הגשת כתב אישום

אחרי שאדם מסויים נעצר בחשד לביצוע עבירה מסויימת, מתחיל נגדו תהליך משפטי ארוך על מנת לקדם את הדיון בנושא. ברגע שהמדינה אוספת מספיק ראיות, מוצאת עדים ומנסחת את כתב האישום, מתחיל ההליך הפלילי. במאמר זה נדון בנושא הגשת כתב אישום, ונבין בדיוק מהי המשמעות שלו.

כתב אישום – מה זה?

כתב האישום הוא מסמך המפרט בתוכו את כל המידע החשוב והרלוונטי לתביעה. בעזרת הגשת כתב אישום, מקבל הנאשם את ההסברים המפורטים לגבי השאלות: במה מאשימים אותו, מהן הראיות שנמצאו נגדו ועוד.

מידע משפטי

הגשת כתב אישום – מה היא מסמלת?

ההליך הפלילי נגד הנאשם נפתח עם הגשת כתב אישום. הגשת כתב אישום נעשית במדינת ישראל באמצעות אדם בעל הסמכה, כגון פרקליט, שוטר וכו'. הגשת כתב אישום תלויה באם התובע המוסמך קבע שישנן ראיות מוצקות (ראיות מוצקות לחוזים כפולים בהפועל עכו) שיוכלו להוכיח את אשמת הנאשם, וכן אם הוא מוצא שיש בנושא עניין לציבור.

הגשת כתב אישום – מי התובע?

על כתב האישום חתומה, ברוב המקרים, מדינת ישראל, והיא זו שאחראית על הגשתו. הכותרת של כתבי האישום הינה "מדינת ישראל נגד פלוני".

איך נראה כתב אישום?

כתב אישום הוא מסמך בעל מבנה ברור המכיל ארבעה חלקים. החלק הראשון, הכותרת, הוא החלק בו ייכתבו הפרטים הראשוניים של האישום, הכוללים את שם הנאשם, פרטי הנאשם, פרטי המאשימה ופרטיו של בא כוחה, וכן פרטים כמו בית המשפט אליו כתב האישום מוגש וכו'.

החלק השני מכיל את העובדות. בחלק זה יפורטו העובדות אותן טוענת התביעה. על אותן עובדות לבסס את קיום הביצוע של העבירה הפלילית. עובדות אלו צריכות להוות הוכחה מוצקה, שתוכל לקדם את הרשעת הנאשם.

החלק השלישי בכתב אישום הוא סעיפי החיקוק. בחלק זה על התובע לציין את השם של העבירות המיוחסות לנאשם. בהתאם לכך, יש לפרט גם על סעיפי החיקוק לפיהם אסור לבצע את אותן עבירות.

בחלק הרביעי והאחרון, יש לצרף רשימה מסודרת של עדי התביעה ופרטיהם. עדים אלו אמורים לשמש כראייה נוספת על מנת להוכיח את אשמת הנאשם.

מה קורה לאחר הגשת כתב אישום?

לאחר הגשת כתב אישום לא תהיה אפשרות להוסיף האשמות לנאשם אשר לא מופיעות בכתב האישום. אם ימצאו האשמות נוספות, יהיה צורך בתיקון כתב האישום והגשתו מחדש. הגשת כתב אישום הופכת את האדם, שהיה נחשב עד עכשיו רק לחשוד, לנאשם.

הגשת כתב אישום על קצה המזלג

על הגשת כתב אישום יש עוד המון פרטים שכדאי וחשוב לדעת. הקליקו למידע המלא הנמצא באתר של ינובסקי & טייב, ותוכלו לקרוא עוד אודות הגשת כתב אישום בפרט וההליך המשפטי בכלל.

 עורך דין פלילי – מתי אתם צריכים אותו?

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
שולחן עבודה
נוטריון
תרגום נוטריון תעודת בגרות

הייתה לכם דילמה משמעותית ביותר איפה ללמוד תואר ראשון? אחרי מחקרים רבים שערכתם בנושא החלטתם על לימודי רפואה באיטליה? אם כך, בוודאי ברור לכם שעליכם להציג מספר מסמכים מתורגמים, כאשר

מטבעות
עריכת דין
מתי הבנק רשאי להגביל את החשבון שלנו?

חשבון בנק פעיל הוא מרכיב חיוני להתנהלות כלכלית כיום. הגבלות בחשבון יכולות לפגוע קשות ביכולותיו של הלקוח לתפקד ולעמוד בהתחייבויותיו כלפי צדדים שלישיים. הבנק רשאי להגביל חשבונות של לקוחות רק