כיצד למזער נזקים במקרה של פשיטת רגל

במסגרת הליך פשיטת רגל, ייתכן ויוטלו על החייב סנקציות והגבלות שונות, שנועדו לגרום לו לשלם את חובותיו בהקדם האפשרי. יחד עם זאת, במקרים מסוימים ניתן יהיה למזער נזקים בתהליך פשיטת רגל, ולעבור את התהליך בצורה הרבה יותר נוחה

 

מהו הליך פשיטת רגל?

הליך פשיטת רגל נועד בעיקרו למזער נזקים ולהגיע להסדר בין החייב לבין נושיו לגבי הפירעון של כמה שיותר מחובותיו. בשל הסטיגמה השלילית שדבקה להליך פשיטת הרגל והרצון להעביר את המיקוד אל שיקומו הכלכלי של החייב, החוק עבר שינוי במהלך שנת 2018 והוא נקרא כיום חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

 

כינוס נכסים וההגבלות השונות המוטלות על החייב

במסגרת תהליך פשיטת הרגל, יבצע הכונס הממונה כינוס נכסים של החייב, אשר יסייעו לכיסוי החובות שנצברו. במהלך תקופת כינוס הנכסים, ובמיוחד במקרים בהם נפתחו הליכים בהוצאה לפועל כנגד החייב, יושתו על החייב סנקציות והגבלות שונות, במטרה להביא לפירעון מהיר של החובות, כמו גם למנוע מצב בו החובות ימשיכו לתפוח.

בין ההגבלות השונות והנפוצות שניתן למצוא, נכללים: עיקולים על חשבון הבנק, הכוללים הגבלות בשימוש באשראי, פתיחת חשבון חדש ועוד; עיקולים על המשכורות החודשיות; איסור יציאה מהארץ, אפשרויות התעסוקה של החייב ועוד.

 

כיצד ניתן למזער נזקים בתהליך פשיטת רגל?

ניתן לראות אם כן, כי ההגבלות והסנקציות השונות יכולות להיות מגבילות וחונקות למדי ובכדי למזער את הנזקים הנובעים מהגבלות אלו, חשוב ומומלץ להתייעץ עם עו"ד מקצועי ומנוסה בתחום – עורך דין מאור לוי אשר יספק לכם שירותי ייעוץ וליווי משפטי מקיפים ומותאמים אישית למצבכם הכלכלי.

כעיקרון, את ההגבלות הללו ניתן יהיה להסיר עם הגעה להסדר תשלומים עם הנושים, אך במקרים מסוימים, באמצעות עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום, ניתן יהיה לפנות אל השופט בבקשה מיוחדת להסרה / צמצום של חלק ניכר מההגבלות הללו.

 

אילו פעולות אסור לבצע בהליך פשיטת רגל?

על מנת למקסם את סיכויי קבלת הבקשה להסרה / צמצום ההגבלות שהוטלו על החייב, עליו יהיה לגלות מוסר תשלומים גבוה במסגרת הסדר התשלומים מול הנושים ולפעול בדרך של שיתוף פעולה מקסימלי עם מנהל ההליך. כל חריגה כזאת, יכולה לעלות בסופו של דבר בביטול הליכי פשיטת הרגל.

כך, בין הפעולות שאסור לחייב לבצע בעת הליך פשיטת רגל נמצאים: הסתרת מידע מהנאמן, חתימה על התחייבויות שונות, להסדיר תשלומים שלא במסגרת ההסדר שנקבע, אי הגשת דו"חות במועד ועוד.

 

לסיכום

תהליך פשיטת רגל מאפשר לחייב להגיע להסדר עם נושיו ולמחוק חלק ניכר מחובותיו ובמסגרת ההליך, ניתן להשית על החייב הגבלות שונות, שנועדו ללחוץ אותו ולהביא לפירעון מהיר של חובותיו. על מנת למזער נזקים ולהקל על ההגבלות הללו, מומלץ יהיה לפנות בהקדם לעו"ד מקצועי ומנוסה בתחום, שיבחן את האפשרויות המשפטיות המומלצות ביותר עבורכם.

פְּשִׁיטַת רֶגֶל

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ביטוח לאומי
עורך דין ביטוחים
מדריך מקיף להגשת תביעה לביטוח לאומי

בתקופות אי הוודאות של היום, גישה לקצבאות ביטוח לאומי חיונית עבור אנשים המתמודדים עם אבטלה, מחלה או פרישה. ביטוח לאומי היא מערכת חיונית המספקת תמיכה כספית והגנה ליחידים. הגשת תביעה

בית משפט
עורך דין תעבורה
עשיתם תאונה עם רכב חברה – מה ניתן לעשות?

רכבי חברה הם פתרון תחבורתי נהדר, ובונוס מפנק למנהלים ולעובדים כאחד. כאשר עושים תאונה עם רכב חברה, יש מספר צעדים שחשוב מאוד לנקוט מהר ככל האפשר, כדי למנוע פגיעה אישית

תביעות חברת הביטוח
עורך דין ביטוחים
כמה כסף מקבלים מתביעות ביטוח?

כשמדובר בתביעות ביטוח, הבנת כמות הכסף שאתה יכול לצפות היא חיונית לתכנון פיננסי והבראה. בין אם חווית תאונת דרכים, נזק לרכוש או פציעה אישית, ניווט במורכבות של תביעות ביטוח יכול