טיפים משפטיים בנושא בניין משותף

בניין משותף מוגדר בחוק כבניין או מקום מגורים שיש בו יותר משתי משפחות שונות. לפיכך נדרש ועד בית שייצג את כלל הדיירים מול קבלנים ורשויות החוק השונות. קבלו מספר טיפים משפטיים בנושא בניין המשותף, שיסייעו לכם להתנהל בצורה יעילה ונכונה יותר.

בניין משותף

ועד הבית הוא הגוף שאחראי לייצג את כלל דיירי הבניין. הייצוג בא לידי ביטוי במגוון רחב של ערוצים- החל מאחריות לטיפוח ושימור החלקים המשותפים בבניין (הגינה בכניסה לבניין, צביעת חדר המדרגות, תיקון המעלית וכו') ועד הנפקת דוחות כספיים ואחריות על סוגי הביטוחים השונים.

על מנת להימנע ממצבים לא נעימים מול דיירי הבניין האחרים, או במקרים קיצוניים יותר מול רשויות החוק וגורמים אחרים, הכנו עבורכם מספר המלצות וטיפים משפטיים שיסייעו לכם לדאוג לעצמכם ולדיירי הבניין האחרים. אז קדימה למה אתם מחכים? קחו דף ועט, תתרווחו בכיסא ותתחילו לרשום.

סגירת עסקה

טיפים משפטיים

ראשית, ביטוח בניין משותף. ביטוח זה יסייע לכם לחסוך אלפי שקלים במקרים שונים ומגוונים שעשויים לקרות כבר מחר בבוקר בשטח הבניין שלכם. ביטוח בניין משותף מאפשר לכם לחסוך הוצאות שונות כמו תיקון צנרת לקויה, תיקון מעלית, קריסה או פגיעה במבנה כתוצאות מרעשי אדמה ועוד מגוון רחב של מקרים. כל המקרים הללו יכוסו על ידי חברת הביטוח שתדאג לכסות את ההוצאות. כך תימנעו ממצבים שתצטרכו לתבוע את העירייה המקומית והרשויות בגין פיצויים על נזקים שלא היו באחריותכם.

שנית, סיוע בתביעות משפטיות. ועד הבית ושאר דיירי הבניין, חשופים לתביעה משפטית בגין רשלנות בעבור כל עובר אורח שנפגע בשטח הבניין. כך לדוגמא, שליח שהגיע לשטח הבניין והחליק כתוצאה מבעיה במדרגות- יכול לתבוע את הדיירים בגין רשלנות. במקרה שכזה, דיירי הבניין יהיו חשופים לתביעה על סך עשרות אלפי שקלים שישולמו מכיסם הפרטי. באותה נשימה, בהנחה ועבד קבלן נפגע בשטח המבנה במהלך עבודתו- יכול לתבוע את דיירי הבניין וועד הבית.
גם כאן, ביטוח בניין משותף יסייע לכם וידאג לכך שחברת הביטוח תדאג לכיסוי ההוצאות המשפטיות.

שלישית וחשוב לא פחות- שכרו את שירותיו של עורך דין. כל זמן שמדובר בנושאי ביטוח ומקרים שבהם אתם עשויים להיות חשופים לתביעות משפטיות (על ידי עוברי אורח שנפצעו בשטח המבנה או על ידי עובדי קבלן שנפגעו במהלך עבודתם)- מומלץ לקחת עורך דין. עורך דין יידע לטפל בכל נושאי הביטוח, ובמועד החתימה על הפוליסה ידאג לכך שהזכויות האישיות שלכם יישמרו.
יתר על כן, עצם כך שיש לכם בתור ועד הבית או דיירי הבניין, ייצוג של עורך דין שמתנהל מול קבלנים וגופי ביטוח שונים- מחזק את כוחכם.

הטיפים הללו יסייעו לכם בהיבט המשפטי של תחום הבניין המשותף, ויבטיחו שתהיו מוגנים ומכוסים מפני מקרים שונים.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
יגבו חובות
עריכת דין
איך ניתן לגבות חובות?

בכל הנוגע לעולם הסבוך של גביית חובות, יש חשיבות מכרעת להבנת הסעדים המשפטיים העומדים לרשות החייבים והנושים כאחד. ניווט במורכבות של החזר חובות דורש הבנה מוצקה של הדרכים המשפטיות השונות

האם לשון הרע זו עבירה פלילית?

לשון הרע מתייחסת למעשה של הצהרה כוזבת על מישהו הפוגעת בשמו הטוב. ההשפעה של הצהרות כוזבות יכולה להיות משמעותית, ולהוביל למערכות יחסים פגומות, אובדן הזדמנויות עבודה ומצוקה רגשית. עם זאת,

פטיש
עורך דין גירושין
מי עוזב את הבית בהליך גירושין?

הליך גירושין, מטבעו, מלווה במערכת יחסים עכורה בין בני הזוג. אחת השאלות שעולות היא מי צריך לעזוב את הבית במקרה כזה. יש לחלק את השאלה לשתי תקופות זמן, בהכנות לקראת