האם ניתן להשהות עיקול חשבון בנק

עיקול חשבון הוא אחת הפעולות המשפטיות הקשות ביותר שאפשר להפעיל כלפי אזרח. מלבד עונשים חמורים, מדובר על סנקציה חריפה ביותר לאור העובדה שהיא לא מאפשרת לכם לנהל פעילות פיננסית משמעותית. עם זאת, קיימות לא מעט מגבלות על עיקול חשבון בנק, ויש דרכים שונות שבהן ניתן להשהות את העיקול או לבטל אותו. אנחנו כאן כדי לעזור לכם לעשות את זה.

 

עיקול חשבון בנק

עיקול חשבון בנק הוא סנקציה משפטית שמוטלת על אדם מתוך מטרה למנוע ממנו לבצע פעילות פיננסית. חשבון בנק מעוקל הוא כזה שכרטיס האשראי של אותו חשבון לא יכול לעבוד, וצ'קים מהחשבון הזה יחזרו. אם חשבון הבנק שלכם מעוקל או שהוא בדרך לשם, מומלץ לראות את עו"ד נועם אברהם מסביר על עיקול חשבון בנק בצורה שתאפשר לכם להבין בדיוק מה המצב שלכם.

חשוב להבין שעיקול חשבון בנק הוא לא גזירת גורל, וכדי לבצע אותו יש צורך לעמוד במספר קריטריונים. במידה ותצליחו לשכנע את בית המשפט שהעיקול לא מוצדק תוכלו לבטל אותו או לכל הפחות להשהות אותו. לייעוץ עם עו"ד אברהם חייגו 03-7663070 ☎️, אבל בינתיים, הנה כמה דברים שכדאי לדעת על העיקול.

עיקול חשבון בנק

 

מה הגורמים לעיקול

הגורם המרכזי לעיקול של חשבון בנק הוא אי עמידה בתשלום חובות. זה יכול להיות חובות למדינה, אי תשלום מזונות או חוב מכרטיס האשראי שהגיע למצב שבו אתם לא יכולים לפרוע אותו. בכל אותם מקרים הגוף המלווה יגיש בקשה לעיקול החשבון שלכם כדי שלא תוכלו להימנע מתשלום החוב. העיקול גם נועד למנוע מצב שבו אתם מוציאים כסף מהחשבון שלא לטובת תשלום החוב.

 

על מה העיקול לא חל

כדי להגן על מי שחשבון הבנק שלו מעוקל, ישנם כללים שהעיקול מתנהל לפיהם. על משכורת חודשית לא חל עיקול מוחלט וישנו חלק יחסי במשכורת שאותו מקבל גם מי שהחשבון שלו עוקל. זאת מתוך מטרה לאפשר למי שהחשבון שלו עוקל להמשיך לחיות בצורה סבירה.

 

איך אפשר לבטל את העיקול

ביטול עיקול החשבון הטוב ביותר הוא פשוט לשלם את החוב שבגינו התבצע העיקול. כמובן, לא תמיד תשלום מלא של החוב אפשרי, ובמקרים הללו מומלץ להגיע להסדר לפירעון החוב שבו תפרסו את התשלומים אולם המלווה ידע בדיוק מתי הוא מקבל את הכסף שאתם חייבים לשלם.

עוד אפשרות היא להגיש בקשה להשהיה של העיקול. השהיה לא מסירה מעל הראש שלכם את הכלי הזה, אולם היא תאפשר לכם לקבל עוד זמן שבו תנסו לפרוע את החוב או לפחות חלק ממנו. כדי לקבל השהיה עליכם להציג סיבה מוצדקת שמזכה אתכם בה.

 

לסיכום

עיקול חשבון בנק היא אחת הפעולות המשפטיות הקשות ביותר שאפשר להפעיל נגד אדם. אם אתם לא מסוגלים להחזיר את החוב, תוכלו לנסות לפחות להשהות את העיקול.

איך אפשר לבטל את העיקול

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם