5 דברים חשובים שצריכים להופיע בהסכם שכירות סטנדרטי

הסכם השכירות הוא חלק חשוב ביותר בתהליך השכרת הדירה. לכם כבעלי דירה יש אחריות ליצור חוזה שיעניק לשוכרים ביטחון במהלך התקופה, אך שגם יבטיח לכם מקסימום שקט ומינימום "כאב ראש". לצורך כך צריך הסכם שכירות מנוסח היטב, נפרט כאן חמישה דברים חשובים שחייבים להופיע בהסכם השכירות אותו תעבירו לשוכרים החדשים שלכם.

 

פרטים כלליים

יש לדאוג כי הרקע על הדירה יהיה מדויק ויכלול כמה שיותר פרטים. חשוב לציין דברים כמו הריהוט שנשאר בדירה ומצבו – ארונות, מזגנים, תנור מטבח, מקרר או מצב הקירות – מסוידים או לא. כמו כן, יש לדייק בתאריכי הכניסה והיציאה מהדירה, ובסנקציות כספיות במידה והדיירים אינם עוזבים בזמן שסוכם בהסכם השכירות. חשוב גם לפרט את אופן התשלום ומתי יתבצע מדי חודש, כמו גם את ההשלכות הכספיות על איחור בתשלום החודשי.

 

ליקויים בדירה

כפי שנאמר, יש חשיבות בציון מצב הדירה כך שבמידה ויצוצו ליקויים מסוימים במהלך תקופת השכירות תוכלו לקבוע האם הם באחריותכם או באחריות השוכרים. במידה והתקלות קרו באופן טבעי, כתוצאה מהשימוש במכשירים השונים בדירה, התיקון הוא באחריותכם כבעלי דירה. אך אם הנזק נגרם כתוצאה מרשלנות של השוכרים, התשלום לתיקון יתבצע על ידם. יש להגדיר זאת בסעיף בהסכם על מנת לוודא שלא תפסידו כסף מיותר עקב חוסר אחריות של הדיירים שלכם.

 

חשבונות

התשלום של החשבונות הסטנדרטיים של הדירה הם באחריות השוכרים, וחשוב גם לציין זאת באופן ברור בהסכם השכירות. כלומר, את חשבונות המים, חשמל, ארנונה, גז וועד בית, על הדיירים שלכם לשלם. כבעלי דירה אתם צריכים הבטחה כי חשבונות אלו אכן ישלמו, על מנת שלא יצטברו חובות שתאלצו לשלם בעצמכם בסופו של דבר. לכן נהוג לקבל מהשוכרים בתחילת תקופת השכירות שלושה צ'קים פתוחים עבור הגופים הגובים מים, חשמל וארנונה. כך במידה ומצטבר חוב, אתם רשאים לעשות שימוש בצ'קים הללו.

 

סעיפים מיוחדים

כדאי לעבור על הסכם השכירות ביחד עם השוכרים ולראות כי כל צד מסכים לתנאים השונים. שוכרים מסוימים יבקשו מכם לאפשר להם סעיפים מיוחדים בחוזה, כאשר הנפוצים ביותר הם סאבלט ויציאה מוקדמת. סעיפים אלו מעניקים לשוכרים ביטחון במידה ומסיבה כלשהי לא יוכלו להמשיך בהסכם השכירות שנחתם מולכם. סעיף הסאבלט מאפשר להם לבצע שכירות משנה לתקופה מוגבלת בזמן. סעיף היציאה המוקדמת נותן אפשרות לשוכרים לעזוב מוקדם את הסכם השכירות, במידה ומצאו מחליפים. אם אתם מסכימים לתנאים אלו חשוב לעגן זאת בחוזה.

 

צ'ק ביטחון

קשה לסמוך על הדיירים החדשים שתכניסו ולהיות בטוחים שאכן יעבירו לכם את התשלום המלא של שכר הדירה בזמן. לכן נהוג לדרוש צ'ק ביטחון בסך של עד 3 חודשי שכירות, שניתן לפדות אם השוכרים לא יעמדו בתנאי ההסכם. כך תוכלו להיות סמוכים שהכסף יגיע אליכם גם אם יצוצו בעיות עם הדיירים.

מפתחות ובית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מטבעות
עריכת דין
מתי הבנק רשאי להגביל את החשבון שלנו?

חשבון בנק פעיל הוא מרכיב חיוני להתנהלות כלכלית כיום. הגבלות בחשבון יכולות לפגוע קשות ביכולותיו של הלקוח לתפקד ולעמוד בהתחייבויותיו כלפי צדדים שלישיים. הבנק רשאי להגביל חשבונות של לקוחות רק

פטור מצה_ל
עורך דין צבאי
מתי אפשר לקבל פטור מצה"ל

אמנם יש חוק גיוס חובה, אך לא מעט צעירים רוצים לדעת מתי אפשר לקבל פטור מצה"ל. ישנם מספר קריטריונים, המזכים את העומדים בהם בפטור המיוחל. מה הם הקריטריונים? איך אדע

לב
עורך דין גירושין
כיצד בגידה יכולה לגרום לגירושין

כשעמדתם ביחד מתחם לחופה הייתם בטוחים שזה יהיה לעד והיום, אחרי שחלפו כמה שנים טובות, אתם מבינים שאולי זה לא בדיוק המצב? בישראל אחד מכל שלושה זוגות מתגרש, אך שאם