מהן הטעויות המשפטיות הנפוצות שמעסיקים עושים מול עובדיהם?

בתקופה האחרונה אנו עדים לסדרת כתבות שעולה מידי ערב במהדורת החדשות המרכזית. אם הגעתם לכאן, סביר להניח שאתם יודעים שמדובר בסדרה שעוסקת בהתנהלות של מעסיקים אל מול העובדים שלהם. לא מעט אנשים פנו אלינו בטענה שחסר מידע בכתבות אלו שנוגע לטעויות המשפטיות הנפוצות שמעסיקים עושים אל מול העובדים שלהם. לכן, החלטנו לצאת לשטח ולבדוק בעצמנו את המידע החסר. הישארו אתנו ותגלו את כל הפרטים החשובים בנושא.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

מדריך זה נכתב לאחר שפנינו אל עובדים מתחומים שונים וביררנו אתם מהן הטעויות המשפטיות הנפוצות ביותר שאירעו להם במקום העבודה הנוכחי או במקומות קודמים שבהם הם הועסקו. שכן, אנו מאמינים שאת הטעויות החשובות ביותר נוכל לשמוע מצד גורמים שמכירים את התחום באופן מעמיק. זו ההזדמנות להודות לכל העובדים שישבו אתנו ושיתפו אותנו בטעויות שאירעו להם. שכן, בזכותם, הצלחנו לאסוף הרבה ידע בנושא ולהבין מהן הטעויות המשפטיות הנפוצות ביותר.

 

הטעות המשפטית הנפוצה ביותר מספר 1 שמעסיקים עושים אל מול העובדים שלהם

הטעות המשפטית הראשונה היא לשלם לעובדים בשחור. כלומר, לשלם לעובד כסף מזומן מבלי להודיע לביטוח לאומי ולגורמים אחרים כי עובד זה נמצא אצלו. מדובר במרבית המקרים בעבודות מסוימות, כמו למשל:

  • ניקיון
  • מלצרות
  • צביעת בתים
  • בייבי סיטר

מצב זה עלול לסבך את המעסיק. שכן, מדובר בעניין שאינו חוקי. כנסו לאתר  של עורך דין מוסמך בנושא ותגלו מדוע העניין אינו חוקי ואיך זה עלול לסבך את שני הצדדים.

 

הטעות המשפטית הנפוצה ביותר מספר 2 שמעסיקים עושים אל מול העובדים שלהם

הטעות השנייה שנפוצה ביותר נוגעת לתשלומי פנסיה וקרן השתלמות. במהלך איסוף הנתונים לכתיבת מדריך זה, גילינו שיש לא מעט עובדים שהמעסיקים שלהם לא מפרישים להם תשלומים לקרן הפנסיה ולקופת הגמל. ראוי לציין כי גם כאן מדובר בעבירה. ניתן לתבוע מעסיק שלא מבצע את ההפרשות הללו שנחשבות לחובה.

 

חושבים שהמעסיק שלכם מנצל אתכם? צרו קשר עם עורך דין

אם אתם סבורים שהמעסיק שלכם מתנהל כלפיכם באופן שאינו חוקי, אתם צריכים לפנות בהקדם האפשרי אל עורך דין שיבחן את העניין ויבדוק האם באמת יש עילה לתביעה. במידה ולמשל, אתם לא מקבלים את תשלומי הפנסיה כפי שהחוק קובע, אתם יכולים לתבוע את המעסיק ולקבל את התשלום  שמגיע לכם בתוספת דמי טרחה.

 

פניה אל עורך דין מומלץ

ראוי לציין כי נאמר לנו שפנייה אל עורך דין בתחום זה מצריכה מכם בירור מקדים. שכן, יש לא מעט עורכי דין ואתם צריכים לדעת שאתם בוחרים בבעל מקצוע בעל ניסיון רב בתחום. לכן, עליכם לערוך בירור מקיף ברחבי הרשת או דרך חברים כדי שתדעו שהגעתם אל עורך דין טוב. מאחלים לכם הצלחה בכל שתלכו.

עובדים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
דרכון
אזרחויות ודרכונים
איך להאריך את ויזת התייר בקובה

קובה הפכה בשנים האחרונות לאתר תיירותי גדול מאוד ופופולרי. עצם הייחודיות שבה, הוא הנוף המרהיב ביופיו, והאופי שמזכיר קצת חוויה של פעם. המכוניות הישנות הנמצאות כמעט בכל מקום בקובה, האנשים

ספר חוקים
עורך דין דיני עבודה
עו"ד אורי בוים – עו"ד לתאונות עבודה

לא עלינו תאונות עבדוה מתרחשות באופן תדיר בישראל וכל יום יש אנשי אשר נפגעים בעבודה. הדבר הראשון שצריך לעשות לאחר הפגיעה זה ללכת לבית חולים מיד אחר כך אנו חייבי

שטרות ומטבעות
עורך דין מיסים
מי חייב בדיווח למס הכנסה בארצות הברית?

ארה"ב היא כנראה המדינה היחידה בעולם המחייבת את אזרחיה לדווח על הכנסותיהם, גם אם אינם חיים בארה"ב ואף הכנסותיהם אינן נוצרות בארה"ב אלא במדינה אחרת. במילים אחרות, אזרח ישראלי המחזיק