הטרדה מינית בעבודה: כיצד להתמודד עם התופעה?

סביבת העבודה שלנו צריכה להיות נעימה, גם מבחינה פיזית וגם מבחינה בינאישית. כולם צריכים להרגיש בנוח בה, אבל לצערנו קיימים מקרים בהם אנשים מסוימים מפירים זאת. אם הוטרדתם מינית בעבודה על ידי מנהל או קולגה, ישנם מספר דברים שאתם יכולים לעשות כדי להתמודד עם התופעה הזו ולקבל את הצדק המגיע לכם. כדי לעזור לכם ריכזנו לכם הכל במאמר שלפניכם.

 

מה נחשב להטרדה מינית בעבודה?

לחוק יש הגדרה בנוגע למה נחשב להטרדה מינית. תחת מסגרת זו נכנסת התנהגות פיזית או מילולית לה יש אופי מיני כזה או אחר- שנעשית לא בהסכמה ובניגוד לרצונו של האיש או האישה המוטרדים. זה יכול לבוא לידי ביטוי בבדיחות לא ראויות, הצגת תמונות, מבטים, הצעות לפגישות, מגע ותקיפה. זה יכול להיות מקרה חד פעמי או התנהגות מתמשכת, על ידי גבר או אישה, ביחסי מרות או יחסים קולגיאליים.

 

פנייה לממונה על הטרדות מיניות

בכל משרד ובית עסק יש חובה למנות אדם שיהיה אחראי על הטרדות מיניות בעבודה. אדם זה הוכשר באופן מיוחד ויוכל לעזור לכם לטפל בבעיה באופן דיסקרטי ומתחשב. הממונה על הטרדות מיניות בעבודה יידע בדיוק מה שלבי התהליך ויוכל לבצע פעולות שונות, ביניהן אזהרת העובד, הרחקתו והשעייתו. אם אינכם יודעים מי הממונה ניתן לשאול את מחלקת משאבי אנוש אצלכם בעבודה.

את הפנייה לממונה על הטרדות מיניות בעבודה ניתן להגיש בעל פה או בכתב. לאחר מכן האחראי יתחיל בבירור התלונה, בה יתבצע תשאול של המטריד ושל המוטרד. לאחר מכן יוגש דו״ח למעסיק בו התוצאות של הבירור עם המלצות כיצד לפעול. לאחר מכן ניתן יהיה לנקוט בפעולות שונות. על ההחלטות של הממונה ניתן גם לערער.

 

פנייה לעורך דין להטרדות מיניות בעבודה

פעולה נוספת שניתן לעשות במקרים בהם המקרה לא נפתר בעבודה או שיש צורך בנקיטת הליכים משפטיים היא פנייה לעורך דין מומחה לצורך הכנת תביעת הטרדה מינית בעבודה. עורך דין מקצועי יוכל לעזור לכם למצוא את הדרך הנכונה להתמודד עם הבעיה במסגרת החוק מאחר ויש להם ידע נרחב ומעמיק בכלל ההיבטים המשפטיים של הנושא.

סוגיה של הטרדות מיניות בעבודה היא מורכבת ורגישה. יש נשים וגברים שלא מרגישים בנוח לדבר על כך ולשתף מסיבות שונות, ביניהן תחושת אשמה, פחד שזה ייפגע בביטחון מקום העבודה שלהם ועוד. אך במקרים של הטרדות מיניות חשוב מאוד לפנות אל גורם מקצועי כדי לטפל במקרה ברצינות ובחומרה הנדרשים.

 

לסיכום

לסיכום, אם באופן מצער הוטרדתם במקום העבודה שלכם, יש לכם שני אפיקי פעולה. אחד הוא לפנות אל הממונה על הטרדות מיניות במקום עבודתכם והשני הוא פנייה לעורך דין חיצוני שמומחה בתחום. חשוב מאוד לבצע את הפנייה ולא לשמור בלב לצורך רווחתכם.

תביעה להטרדה מינית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
זכויות לאחר פיטורים
עריכת דין
הכירו את הזכויות שלכם לאחר פיטורים

עולם העבודה והתעסוקה הוא מורכב ביותר. במיוחד כשמודבר בפן האישי של הדברים. זה אף פעם לא נעים לסיים במקום העבודה בין אם התפטרתם או פוטרתם, אך חשוב להמשיך קדימה בראש

תביעת הטרדה מינית
עורך דין הטרדה מינית
4 דוגמאות לניצול יחסי מרות בעבודה

יחסי מרות בין אנשים שונים הם חלק מהיחסים התקינים בכל חברה. יחסי מרות הם בעצם מצב בו ניתן לאדם אחד כוח על האדם האחר כחלק מיחסי עבודה, יחסים טיפוליים ואפילו