מה ההבדל בין עבירת הריגה לעבירות המתה?

היכרות עם ההבדל בין עבירת הריגה לעבירות המתה צריכה להיות אינטרס של כל חשוד, כי היא עשויה להשפיע בצורה דרמטית על האסטרטגיה המשפטית וכמובן העונש.

בנוסף, חשוב להתייעץ עם עורך דין שבקיא בדין הפלילי ומכיר את החוקים הרלוונטיים

בישראל יש מספר עבירות המתה שונות. ההבחנה העיקרית היא בין רצח, הריגה או מוות ברשלנות וזה משפיע על האופן שבו בית המשפט קובע כיצד להעניש כל נאשם. יתרה על כך, היכרות עם ההבדל בין עבירת הריגה לעבירות המתה רלוונטית לחשוד גם בשלבים הראשונים של החקירה.

כאשר מביאים בחשבון את האופן שבו החוק מתייחס לסוגים שונים של עבירות המתה, יש סיכוי גבוה יותר לבחור את האסטרטגיה המשפטית הרלוונטית. בהקשר הזה, הרלוונטיות של אסטרטגיה משפטית מסוימת באה לידי ביטוי בשאלה מה העונש המקסימאלי שיכול בית המשפט לגזור על הנאשם.

 

מאפיינים של עבירת הריגה לעומת עבירות המתה אחרות

גרימת מוות ברשלנות מתבצעת ללא מודעות החשוד, בעוד הריגה היא עבירה שבגינה צריך להוכיח שמות הקורבן קשור באופן סיבתי למעשה המיוחס. לשם השוואה, עבירת רצח היא החמורה ביותר בחוק העונשין הישראלי ולפיה התבצעה נטילת חיי אדם בכוונה.

עבירת הריגה צריכה להראות שעוצמת היסוד הנפשי לא מספיק חזקה כדי להגיע לעבירת הרצח, אך שהיא מצד שני חלשה מדי בשביל לעמוד ברף של גרימת מוות ברשלנות. אז במובן מסוים, עבירת הריגה מייצגת את נקודת האמצע שבו עבירת גרימת מוות ברשלנות נחשבת לעבירת ההמתה הקלה ביותר – לעומת עבירת הרצח שהיא הקשה ביותר.

 

עם מי מתייעצים לגבי עבירות המתה?

כדאי לערב עורך דין עבירות הריגה בכל מקרה של דילמה או התלבטות. גם אם לא בטוח שמדובר על עבירת הריגה וגם אם החשד הוא לרצח, התייעצות עם עורך דין שמכיר את התחום יכולה לסייע לגבש אסטרטגיה משפטית מתאימה.

התפקיד של עורך הדין הוא לבדוק את הנסיבות ולהשוות אותן אל לשון החוק. מעבר לכך, עורך הדין אמור להביא בחשבון פסקי דין תקדימיים. כאשר עורך הדין בודק שיקולים כאלה, הוא למעשה מייצג את האינטרסים של הלקוחות שלו מבחינת רף העונש המקסימאלי.

 

העונש על עבירות הריגה

את העונש על סוגים שונים של עבירות המתה קובעים על פי הכוונה המקורית. כאשר הכוונה המקורית היא להמית אדם, הרי שמדובר בעבירת רצח. אבל אין שום כוונה כזו, יכול להיות שהתוצאה תהיה עבירה קלה יחסית של גרימת מוות ברשלנות. לאחר מכן, צריך לבדוק האם ומתי יש מקום להטיל על נאשם עבירה של הריגה ומה היסוד הנפשי.

לסיכום, היכרות עם סוגים שונים של עבירות המתה חשובה עבור כל חשוד או נאשם. אם מביאים בחשבון את ההבדלים בין העבירות, קל יותר להיערך אל המשפט.

 

פטיש

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
האם חובה לראות מגשר בהליך גירושין

הליך גישור גירושין הפך לחלק בלתי נפרד מהמערכת המשפטית המטפלת בנושא, כבר משנת 2016. הגידול במספרי הזוגות הפונים להליכי גירושין משפטיים הוביל לעומס גדול על בתי המשפט ואלה, בתורם, פנו

פטור ממס הכנסה
עורך דין מיסים
3 דרכים להשיג פטור ממס הכנסה

מדינת ישראל היא מדינה עם חקיקה סוציאלית מתקדמת שנועדה להגן על החלשים ביותר בחברה. המוסד לביטוח לאומי הוא הגוף המרכזי שבאמצעותו המדינה מעבירה קצבאות שונות למגוון אוכלוסיות מוחלשות. כחלק מהמחויבות

ביטול חוזה
עורך דין גירושין
איך להתגרש ולהישאר בחיים

.גירושין אינם צריכים להיות מכוערים וקשים,אלא יכולים להסתיים גם בדרכי נועם. כיצד? כל הפרטים – במאמר הבא מתגרשים? זה מה שעליכם לעשות גירושין הוא אף פעם לא עסק פשוט, בעיקר