כל מה שחשוב לדעת על הליך מחיקת חובות

לא מעט אנשים בישראל חיים במציאות בלתי נתפסת – חשבונות בנק מעוקלים, או מוגבלים, צ'קים שחוזרים, כרטיסי אשראי מבוטלים ואפילו צווי עיכוב יציאה מהארץ. ישראלים רבים מגיעים למצבים האלה, בעקבות צבירה של חובות כבדים. חלקם נוצרו בתום לב ומתוך חוסר הבנה של פעולת המערכת והחייבים מאבדים את יכולתך להתפרנס ולחיות בכבוד.

איך אפשר להתמודד עם הלחץ הכבד וההחזרים העצומים? איך אפשר לבצע הליך מחיקת חובות? המשיכו לקרא כדי לגלות אם הליך מחיקת חובות עשוי להתאים גם לכם.

 

למי מתאים הליך מחיקת חובות?

תושבים מכל רחבי הארץ חווים על בשרם הסתבכויות כלכליות קשות, חלקן נעשו בתום לב. בין אם אתם מהוד השרון, או פתח תקווה, אילת, או תל אביב, אתם עשויים למצוא את עצמכם במצב, שבו אתם נאלצים לפנות לעורך דין, כדי לקבל עזרה במחיקת חובות.

אם נקלעתם למצב כזה, אתם ודאי יודעים שקיים הליך מסודר להגשת בקשה למה שנקרא "צו הפטר", אותו ניתן לקבל עבור הוצאה לפועל, או כחלק מהליך פשיטת רגל.

 

צריכים ייעוץ משפטי? מצאו ושכרו עורך דין מומלץ באתר B144

עריכת דין

 

אם תוכיחו שעשיתם כל פעולה אפשרית, כדי להחזיר את החובות שלכם ופשוט לא הצלחתם – ייתכן שתקבלו הזדמנות חוקית להתחיל הכל מחדש.

אין הדבר אומר שתתחמקו לגמרי מתשלום החובות, אבל תוכלו לשלם סכום חודשי מתקבל על הדעת, שיאפשר לכם להמשיך להתקיים בכבוד.

כאמור, בכל חלקי הארץ מדובר בתופעה מוכרת – בין אם אתם גרים במושב, או בעיר גדולה, כמו פתח תקווה – אתם ודאי מכירים מישהו שנמצא במצב הזה וזקוק לסיוע.

 

 כיצד מתבצע הליך מחיקת חובות?

מומלץ לפנות לעורך דין, שיש לו ידע וניסיון בתחום ויוכל להנחות אתכם לאורך התהליך.

לאחר מכן, יובא העניין בפני בית המשפט, שם תצטרכו להציג את כל הסיבות שהביאו אתכם למצב הזה.

בית המשפט הדן בבקשות לקבלת צו הפטר הוא בית משפט מחוזי, כך שבפתח תקווה למשל, יש בית משפט שלום, אך תצטרכו לצאת מהעיר ולהגיע לבית משפט מחוזי מחוץ למקום מגוריכם.

אם תצליחו להוכיח, שפעלתם בתום לב ואתם זקוקים לעזרה כדי לצאת מהתסבוכת, תקבלו צו הפטר, בעקבותיו יימחקו כל חובותיכם וגם רוב ההגבלות שבאו בעקבות המצב.

חשוב לדעת, שבית המשפט עשוי להחליט על מתן הפטר חלקי, או מותנה – בהתאם למצבו של החייב.

בנוסף – ישנם סוגים שונים של חובות, שלא ניתן למחוק באמצעות צו הפטר, ביניהם למשל תשלום מזונות.

 

לסיכום – להחזיר את החיים למסלולם בהליך חוקי ומסודר

מטרת הליך מחיקת חובות הוא לסייע לאזרחים שומרי חוק לחזור למסלול החיים התקין, להיות חלק פעיל ותורם לחברה ולחיות בכבוד.

אם החובות מכריעים אתכם ופוגעים במהלך התקין של חייכם, אם אתם מרגישים שהחובות נוצרו בתום לב ועשיתם כל שביכולתכם להחזיר אותם, ללא הצלחה – פנו לעורך דין והתחילו בהליך להשבת חייכם למסלולם.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
חוקים
עורך דין רשלנות רפואית
עורך דין רשלנות רפואית בצפון

כולנו יודעים שיש לנו זכויות, בטח ובטח כאשר זה נוגע לגוף, בריאות ונפש ושבמקרה של נזק הנגרם מגוף רפואי כזה או אחר ניתן ומומלץ לפנות לעורך דין. אך איך נמצא

בניין מגורים
עורך דין מקרקעין
טיפים משפטיים בנושא בניין משותף

בניין משותף מוגדר בחוק כבניין או מקום מגורים שיש בו יותר משתי משפחות שונות. לפיכך נדרש ועד בית שייצג את כלל הדיירים מול קבלנים ורשויות החוק השונות. קבלו מספר טיפים

חוזים לא חתומים
עורך דין חוזים
3 דגשים לכתיבת חוזה משפטי מקצועי

הכלכלה היא אולי הדבר החשוב ביותר בחיינו כפי שאנו רואים במגפת הקורונה. אם הכלכלה לא מתפקדת אנו נמצא בבעיה חמורה ואנו נתקשה לתפקד וזהו משהו שאנו חייבים לחשוב עליו. אז

אנשי משפט
עריכת דין
תיקון וביטול כתב אישום – איך תעשו זאת

להיות במעמד שמגישים נגדכם כתב אישום זה לא משהו נעים ולמען האמת, איש לא מאחל את זה לעצמו. יחד עם זאת, כתבי אישום מוגשים במדינה בתדירות מאוד גבוהה ובכל פעם