מהם העונשים על נהיגה ללא רישיון

בית המשפט רואה בחומרה רבה נהגים הנוהגים ללא רישיון בתוקף או בזמן שלילה, בשל הסכנה הרבה שבכך.

לכן פרט לשלילת רישיון, בית המשפט יכול לקבוע עונשים נוספים – החל מקנס כספי כבד ועד מאסר בפועל.

מה כל הסנקציות שיכול בית המשפט להטיל? ובאילו מקרים יינתן כל עונש? הכל במאמר הבא

 

פסילת רישיון

בבית המשפט לא אוהבים לפגוש נהגים הנוהגים ללא רישיון, שכן זהו זלזול בקביעות בית המשפט וסכנה למשתמשים האחרים בדרך. משום כך הסנקציות למי שנתפס נוהג בזמן שלילה הן משמעותיות ומטרתן להרתיע את הנהגים האחרים.

אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי פסילת רישיון הנהיגה – הפסילה יכולה להיות למשך שנתיים לכל הפחות ואף לצמיתות במקרים מסוימים. אם מדובר במקרה ראשון, ועל אף החומרה בה רואים בבית המשפט את העבירה, ייתכן ופסילת הרישיון תהיה רק על תנאי. אולם חשוב לזכור כי יש גם מקרים רבים בהם ניתנת שלילה בפועל ולשנים רבות.

מידע מפורט ניתן למצוא באתר ontheroads.co.il, המציע גם עורך דין תעבורה המתמחה בהבנת העונשים הצפויים ובהשגת הקלות בחומרת העונש.

 

קנס כספי

הקנס שניתן על נהיגה ללא רישיון יכול להגיע גם למאה אלף ש"ח. הקנס יכול להינתן בנוסף למאסר בפועל – עד כדי כך רואים במערכת החוק בחומרה נהיגה ללא רישיון.

 

מאסר בפועל

על פי החוק, נהג הנוהג כשרישיונו פסול עלול להישפט למאסר בפועל. המאסר יכול להיות מאסר על תנאי במקרים קלים יחסית או מאסר בפועל עד שלוש שנים במקרים בהם אירעה תאונה בזמן השלילה או שניכרה סכנה ממשית בהתנהלות הנהג.

 

גורמים מקלים

לא בכל מקרה בו נתפס אדם הנוהג בזמן שלילה ניתנים העונשים המקסימלים. כך למשל ישנם אנשים רבים שהדיון בדבר שלילת הרישיון שלהם נעשה ללא ידיעתם וללא נוכחותם, והם לא יודעים כי רישיונם נשלל מהם – אנשים אלה כמובן יצטרכו להוכיח כי אינם מודעים לפסילת הרישיון, ומשום כך לא ידעו כי אסור להם לנהוג.

סיבת השלילה היא גם בעלת פקטור בהחלטת בית המשפט בקביעת העונש. אם, למשל, הפסילה נובעת מהצטברות נקודות תעבורה רבות או בשל תאונה עם פגיעה בנפש – אזי העונש יהיה כנראה מקסימלי. לעומת זאת, אם הרישיון נשלל על ידי הוצאה לפועל ומדובר במקרה ראשון, בית המשפט עשוי להיות סלחני יותר.

 

הכביש המהיר כדי להפחית את העונשים

אף אחד לא רוצה לשלם מאה אלף שקלים, לשבת במאסר שלוש שנים או להיות בפסילה לצמיתות. אולם אם כבר נהגתם בזמן שלילה, ודאו כי יש לכם עורך דין תעבורתי טוב שיוכל להוציא את העונש המינימלי מהעבירה החמורה. זו לא תהיה משימה קלה, בעיקר אם יש היסטוריה של עבירות תנועה או שלילות, ולכן הדבר המשמעותי ביותר הוא להקפיד לנהוג בזהירות, בבטיחות ותוך ציות לחוקים.

מאזניים

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
הדפסה פשיטת רגל
עורך דין חדלות פירעון
איך עושים איחוד תיקים בהליך פשיטת רגל?

לא פעם, אלו המוצאים את עצמם בהליך של פשיטת רגל תוהים לגבי איחוד של כמה תיקים. הדבר מדיר שינה מעיני רבים, וזו הסיבה שהחלטנו לרכז את כל המידע, אחת ולתמיד

פטור ממס הכנסה
עורך דין מיסים
3 דרכים להשיג פטור ממס הכנסה

מדינת ישראל היא מדינה עם חקיקה סוציאלית מתקדמת שנועדה להגן על החלשים ביותר בחברה. המוסד לביטוח לאומי הוא הגוף המרכזי שבאמצעותו המדינה מעבירה קצבאות שונות למגוון אוכלוסיות מוחלשות. כחלק מהמחויבות

מדד פיננסי נכון
כללי
איך השקעה פיננסית תביא לרווחים בעסק

יצירת רווחיות בעסק תלויה בהרבה מאד משתנים. לפיכך, לפני שמתחילים לתפעל את העסק, או בסמוך לתחילת הפעילות, יש ליצור תוכנית עסקית איכותית. תוכנית עסקית נועדה להשיג שתי מטרות עיקריות: האחת