כיצד לבחור עורך דין מתאים למקרה שלכם?

זקוקים לייצוג של עורך דין? ובכן, במדריך הבא נציג לכם את הפרמטרים החשובים לצורך בחירה מושכלת בעורך דין אשר ייצג אתכם כהלכה בעת הליכים משפטיים להם אתם זקוקים במסגרת המקרה שלכם.

בחירה של עורך דין: כיצד תעשו את הבחירה על הצד הטוב ביותר?

כל אדם זקוק בחייו לעורך דין אשר ילווה אותו בתהליכים משפטיים, חלקם תהליכים להם נזדקק לייעוץ משפטי בלבד ולעיתים ייצוג בבית המשפט. בישראל רשומים נכון להיום מעל ל 80,000 עורכי דין אשר עוסקים במגוון של תחומים, ולכן ההצפה בתחום עשויה להוביל לבחירה לא מושכלת אשר עשויה לעלות לכם ביוקר, במידה ואינכם בוחרים בעורך דין מתאים למשימה. בדיוק לשם כך אספנו בעבורכם את הטיפים הטובים ביותר לצורך בחירה בעורך דין אשר מתאים למקרה הספציפי שלכם, כך שתוכלו לעבור את התהליך על הצד הטוב ביותר:

עורך דין מוסמך

 

  • בחינת תחום התמחות – מקצוע עריכת הדין הוא מקצוע בעל קשת רחבה של תתי התמחויות, בדיוק כמו ברפואה. משום כך, עליכם לוודא כי עורך הדין עמו אתם מעוניינים להתקשר הינו עורך דין אשר מומחה בתחום של המקרה שלכם, כך שאם לדוגמא אתם זקוקים לעורך דין תעבורה, לא תבחרו בעורך דין אשר מתמחה בדיני משפחה. על מנת לבדוק כי אכן מדובר בתחום ההתמחות, ניתן להיכנס לאתר הרשמי של לשכת עורכי הדין לצורך בחינת הרישיון וכן תחום ההתמחות בו הוא הוכשר במסגרת עבודתו כעורך דין.
  • וותק – ככל שעורך הדין מנוסה יותר, כך תוכלו להיות בטוחים כי אתם תקבלו את המענה המקצועי והטוב ביותר אשר מבוסס על ניסיון קודם בתחום. למעשה, עורכי דין מנוסים יידעו להתאים את הניסיון אותו צברו אל המקרה שלכם, הן לצורך ייצוג משפטי בבית המשפט והן לצורך הליכים משפטיים להם תזדקקו במסגרת ההתקשרות.
  • קבלת המלצות – כאמור, כל אדם זקוק בחייו לייעוץ של עורך דין או ליווי משפטי מלא, ולכן מומלץ ליצור קשר עם מכרים וחברים ולבקש המלצות על עורכי דין בכל הארץ אשר מובילים בתחומם ועוסקים כאמור במקרה שלכם. בנוסף, ניתן להיכנס לקבוצות ייעודיות ברשתות החברתיות אשר בהן מתפרסמים לא מעט המלצות על עורכי דין, ולכן מדובר באינדיקציה מצוינת בעבורכם לצורך בחירה בעורך דין.
  • תחושת בטן – על אף כי רבים סבורים כי בחירה של עורך דין צריכה להתבסס נטו על ניסיון מקצועי, חשוב גם הפן האישי. למעשה, עורך דין אשר ידע להעניק לכם את המענה המתאים בהתאם למקרה שלכם כמו גם כזה אשר זמין בעבורכם לשאלות ומענות הוא עורך הדין אותו מומלץ לבחור, ולכן חשוב להקשיב לתחושת הבטן ולאינטונאציה ולבחור בעורך דין אשר מעניק לכם יחס אישי ומקצועיות חסרת פשרות, לכל אורך ההליך.
תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תביעת הטרדה מינית
עורך דין הטרדה מינית
4 דוגמאות לניצול יחסי מרות בעבודה

יחסי מרות בין אנשים שונים הם חלק מהיחסים התקינים בכל חברה. יחסי מרות הם בעצם מצב בו ניתן לאדם אחד כוח על האדם האחר כחלק מיחסי עבודה, יחסים טיפוליים ואפילו

איש מחזיק כיסים ריקים
עורך דין פשיטת רגל
כיצד מתבצע המבחן התזרימי בחדלות פירעון?

כשבית המשפט בוחן את ההתנהלות הכלכלית של החייב, הוא מעריך אותה לפי הגדרת שווי שמורכבת מעשרות פרמטרים: חובות, תשלומים, קנסות, הוצאות כנגד הכנסות ועוד. הדבר יוצר הערכות לא מדויקות בחלק

אנשי משפט
עורך דין תעבורה
מהם העונשים על נהיגה ללא רישיון

בית המשפט רואה בחומרה רבה נהגים הנוהגים ללא רישיון בתוקף או בזמן שלילה, בשל הסכנה הרבה שבכך. לכן פרט לשלילת רישיון, בית המשפט יכול לקבוע עונשים נוספים – החל מקנס