הכירו את הזכויות שלכם לאחר פיטורים

עולם העבודה והתעסוקה הוא מורכב ביותר. במיוחד כשמודבר בפן האישי של הדברים. זה אף פעם לא נעים לסיים במקום העבודה בין אם התפטרתם או פוטרתם, אך חשוב להמשיך קדימה בראש מורם ולדעת מה הזכויות שלכם, במיוחד עם יוקר המחייה והמצב הכלכלי הנוכחי במדינה. כדי לעשות סדר בדברים נתרכז במספר זכויות שאתם כעובדים זכאים אליהן. קריאה מהנה

 

פיצויי פיטורים

לכל עובד בצורה כזו או אחרת יש זכאות לגבי פיצויי פיטורים בגובה מסוים. לרוב, מדובר בעובד שעבד לפחות שנה אחת במקום העבודה. הוא יהיה זכאי לפיצויים בגובה של משכורת ממוצע שלו, כפול מספר שנות הוותק שלו, בנוסף לדמי הבראה. מעבר לכך, עובד שאין לו ותק כה ארוך יהיה זכאי לכל הפחות לדמי הבראה בהתאם לחוק. במידה ועובד פוטר בהליך פיטורים תקין, הוא לא יהיה זכאי לפיצויים אלו. אם אתם מתלבטים או לא ברור לכם, העצה הטובה ביותר היא לפנות למומחים. עורכי דין דיני עבודה יידעו בדיוק איך לסייע לכם.

 

תנאים סוציאליים

כל עובד זכאי במהלך עבודתו להפרשות קבועות לקרן פנסיה, ביטוח לאומי, מס הכנסה ודמי הבראה. כל אלו הם נחלתו של העובד שפוטר או התפטר. משמע – בסוף עבודה אצל מעסיק, זכותו של כל עובד לקבל פירוט מלא של כל ההפרשות שבוצעו לו, כדי שיוכל להמשיך להשתמש במקורות ההפקדה האלה בעתיד.

 

זכויות מול ביטוח לאומי

כל עובד ששילם במשך לפחות 12 מתוך תקופה של 18 חודשים יכול להיות זכאי לקבל דמי אבטלה. 125 הימים הראשונים יהיו בגובה של 422 ₪ ביום, ולאחר מכן הם יורדים להיקף של שכר יומי שעתי מלא לפי שכר מינימום. משך זמן קבלת דמי האבטלה תלוי במספר האנשים שתלויים בהכנסתם ומשך ההעסקה שלכם. בין אם ביטוח לאומי או מומחה בדיני עבודה – בררו עד הסוף את זכויותיכם!

 

למי פונים

ישנם מספר נושאים שבגינם ניתן לפנות למעסיק. וידוא קבלת פיצויי פיטורים, פרטי הפרשות וכל היוצא בזאת ניתן לאמת מול מהעסיק וגם מול תלוש השכר שלכם. כל דבר מעבר לכך, צריך לברר מול הגורמים הרשמיים כמו ביטוח לאומי, ובמקרים חריגים לפנות לעורכי דין בענייני דיני עבודה. לעובדים מפוטרים ומתפטרים יש סל של זכויות שלא משנה מהי סיבת הפיטורין – כל עוד היא לא כרכוה סביב עבירה מכל סוג, כל עובד זכאי להן.

 

רגע לפני סיום

היום יותר מתמיד חשוב להבין מהן הזכאויות שלכם כעובדים שיוצאים ממעגל התעסוקה. המצב הכלכלי במדינת ישראל נמאצ במצבו הנוכחי בין היתר בגלל שחרור של מענקים וקצבאות אבטלה מאוד גדולות במהלך משבר הקורונה. חשוב לעקוב אחרי השינויים של ביטוח לאומי וחוקי העבודה והפיצויים השונים. עורך דין דיני עבודה יכול להיות כלי עזר מעולה.

הֲדָחָה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בוררות עסקית
חוק עסקים
מתי מומלץ להגיע לתהליך בוררות עסקית?

שותפויות והסכמים עסקיים למיניהם הם חלק מהותי ומרכזי בתרבות הכלכלית המודרנית והמתפתחת בה אנו חיים, ומטבע הדברים, מידי פעם עלולים לצוץ ולהתגלות אי אלו אי הסכמות וקונפליקטים עתידיים. כדי להתמודד

ביטוח רפואי
עורך דין ביטוחים
אתם סובלים ממחלה קשה? חשוב שתכירו את זכויותיכם!

בעוד שתאונה או צורך בניתוח הם מקרים נפוצים שיכולים להביא אתכם לבעיות כלכליות וקשיי התמודדות מסוימים, ישנן מחלות קשות שמשפיעות עמוקות על החיים ומייצרות, חס וחלילה, מצב רגשי, כלכלי ורפואי