כיצד תפתחו תיק גירושין?

בין אם בסמוך לאחר החתונה, בין אם לאחר מספר שנים או אחרי עשורים משותפים יחדיו – זוגות נשואים רבים מחליטים להתגרש. ישנן סיבות רבות לגירושין. בין אם מדובר על פגיעה ביחסים כתוצאה מפעולה כלשהי שביצע אחד מבני הזוג ובין אם מדובר על תחושת מיאוס שנוצרת אחרי שנים – הליך הגירושין נשאר זהה וקבוע.

במדינת ישראל, בית דין רבני מוסמך לנהל את הליך הגירושין. כדי להתחיל הליך גירושין, יש לפנות אל בית הדין הרבני ולפתוח תיק גירושין. ככה תוכלו לעשות את זה.

 

גירושין במדינת ישראל

לכל מדינה יש את מערכת החוקים שלה הנוגעת ליחסים בתוך המשפחה. בשונה מחוקים בתחומים אחרים, כמו התחום הפלילי או התחום הפיננסי, במדינת ישראל יש קשרי גומלין מסוימים של מערכת המשפט בכל מה שנוגע לדיני משפחה עם מערכת הדין הרבנית. זוג יהודי שמעוניין להתגרש יכול לעשות זאת רק בבית דין רבני.

גם אם אותו הזוג התחתן בטקס נישואין אזרחי מחוץ לארץ, הוא עדיין יצטרך לנהל את הליך הגירושין שלו בבית דין רבני. הליך גירושין, באופן כללי, הוא לא תמיד הלך שהולך חלק. למעשה, מדובר במרבית הפעמים בהליך מורכב, גם מבחינה משפטית וגם מבחינה אישית. תוכלו לקרוא עוד על הליך גירושין מבחינה משפטית באתר https://fainberg-law.co.il.

 

פתיחת תיק

כאשר זוג מסוים רוצה להתגרש, או כאשר אחד מבני הזוג מעוניין להתגרש, הוא צריך לפנות אל בית הדין הרבני. השלב הראשון שצריך לבצע הוא פתיחת תיק גירושין. ישנם כמה סוגים של הליכי גירושין. ישנם הליכים בהם הזוג רוצה להתגרש מתוך הסכמה משותפת, בעוד שישנם מקרים בהם רק אחד מבין בני הזוג מעוניין להתגרש.

במצב בו יש הסכמה הדדית בין שני בני הזוג בנוגע לגירושין, יש להם שתי אפשרויות: או להגיע אל בית משפט לענייני משפחה עם הסכם גירושין, או להגיע אל בית הדין הרבני עם הסכם גירושין. במידה והגיעו אל בית המשפט לענייני משפחה, הוא יצטרך לאשר את ההסכם ולאחר מכן יוכלו לפנות הזוג אל בית הדין הרבני ולפתוח את התיק.

 

מה חשוב לוודא לפני?

ישנם כמה דברים שחשוב לוודא לפני שמגיעים אל בית הדין הרבני לצורך פתיחת תיק. בשלב פתיחת התיק, יצטרכו בני הזוג להזדהות בפני בית הדין, באמצעות תעודת זהות או דרכון, כך שיש להביא את אחד מהמסמכים הללו. בנוסף, הסטטוס של הזוג בתעודות הללו צריך להיות עדכני. אם בתעודות הללו לא יצוין שהם נשואים, הם לא יוכלו לפתוח את התיק עד עדכון התעודות.

 

שלב ראשוני בלבד

הליך גירושין הוא הליך ארוך ומורכב כאמור. פתיחת תיק גירושין בבית דין רבני היא רק השלב הראשון בלבד בכל ההליך הזה. ישנם עוד שלבים שונים שצריך לעבור לפני שהגירושין הופכים לרשמיים, ומומלץ לבצע אותם בליווי עורך דין.

תיק גירושין

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
פשיטת רגל ראשית
עורך דין פשיטת רגל
מה הזכויות שלי במקרה של פשיטת רגל?

צו פשיטת רגל מעביר את הנכסים של החייב לרשות נאמן, אבל זה לא אומר שאין זכויות שאמורות להגן עליו. במאמר הבא נציג את עיקרי הזכויות גם בחדלות פירעון ופשיטת רגל,

Lawyer
עורך דין לשון הרע
איך מתנהלים מול עורך דין לשון הרע?

בעידן הדיגיטלי של היום, שבו המידע מתפשט כמו אש בשדה קוצים, הסיכון להיות קורבן להשמצה גבוה מאי פעם. אם אתה מוצא את עצמך במצב שבו אתה צריך להתמודד עם עורך