כיצד להתמודד עם הרשעה פלילית במהלך השירות הצבאי

הרשעה פלילית בצבא היא מעין כתם שהולך עם אלה שקיבלו אותו. על מנת שיירשם רישום פלילי צריך לבצע עבירה המצדיקה זאת. לרישום זה יש השלכות קשות על המשך השירות ואף על החיים האזרחיים. יש להימנע בכל דרך מקבלת רישום פלילי ולפעול לביטולו במידת הצורך. אספנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת בנושא.

 

הליך משפטי בצבא

בצה"ל, הליך משפטי מתנהל בצורה שונה מזו שבאזרחות. לצבא יש מערכות שיטור ומשפט מקבילות למערכות האזרחיות הללו, על מנת לאפשר את ההפרדה בין החיים האזרחיים לצבא. ככלל, הצבא הוא מערכת בה משמעת לוקחת חלק מרכזי, לכן ההליך המשמעתי מתנהל באופן קפדני בהרבה, ועבירות אשר באזרחות היו נחשבות לזניחות, בצבא נחשבות לחציית קו אדום כמו גניבת ציוד או שקר למפקד. ברוב המקרים עוד בטרם תחילת ההליך המשפטי, תתקיים חקירה של מצ"ח (משטרה צבאית חוקרת) אשר על סמך תוצאותיה יתקיים הדיון בבית הדין הצבאי.

 

מה עליי לעשות במידה ונפתחה נגדי חקירת מצ"ח?

במקרים אלו, המעשה הנבון ביותר הוא פנייה לעורך דין צבאי כמו עורכת דין מירי יעקב גביש. היות והדין הצבאי שונה בתכלית מהדין בבית משפט אזרחי, עלינו להיעזר בעורך דין צבאי שמכיר את אופן קבלת ההחלטות בבית דין צבאי, את הפסקות והחוקים השונות, הסעיפים וכלל הפרטים הנוגעים לכך.

חשוב מאוד לפנות לסיוע משפטי של עורך דין על מנת שתוכלו לוודא כי כל זכויותיכם נשמרות, הן במהלך החקירה והן במהלך המשפט, ועל מנת שעורך הדין שלכם ייצג אתכם בדרך המקצועית ביותר בבית המשפט. ניסיון העבר מעיד בבירור כי עורך דין צבאי איכותי ובעל ניסיון יכול למנוע רישום פלילי או לבטלו במקרים רבים.

 

כיצד ניתן למחוק רישום פלילי

מחיקת רישום פלילי אפשרית במקרים מסוימים בהם מתקבל הרושם שהעונש שניתן אינו תואם את חומרת המעשה, או שסוג העבירה שבוצעה במהלך השירות הצבאי לא צריכה להשפיע על החיים האזרחיים. על מנת למחוק רישום פלילי שנרשם בתקופת הצבא, יש להיעזר בעורך דין צבאי שיוכל להילחם על זכויותיכם ולפעול לביטול הרישום או לקיצור תוקפו.

 

מה חשוב לדעת במהלך בחירת עורך דין?

עורך דין צבאי איכותי הוא עורך דין בעל ניסיון אשר מכיר מקרוב את המערכת הצבאית ויודע את יתרונותיה וחולשותיה. הניסיון הוא גורם מכריע בבחירת עורך הדין היות וניסיון העבר מראה קשר ישיר בין כמות הניסיון שלו ובין מידת הצלחתו. הקשר האישי שלכם עם עורך הדין חשוב גם כן, היות ולצורך ניהול משותף של ההליך, עליכם לייצר אמון הדדי חזק במיוחד.

 

 סיכום

הליך משפטי בבית דין צבאי מתנהל בצורה שונה לחלוטין מהליך משפטי אזרחי. לשם כך, יש להיעזר בעורך דין צבאי שידע לעזור לכם לאורך הדרך בשמירה על זכויותיכם ובמאמץ לקבלת עונש מופחת ככל האפשר. חשוב מאוד לעשות את כל הניתן על מנת להימנע מרישום פלילי אשר יפגע בכם גם בחייכם האזרחיים. לעיתים ניתן גם לקצר או למחוק רישום פלילי, וגם לשם כך חשוב להיעזר בעורך דין.

עורך דין צבאי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ביטוח רפואי
עורך דין ביטוחים
אתם סובלים ממחלה קשה? חשוב שתכירו את זכויותיכם!

בעוד שתאונה או צורך בניתוח הם מקרים נפוצים שיכולים להביא אתכם לבעיות כלכליות וקשיי התמודדות מסוימים, ישנן מחלות קשות שמשפיעות עמוקות על החיים ומייצרות, חס וחלילה, מצב רגשי, כלכלי ורפואי

מזיגה לכוס
עורך דין תעבורה
פסילת רישיון בגין נהיגה בשכרות

נהיגה בשכרות הינה עברה מסוכנת וחמורה ביותר אשר בגינה רישיונו של הנהג ייפסל באופן מיידי. מהן ההשלכות הנוספות ומה עוד חשוב לדעת בנושא – במאמר הבא. נהיגה תחת שכרות –

פוסט על אימוצים חוצי גבולות
עריכת דין
מהי השפעת האפוסטיל על אימוצים חוצי גבולות?

אימוצים חוצי גבולות הפכו נפוצים יותר ויותר בשנים האחרונות, כאשר משפחות מבקשות לספק בתים אוהבים לילדים נזקקים ממקומות שונים בעולם. עם זאת, התנהלות אל מול הדרישות המשפטיות והמנהליות המורכבות הכרוכות