מהו גישור לפני גירושין והאם חובה לעבור אותו

זוג שמעוניין להתגרש, מכל סיבה שהיא, עובר תהליך ברור ודי קבוע בדרך לגירושין.

אחד מהשלבים שהזוגות עוברים הוא שלב של גישור לפני גירושין.

מדובר על סוג של ניסיון אחרון לפני שאתם מפרקים את החבילה בצורה מכוערת וברוטלית, אולם לא בטוח שהוא מתאים לכולם.

במאמר הקרוב ננסה להבין מהו גישור לפני גירושין והאם חובה לעבור אותו.

 

הליך הגישור – מה המטרה שלו בעצם?

הליך הגישור לפני גירושין הוא הליך חובה במדינת ישראל, והחוק היום מחייב ארבעה מפגשי גישור מול מגשר מקצועי לדיני משפחה. הליך הגישור לפני גירושין בא במטרה ברורה שבה ינסו בני הזוג, בליווי של המגשר, להגיע להסכמות לגבי עתיד הגירושין בצורת ניסוח הסכם הגירושין באופן אישי שמותאם לילדים ולמשפחה של הזוג.

הליך גישור לפני גירושין רוצה למנוע מבני הזוג לגשת כל אחד אל עורכי דין שיגבו מחיר יקר בעבור השירות והליווי שלהם, וכן ינסו לסחוט כמה שיותר במעמד המשפט כדי להגן על האינטרסים של כל אחד מהצדדים.

 

גישור לפני גירושין – כמה וכמה יתרונות

לעומת עורכי הדין השונים, גישור לפני גירושין הוא זול יותר בצורה משמעותית ויכול לקצר באופן דרמטי את משך תהליך הגירושין שלכם. ברגע ששני בני הזוג מגיעים פתוחים אל התהליך ומוכנים לשמוע אפשרויות של פשרות, שני בני הזוג יכולים להרוויח מכך – והרבה.

השליטה בזמן גישור לפני גירושין נמצאת, בעצם, בידיים שלכם. אם הליך הגירושין שלכם יעבור לידי עורכי הדין – כבר לא תהיה לכם שליטה לא על הדרך ולא על הדרישות, ועורכי הדין יחשפו שיניים וישלפו ציפורניים כדי להגן עליכם. זה דבר טוב כמובן, אבל הוא מכוער וחשוף ובעיקר – לא בשליטה שלכם.

 

האם זה מתאים לכולם?

גישור לפני גירושין הוא חובה עבור כולם, אבל זה לא אומר שהוא מתאים לכולם. זוגות מסויימים מגיעים מראש אל הליך גישור לפני גירושין כאשר הם טעונים אחד לשני ואין שום סיכוי שיגיעו לפשרה. במצבים כאלו, כל אחד מבני הזוג מגיע אטום מראש אל ההליך, ולכן מדובר כאן על מבוי סתום.

 

לא צלחתם את הליך הגישור? זה הזמן לפנות אל עורך דין מעולה

אם הליך של גישור לפני גירושין לא סייע לכם, זה הזמן למצוא עורך דין. עורכי דין מקצועיים קיימים בכל רחבי הארץ, וניתן למצוא עורך דין גירושין בגבעתיים, עורך דין גירושין בצפון הארץ, בדרום הארץ וגם באיזור ירושלים.

מה שחשוב לבדוק לפני שבוחרים עורך דין לתהליך גירושין הוא שיש לעורך הדין את הניסיון המתאים, את ההמלצות המתאימות ובעיקר את הידע שיוכל להשיג לכם את כל התנאים שלהם אתם זקוקים. עורך הדין צריך להילחם בשבילכם, ולכן כדאי שהוא יהיה כזה שתוכלו לסמוך עליו והכי חשוב – להרגיש איתו בנוח. שיהיה בהצלחה!

 

ויכוח על כסף

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עוד גירושין טל טאוב
עורך דין גירושין
האם גירושין עקב בגידה שונה מגירושין רגילים?

נישואים יכולים להסתיים ממגוון סיבות, ובגידה היא אחת הנפוצות ביותר. עם זאת, כאשר בגידה היא הסיבה לגירושין, זה יכול להרגיש אישי ורגשי יותר ויש רצון לקבל 'תמורה' גבוהה יותר במסגרת

מדד
עורך דין פלילי
עשרת הדיברות של כל יועץ פיננסי

להתנהל כלכלית בצורה נכונה זה לא דבר פשוט עבור כולנו, וזאת למרות שאנחנו רגילים לנוכחות של כסף בחיינו כבר משחר ילדותנו. לכן נשאלת השאלה: מה בכל זאת אפשר לעשות בנידון

חקירת ה-MDF
עורך דין צבאי
איך מתנהלים בחקירת מצ"ח?

חקירות צבאיות ממלאות תפקיד מכריע בשמירה על משמעת uבאכיפת חוקים. חקירות אלו נערכות כדי לחשוף את האמת סביב התנהגות בלתי הולמת לכאורה או פעילויות פליליות שבוצעו על ידי אנשי צבא.