הצד המשפטי של השקעות נדל"ן בארה"ב

השקעות נדל"ן בישראל הן השקעות נחשקות במיוחד, אשר רוב האנשים נמנעים מהם מאחר והן דורשות הון ראשוני משמעותי. כתוצאה מכך, ישראלים רבים בוחנים את האפשרות להשקיע בנדל"ן מחוץ לגבולות המדינה, ורוכשים דירות ושטחי מסחר באירופה, ובארצות הברית.

השקעות נדל"ן בארצות הברית דורשות הבנה של החקיקה האמריקאית. במאמר זה נדבר על הצד המשפטי שלהן.

 

מדוע יש מיסוי מיוחד על רווחי השקעות נדל"ן בארצות הברית?

השקעות נדל"ן בארה"ב מאפשרות לישראלים רבים גישה לשוק עצום ומתפתח, ולהזדמנויות חסרות תקדים לרכישת יחידות דיור ושטחי מסחר. הרכישה של נכסים בארצות הברית היא פעמים רבות זולה בהרבה לעומת נכסים מקבילים בישראל, בין השאר בגלל המחירים הזולים של הקרקע שקיימת בשפע, ובשל השימוש בטכנולוגיות לבנייה מהירה ויעילה.

הרווחים מהשקעת הנדל"ן בארצות הברית יכולים להגיע בשל תשלום של סכום חודשי קבוע על שכירות, או על מכירת הנכס לאחר מספר שנים ברווח. מדינת ישראל גובה מס על השקעות מסוג זה, באופן דומה להשקעה בשוק המניות העולמי.

בעוד שהשקעה במניות ישראליות אינה חייבת במס, השקעות במניות במדינות זרות תחייב את המשקיע במס מיוחד על הרווחים. חקיקה דומה קיימת בהשקעות בתחום הנדל"ן, והיא נועדה לעודד אנשים להשקיע את כספם בתוך מדינת ישראל.

 

הרשויות האמריקאיות חוקרות את מקור סכום הכסף המושקע

אחד מהלקחים של הרשויות האמריקאיות לאחר 11 בספטמבר והתחלת המלחמה בטרור, הוא לבצע פיקוח הדוק על מקור הכסף שמושקע בתוך ארצות הברית ויוצא ממנה.

מאחר ורכישת נכסי נדל"ן יכולה להיות כיסוי לצורך הלבנת כספים שישמשו למטרות הנוגדות את האינטרסים האמריקאים, הרשויות בודקות היטב מהו מקור הכסף המושקע. חקירה זו תוביל אותן פעמים רבות לגלות קשרים לארגוני פשיעה חובקי עולם, ולארגוני טרור.

עבור האדם הפרטי המשקיע סכום כסף משמעותי בנדל"ן אמריקאי, עליו לדעת שחלק מתנאי העברת הכסף מחשבון הבנק הישראלי אל זה האמריקאי, הוא חקירה מדוקדקת על מקורות הנכסים שלו, ובחינת הלגיטימיות של סכומי הכסף המצויים בחשבון. בכל מקרה של אי התאמה, העסקה תיחסם, והחקירה תהפוך למשמעותית בהרבה.

 

יש להפעיל עורך דין מומחה בתחום לבחינת חוזה הרכישה

חוזה הרכישה של הנכס בארצות הברית הוא חלק קריטי מההסכם. חלק ממוכרי הנדל"ן בארצות הברית מנצלים את חוסר הידע של ישראלים בנוגע לתקנות השונות, ומוכרים להם נכסים חסרי תועלת לחלוטין.

כך למשל, עלול להיות סעיף בחוזה אשר סותר את התקנות המקומיות או המחוזיות, כמו אפשרות להרחבה לשטחי הגינה, ולכן אין לו כל משמעות פרקטית למרות שמבחינת המשקיע יש לו חשיבות לערך הדירה. חשוב מאוד שאת החוזה שאתם שוקלים לחתום עם בעל הנכס הקודם, תפנו לעורך דין בעל מומחיות בשוק הנדל"ן בארה"ב, אשר ליווה כבר עשרות עסקאות, ומכיר את השוק באופן אינטימי.

 

דירת נדל"ן בארה"ב

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
חוקים
עורך דין רשלנות רפואית
עורך דין רשלנות רפואית בצפון

כולנו יודעים שיש לנו זכויות, בטח ובטח כאשר זה נוגע לגוף, בריאות ונפש ושבמקרה של נזק הנגרם מגוף רפואי כזה או אחר ניתן ומומלץ לפנות לעורך דין. אך איך נמצא

עוֹבֵד
עריכת דין
מתי עובד שפוטר מעבודתו זכאי לפיצויי פיטורים

פיצויים הם סכום כספי אשר עובדים זכאים לקבל לאחר תקופה מסוימת במקום העבודה, ובמקרה שהם פוטרו ממקום עבודה זה. במקרים מסוימים, עובדים זכאים לקבלת פיצויים גם במקרה שהתפטרו בעצמם ממקום

סמל משפטי
עורך דין פלילי
כיצד לזהות סימנים של התעללות

הסימנים להתעללות לא תמיד ברורים, לפעמים המחשבה שמשהו חשוד היא כל כך רחוקה ולא עולה על הדעת שקל לפספס שמדובר בהתעללות. התעללות בחוגי המשפחה היא פגיעה פיזית ונפשית. מדובר על

מטבעות
עריכת דין
מתי הבנק רשאי להגביל את החשבון שלנו?

חשבון בנק פעיל הוא מרכיב חיוני להתנהלות כלכלית כיום. הגבלות בחשבון יכולות לפגוע קשות ביכולותיו של הלקוח לתפקד ולעמוד בהתחייבויותיו כלפי צדדים שלישיים. הבנק רשאי להגביל חשבונות של לקוחות רק