתשלום מס.

 

מה חולי קרוהן צריכים לעשות כדי לקבל פטור ממס?

על חולי הקרוהן לפנות למס הכנסה ולמלא טפסי בקשה לפטור ממס. לטפסים יש לצרף מסמכים רפואיים ולשלם אגרה. לאחר מכן המוסד לביטוח לאומי יזמן את החולים לוועדה רפואית שתקבע את דרגת הנכות בשקלול ליקויים נוספים. מאחר וזהו תהליך שלוקח זמן, החולים יוכלו לקבל החזרי מס רטרואקטיבית מיום קביעת דרגת נכות של 90% ומעלה למשך 7 שנים אחורה. במידה ולא יקבלו את דרגת הנכות הרצויה, יוכלו לערער על ההחלטה תוך 45 יום ולהיבדק שוב.

 

קצבת ניידות לחולי קרוהן

במידה וחולי קרוהן סובלים גם מבעיות נוירולוגיות או אורטופדיות המשפיעות על הניידות שלהם, הם יוכלו לבקש גם קצבת ניידות ולהיבדק בוועדה רפואית של משרד הבריאות. במידה ומקבלים דרגת נכות על ניידות ישנן הטבות נוספות כמו: תו חנייה לנכה, הנחה בארנונה, חשבון טלפון, חשמל ומים, הנחה על רכב חדש ועוד.

שופט

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עורך דין בעסקאות מקרקעין
עורך דין מקרקעין
למה חשוב להיעזר בעו"ד בשביל עסקאות נדל"ן?

המורכבויות של עסקאות נדל"ן הן מגוונות, וכוללות היבטים משפטיים, פיננסיים ורגולטוריים, שיכולים להיות גורם מרתיע הן עבור משקיעים ותיקים והן עבור רוכשים ראשונים. בלב עסקאות אלו עומדת רשת מורכבת של חוזים, משא ומתן ותהליכי בדיקת נאותות, הדורשים לא רק תשומת לב לפרטים אלא גם הבנה מעמיקה של החוק. זה המקום שבו המומחיות של עורך דין הופכת הכרחית   מורכבות משפטית? בשביל זה יש עורך דין אחת הסיבות העיקריות להעסיק עורך דין בעסקאות מקרקעין היא המורכבות המשפטית שעסקאות אלו טומנות בחובן פעמים רבות. דיני המקרקעין כוללים מגוון חוקים, תקנות ופסיקה, שיכולים להשפיע באופן משמעותי על תוצאות העסקה. מהשלבים הראשונים של עריכת החוזה ועד לשלבים האחרונים של סגירת העסקה, כל שלב נשלט על ידי עקרונות משפטיים שיכולים להיות מאתגרים להבנה ללא הדרכה מקצועית. עורכי דין יכולים לפרש חוקים אלה, לספק בהירות ולייעץ לגבי דרך הפעולה הטובה ביותר לנקוט בכל צומת.   החשיבות של משא ומתן עם עורך דין משא ומתן על תנאים והגבלות הוא מרכיב קריטי בעסקאות נדל"ן.

לב
עורך דין גירושין
כיצד בגידה יכולה לגרום לגירושין

כשעמדתם ביחד מתחם לחופה הייתם בטוחים שזה יהיה לעד והיום, אחרי שחלפו כמה שנים טובות, אתם מבינים שאולי זה לא בדיוק המצב? בישראל אחד מכל שלושה זוגות מתגרש, אך שאם

צו ירושה
עורך דין חוזים
צו ירושה – עשה ואל תעשה

אדם קרוב אליך הלך לעולמו וכעת מגיע השלב שבו אתה מתעניין בנושא הירושה? האם הוא הותיר אחריו צוואה והאם מגיע גם לך נתח מכל הרכוש שהיה שייך לו? חשוב להבין