האם חייב עורך דין מקרקעין לעסקת נדלן

עורך דין לענייני נדל"ן או מקרקעין הוא עורך דין שעבר התמחות בתחום זה במסגרת עבודה במשרד עורכי דין לענייני נדל"ן ובהגשת תביעות ובכתיבת חוזים בתחום הנדל"ן. ישנם מקרים רבים ושונים של עסקאות נדל"ן, ובכתבה הזאת נפרט על עסקאות הנדל"ן למגורים בלבד ומתי נזדקק בהן לעורך דין לענייני מקרקעין. 

 

עורך דין מקרקעין ותפקידיו

עורך דין לענייני נדל"ן עוסק בכל המקרים שקשורים לנכסי דלא ניידי או נכסים קבועים בקרקע. את תחום זה מקובל לחלק לנדל"ן למגורים ונדל"ן עסקי. בכל אחד מהמקרים עורך הדין ייעץ ללקוחות, יעזור בכתיבת החוזים השונים, יפתור מחלוקות משפטיות שצצות, יגיש בקשות וטפסים לרשויות הרלוונטיות, יעזור בהפחתת המס ובתשלום המס.

במקרים שבהם יש צורך בכך, גם יעזור בהגשת תביעה לבית משפט ואף ייצג את הלקוח בבית המשפט. אם יש לכם צורך בעורך דין לענייני מקרקעין חיים פרטוש הוא עורך דין כזה ואפשר לראות עוד מידע עליו באתר שלו.

 

תפקיד העורך דין ברכישת דירה

רכישת דירה היא הליך ארוך ולו מספר שלבים, החל מבחירת הדירה המתאימה וכלה בקבלת המפתח והעברת הרישום בטאבו. בכל אחד מהשלבים האלה ניתן להיעזר בעורך דין. ליווי במשא ומתן, ניסוח חוזה המכירה, רישום הערת אזהרה ורישום סופי בטאבו הם רק חלק מהתפקידים של עורך הדין בעת רכישת דירה.

 

תפקיד עורך הדין בהשכרת דירה

במרבית המקרים השכרת דירה היא עסקה בשווי נמוך בהרבה מאשר שאר עסקאות הנדל"ן. לכן בדרך כלל לא יהיה צורך בליווי של עורך הדין לאורך כל ההליך. בדרך כלל משתמשים בעורך דין בכדי לנסח את הסכם השכירות ולתקן אותו במידת הנדרש.

במקרים מסוימים בעת הגשת תביעה על ידי המשכיר או השוכר ניתן להיעזר בעורך דין לענייני מקרקעין לשם הגשת התביעה וייצוג בבית המשפט. במידה והתביעה היא תביעה קטנה אין אפשרות לקבלת ייצוג על ידי עורך דין.

 

תפקיד העורך דין בתמ"א 38

תמ"א היא עסקת מקרקעין מסוג קומבינציה. בעסקאות כאלה המוכר נותן את שטח הקרקע או חלק ממנו ליזם בתמורה לאחוזים בפרויקט שיבנה עליו. ישנם שני סוגים של תמא 38. בראשון, מעבירים את הקרקע כולה ליזם ומקבלים דירות בפרויקט הסופי.

בשני, מעבירים רק חלק מהזכויות בשטח ליזם ומקבלים הגדלה ושיפוץ של דירת המגורים. בשני הסוגים של העסקאות ניתן להיעזר בעורך דין לענייני מקרקעין בכדי לנסח את הסכמי העסקה, לבוא במשא ומתן ועוד שלל הליכים משפטיים.

 

עורך דין מקרקעין בעסקאות נדל"ן – סיכום

עורך דין לענייני מקרקעין הוא עורך דין מוסמך שהתמחה בעבודתו בתחום הנדל"ן. עורך דין זה מלווה הליכים משפטיים ועסקאות בענייני נדל"ן. בתחום הנדל"ן למגורים ניתן להיעזר בעורך דין מקרקעין במכירה דירה, השכרת דירה, בביצוע תמא 38 ובעוד שלל עסקאות והליכים.

עורך דין מקרקעין

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לַאֲר
עריכת דין
איך לבחור נכון עורך דין לתביעות ייצוגיות?

בחירה של עורך דין לתביעות קטנות זה לא עניין של מה בכך. כשאתם בוחרים בעורך דין, אתם צריכים להיות בטוחים שמדובר בבעל מקצוע שעונה על קריטריונים מסוימים וזו רק ההתחלה.

תביעות סיעוד
עריכת דין
שאלות ותשובות בנושא תביעות סיעוד

מצב סיעודי הוא מצב בו אדם מסוים תלוי בזולת לצורך ביצוע פעולות הנראות נו מובנות מאליהן. מדובר על מצב קשה מאוד, המצריך מאמץ רב מבני משפחתו של אותו אדם, על