חוק ההתיישנות תביעה נגד משרד הביטחון

כמו בתהליכים משפטיים אחרים, גם בדינים של תביעות נגד משרד הביטחון ישנו חוק התיישנות. אם חלילה בריאותכם נפגעה כתוצאה מהשירות שלכם בצה"ל, אנחנו מפצירים בכם להתחיל את התהליכים המשפטיים כמה שיותר מהר. הנה מה שצריך לדעת בנושא.

בישראל יש לא מעט הבדלים בין תביעות אזרחיות לתביעות אשר מוגשות כנגד צה"ל ומשרד הביטחון. לצד דיני המשפט האזרחי בישראל, גם בדינים של תביעות נגד משרד הביטחון ישנה התיישנות על תביעות מסוגים שונים. אחד ההבדלים טמון בחוק ההתיישנות.

למעשה, אם בדינים האזרחיים חוק ההתיישנות רלוונטי לאחר 7 שנים מהמקרה, בדינים הצבאיים חוק ההתיישנות מקבל את תוקפו לאחר 3 שנים תמימות. אם כך, כעת מובן מדוע מומלץ להתחיל בתהליכים המשפטיים האלו כמה שיותר מוקדם.

 

נפגעי פעולות איבה בצה"ל זכאים לתבוע את משרד הביטחון?

בצה"ל משרתים חיילים וחיילות רבים, רובם מסיימים את שירותם הצבאי ללא כל פגע, הן פיזית והן נפשית. בחלק מהמקרים, ישנם גם חיילים אשר מוגדרים נפגעי פעולות איבה ונכי צה"ל. במקרים אלו, כמובן שיהיה חשוב לעמוד על הזכויות ולתבוע אותן ממשרד הביטחון.

אם בחלק מהמקרים חיילים מוגדרים בתור נכי צה"ל, הרי שהקלות כאלו ואחרות מתווספות להגדרה הזאת. ההקלות מתבטאות בתגמולים חד פעמיים, תגמולים חודשיים לכל החיים, הקלות במס הכנסה, הטבות והנחות במגזר הציבורי, הפרטי ועוד.

מוזמנים לקרוא עוד על תביעות משרד הביטחון.

 

אל תחשבו פעמיים – תתבעו את זכויותיכם!

בכל מקרה שבו אתם שוקלים לתבוע את זכויותיכם, אנחנו מציעים לא לחשוב פעמיים. שבו לפגישת ייעוץ עם עורך דין משרד הביטחון, קבלו את המידע שאתם צריכים וצאו לדרך. זכרו, חוק ההתיישנות למעשה מגדיר לכם תקופת זמן של 3 שנים מאז המקרה שלכם.

אם עוברות 3 שנים מאז המקרה המדובר ולא הגשתם תביעה נגד משרד הביטחון, רוב הסיכויים שזה כבר יהיה אבוד. עוד אתם צריכים לזכור, שהתהליכים המשפטיים האלו יכולים לקחת זמן. בעוד שבחלק מהמקרים הם אורכים חודשים ארוכים, בחלק אחר מהמקרים תביעות נגד הצבא נמשכות גם שנים.

 

אל תתנו לחוק ההתיישנות לחול עליכם – החלו בהליכים המשפטיים בהקדם

מאחר שהתביעות המשפטיות האלו עשויות לארך זמן רב, אתם צריכים להתחיל אותן כמה שיותר מוקדם וכמה שיותר סמוך למועד המקרה של הפציעה, או הפגיעה. קחו בחשבון, כחלק מהתהליך, אתם תצטרכו לעבור גם ועדות רפואיות של משרד הביטחון.

וניחשתם לגמרי נכון, הוועדות הרפואיות האלו גם לוקחות זמן. אם כך, אם חלילה נפגעתם כתוצאה מהשירות שלכם בצבא, אנחנו ממליצים לכם, עד כדי מפצירים בכם לקבל את הסיוע המשפטי שאתם צריכים כבר בהקדם.

צריכים סיוע משפטי נוסף? קבלו אותו ואל תסתפקו במידע שאתם קוראים באינטרנט. עם כל הכבוד לרשת, עורכי דין לומדים שנים בכדי לייעץ לכם משפטית. בהצלחה!

 

פטיש וספרים משפטיים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
פטיש בצבע זהב
עורך דין תעבורה
קיזוז נזק רכב במקרה של נסיעת עבודה

כל בוקר קמים כמה רבבות ישראלים, מתניעים את הרכב ונוסעים לעבודה. מתוך אותם עשרות אלפי עובדים חלק נכבד למדי קיבל את הרכב המדובר באדיבות המעסיק. מעסיקים רבים מספקים לעובדיהם רכב

חדש
עורך דין פשיטת רגל
פשיטת רגל זה לא בדיוק מה שחשבתם

מה עובר לכם בראש כשאתם שומעים את צמד המילים "פשיטת רגל"? סביר להניח שהדבר הראשון שעולה לתודעה, זה תמונה של אנשים מודאגים בעלי מבט רדוף, החוששים שההוצאה לפועל תדפוק על

עורך דין מקרקעין
עורך דין מקרקעין
האם חייב עורך דין מקרקעין לעסקת נדלן

עורך דין לענייני נדל"ן או מקרקעין הוא עורך דין שעבר התמחות בתחום זה במסגרת עבודה במשרד עורכי דין לענייני נדל"ן ובהגשת תביעות ובכתיבת חוזים בתחום הנדל"ן. ישנם מקרים רבים ושונים