מהו אישור חיים ואיך נוטריון יעזור

במדינת ישראל, נוטריון הוא זה המוסמך לאמת בחתימתו כי האדם שעומד ונמצא לפניו הוא אכן מי שהוא טוען שהוא, והנוטריון הוא זה שבעל הסמכות לאמת את אישור החיים.

לכן, אם אתם זקוקים לאישור חיים, אתם חייבים להיעזר בשירותיו של עו"ד נוטריון בחולון אשר מתמחה במתן אישור וחתימה על אישורי חיים.

פטיש זהב

מקרים בהם נאלצים להוציא אישורי חיים

ישנם מספר מקרים בהם אנשים נדרשים להוציא אישור חיים, אחד מהמקרים הנפוצים ביותר הוא בקשה של המשרד לביטוח לאומי לאישור חיים, עבור אלו המקבלים קצבת זקנה, או קצבת שארים, הסיבה לכך היא בכדי לוודא כי הקצבה לא ממשיכה להינתן גם לאחר מותו של אותו אדם, כלומר הקצבה עוברת לבני המשפחה למרות שאותו אדם אינו בן החיים.

בנוסף לביטוח הלאומי, גורמים נוספים כמו חברות ביטוח רבות מבקשות אישור חיים ממקבלי קצבאות. אמנם מעטים מאוד ניצולי השואה החיים בקרבנו, אך גם אותם ניצולי שואה הזכאים לקבלת "רנטה" ממשלת גרמניה נדרשים לספק אישור חיים אשר חתום בידי נוטריון וזאת בכדי שיוכלו להמשיך ולקבל את הקצבאות להם הם זכאים על פי חוק.

הנפקת אישור חיים – איך זה עובד

שמדובר על הנפקה של אישור חיים, אם מדובר על אישור אותו אתם נדרשים מקור פנים ארצי, כגון אישור חיים אשר נדרשתם לספק לחברת ביטוח ישראלית, ברוב המקרים, אישור נוטריוני יהיה מספיק.

האדם ממנו נדרש להציג את אישור החיים מחויב להגיע אל הנוטריון, אותו נוטריון יזהה את האדם לפי תעודת זהות, רישיון נהיגה או דרכון ולאחר מכן ינפיק הנוטריון מסמך המאשר כי אותו אדם בין החיים ויחתום על המסמך.

מקרים בהם לא יכול אותו אדם להגיע מסיבות פיזיות, ניתן להזמין את שירותיו של הנוטריון בכדי שיזהה את האדם בביתו, או במקום מגוריו בו אותו אדם מתגורר.

במידה ועולה הצורך להנפיק אישור חיים ממשרד הפנים, על האדם המבקש להגיע אל משרדי משרד הפנים, להזדהות אך ורק עם תעודה רשמית ולקבל את אישור החיים חתום. (יש לוודא כי האישור חתום בחותמת יחד עם אישור ממוחשב).

הנפקת אישור חיים במצב בריאותי קשה

ישנם מקרים רבים בהם האדם הנדרש בהצגת אישור חיים לא יכול להגיע בכוחות עצמו אל הנוטריון או אל משרד הפנים, יכול הנוטריון להגיע אל מקום מגוריו של אותו אדם הנאלץ להוציא אישור חיים, גם אם נמצא בבית חולים, דיור מוגן או בביתו הפרטי.

מקרים בהם יש להוציא את אישור החיים ממשרד הפנים יש לפעול עם אישור רפואי המעיד כי אותו אדם אינו מסוגל להגיע פיזית אל משרד הפנים, ובאישור הרפואי יצוין כי אותו אדם עדיין בחיים, את האישור הרפואי יש להגיש למשרד הפנים עד יומיים מרגע חתימת הרופא על המסמך, כמו כן המגיש בשמו של אותו אדם חייב להצטייד בייפוי כוח להצגה במשרד הפנים.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בית משפט
עורך דין תעבורה
עשיתם תאונה עם רכב חברה – מה ניתן לעשות?

רכבי חברה הם פתרון תחבורתי נהדר, ובונוס מפנק למנהלים ולעובדים כאחד. כאשר עושים תאונה עם רכב חברה, יש מספר צעדים שחשוב מאוד לנקוט מהר ככל האפשר, כדי למנוע פגיעה אישית

עורך דין מאור לוי
עריכת דין
כיצד למזער נזקים במקרה של פשיטת רגל

במסגרת הליך פשיטת רגל, ייתכן ויוטלו על החייב סנקציות והגבלות שונות, שנועדו לגרום לו לשלם את חובותיו בהקדם האפשרי. יחד עם זאת, במקרים מסוימים ניתן יהיה למזער נזקים בתהליך פשיטת

פטור מצה_ל
עורך דין צבאי
מתי אפשר לקבל פטור מצה"ל

אמנם יש חוק גיוס חובה, אך לא מעט צעירים רוצים לדעת מתי אפשר לקבל פטור מצה"ל. ישנם מספר קריטריונים, המזכים את העומדים בהם בפטור המיוחל. מה הם הקריטריונים? איך אדע

ביטוח לאומי
עורך דין ביטוחים
מדריך מקיף להגשת תביעה לביטוח לאומי

בתקופות אי הוודאות של היום, גישה לקצבאות ביטוח לאומי חיונית עבור אנשים המתמודדים עם אבטלה, מחלה או פרישה. ביטוח לאומי היא מערכת חיונית המספקת תמיכה כספית והגנה ליחידים. הגשת תביעה