החזרי מס און ליין, האם זה אפשרי?

בצד המידע האינסופי שניתן למצוא באינטרנט, בעשור האחרון חלה התקדמות משמעותית בכל הנוגע להנגשת שירותים של מוסדות ציבור וגופי ממשל לציבור הרחב, באופן שמאפשר לציבור לקבל שירותים ציבוריים ביעילות ובמהירות.

 

מי מרוויח מהאפשרות להחזרי מס און ליין?

מנקודת מבטם של גופי הממשל, מתן ופיתוח שירותים מקוונים חוסכים עלויות תפעול רבות, למשל חסכון בנייר, פקידים, משרדים ומשכורות. מנקודות מבטו של הציבור, השירותים שפתוחים בפניו באון ליין חוסכים לו שעות וכסף רב שכן אין צורך בהמתנה, נסיעה ופספוס יום עבודה לטובת הגעה פיזית בשעות מוגדרות למוסד הציבורי ולכן הציבור ממשיך ומשתף פעולה בצורה משמעותית עם מוסדות הציבור ונעזר בשירותים המקוונים שפתחו במשך השנים.

בין שאר הגופים הציבורים שמאפשרים גישה און ליין, רשות המיסים נחשבת לאחד מהגופים הציבוריים המתקדמים והמובלים ביותר מבחינה זו. הרשות מנגישה את אתר האינטרנט שלה לציבור הרחב ומאפשרת לו להתקשר עימה און ליין ובצורה מקוונת באופן נוח ויעיל. במרוצת השנים, רשות המיסים המשיכה לשדרג את השירותים שהיא פותחת בפני הציבור און ליין, וכיום כמעט כל שירות שניתן לקבל מרשות המיסים באופציה הכרוכה בהגעה פיזית, פתוחה באמצעות השירותים שניתנים און ליין באופן נגיש ונוח לכל.

 

החזרי מס און ליין, מי זכאי והאם זה נפוץ?

בין יתר השירותים שניתן לקבל און ליין מרשות המיסים, פתחוה בפני הציבור האפשרות להגשת בקשה להחזר מס. עובדים רבים בישראל משלמים מס יתר ולמעשה משלמים סכומים גבוהים יותר מאלו שהיה עליהם לשלם על פי חוק. רשות המיסים מאפשרת לעובד לבקש החזר מס בגין תשלום יתר עד 6 שנים מתום שנת המס שבגינה מבקש את ההחזר. בזכות ההתקדמות והמעבר השיטתי לשירותי האון ליין, הוגשו בשנים האחרונות מאות אלפי בקשות להחזרי מס והמגמה נמצאת בעליה מתמדת.

כאשר חל שינוי במצבו האישי של עובד שכיר, באופן שמשפיע על נקודות הזיכוי להן הוא זכאי מכוח החוק, בהתאם חל שינוי בחובתו של העובד בתשלום מיסים. רק לעיתים רחוקות רשות המיסים מבצעת בדיקה עצמאית ומיידעת את האזרח על הקטן בחובותיו לתשלום מיסים. על כן, על העובד לפנות  לרשות המיסים ולהגיש בקשה להחזר מס באופן אקטיבי ולעמוד על זכויותיו. קיימות סיבות רבות שבגינן ניתן לקבל החזרי מס, הסיבות הנפוצות הן: הפסקת עבודה, עבודה במספר מקומות עבודה במקביל, פדיון ימי חופשה, תשלום דמי מזונות, סיום לימודי תואר אקדמי במוסד לימודים מוכר בישראל ועוד במגוון מקרים.

במידה ורשות המיסים מצאה כי היא אכן גבתה מס שלא לצורך והאזרח שילם מס יתר, נקבעה בפקודת מס הכנסה שהחזר המס יהיה צמוד למדד והחוב יישא ריבית בשיעור של 4 אחוזים, הריבית האמורה עצמה פטורה ממס. אם אכן נמצא כי זכאי העובד להחזרי מס, יועברו הכספים לחשבון הבנק שסיפק בטפסים שהוגשו לרשות המיסים.

לסיכום, הטכנולוגיה התקדמה בשנים האחרונות וכך גם רשות המיסים! כיום נפוץ ומקובל להגיש בקשה להחזרי מס און ליין כדי לחסוך משאבים, גם למדינה וגם לעוב כנסו ובדקו בעצמכם: https://taxes-refund.co.il.

מחשבון

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
פוסט על אימוצים חוצי גבולות
עריכת דין
מהי השפעת האפוסטיל על אימוצים חוצי גבולות?

אימוצים חוצי גבולות הפכו נפוצים יותר ויותר בשנים האחרונות, כאשר משפחות מבקשות לספק בתים אוהבים לילדים נזקקים ממקומות שונים בעולם. עם זאת, התנהלות אל מול הדרישות המשפטיות והמנהליות המורכבות הכרוכות

עריכת דין
עורך דין רשלנות רפואית
עורך דין לרשלנות רפואית

לסבול ממקרה של רשלנות רפואית זה לא עניין של מה בכך ואי אפשר לעבור על זה לסדר היום. העניין הוא שפעמים רבות כאשר רופאים מתנהגים בצורה רשלנית זה פוגע בנו

שטרות ומטבעות
עורך דין מיסים
מי חייב בדיווח למס הכנסה בארצות הברית?

ארה"ב היא כנראה המדינה היחידה בעולם המחייבת את אזרחיה לדווח על הכנסותיהם, גם אם אינם חיים בארה"ב ואף הכנסותיהם אינן נוצרות בארה"ב אלא במדינה אחרת. במילים אחרות, אזרח ישראלי המחזיק

הגשת תביעה
עורך דין פלילי
מהי רשלנות של עו"ד ומהי הדרך לתביעה

אדם שפונה לעו"ד בדרך כלל עושה זאת מתוך אמונה שעוה"ד יעשה הכול כדי לדאוג לאינטרסים שלו. עם זאת, בפועל אנחנו רואים שלא תמיד זה כך, כי ממש כפי שהרופאים לעיתים