מהי רשלנות של עו"ד ומהי הדרך לתביעה

אדם שפונה לעו"ד בדרך כלל עושה זאת מתוך אמונה שעוה"ד יעשה הכול כדי לדאוג לאינטרסים שלו. עם זאת, בפועל אנחנו רואים שלא תמיד זה כך, כי ממש כפי שהרופאים לעיתים מתרשלים בתפקידם, כך קורה גם לגבי עורכי הדין. מה עושים בפועל והאם אפשר לתבוע עורך דין שהתרשל במילוי תפקידו? עיינו במאמר שלפניכם וקבלו את כל התשובות.

 

באיזה מקרים אפשר יהיה לתבוע עו"ד?

עוד לפני שנדבר על המורכבות שיש בתביעת עורך דין, ניתן לראות שיש לא מעט מקרים שבה אפשר יהיה להחליט שתביעה היא הדרך הנכונה. לדוגמא, אם עוה"ד שלכם הכין עבורכם חוזה שיש בו ניסוח לקוי ואם הדבר פגע בכם, תוכלו להחליט שאתם תובעים. דוגמא נוספת של תביעה נגד עורך דין היא כאשר מדובר על עו"ד שלא ניהל את המשפט כמו שצריך או כאשר מדובר על טעויות שונות שעשה עורך הדין בכל מה שקשור לעסקות מקרקעין. אם, לדוגמא, עוה"ד לא פעל בהתאם לחובת האזהרה אשר מדברת על כך שהוא חייב להזהיר את הלקוח שלו ואיזה סיכונים משפטיים הוא לוקח, ניתן יהיה לתבוע אותו. לא חסרים מקרים שבהם ניתן יהיה לתבוע עורכי דין, כמו לדוגמא, אם עוה"ד יבקש את שכרו לא בכסף אלא בדרך אחרת, וחשוב שתדעו: אין טעם לוותר, כי גם עו"ד אפשר לתבוע.

 

איך עושים את זה בפועל?

האבסורד הוא כמובן שכדי לתבוע עורך דין אתם צריכים לפנות לעורך דין אחר. העניין של תביעה כנגד עורך דין הינו עניין מאוד מורכב, כי אם יש משהו בטוח, זה שעוה"ד שאתם עומדים לתבוע יוכל להגן על עצמו בצורה מקצועית ביותר, כי זו המומחיות שלו. לכן חשוב לדעת שיש עורכי דין שזה בדיוק המקצוע שלהם וזה מה שהם יודעים לעשות – לתבוע עורכי דין אחרים. לכן יש להניח שאם תפנו אל עו"ד שי שלו ניסיון בתחום הזה, הסיכוי שתצליחו בתביעה ושתצאו מנצחים יהיה גדול. הכול, כמובן, תלוי גם במקרים שקרו בפועל והאם עוה"ד אכן התנהג כלפיכם בצורה רשלנית ולא מקצועית.

 

האם תביעה כזאת תהיה מורכבת וארוכה?

כפי שאתם יודעים, יש לא מעט תביעות שנחשבות מאוד מורכבות ונמשכות בפועל לא מעט זמן. אין ספק שכאשר מדברים על תביעת עו"ד, מדברים למעשה על אחת מהמצבים שבהם התביעה כנראה תימשך זמן רב. אף איש מקצוע שתובעים אותו בגין רשלנות לא יהיה מוכן לקבל ככה סתם את הדין, ובטח לא עורך דין שמנסה להגן על שמו הטוב. מצד שני, אם אתם כן יודעים שיש לכם עילה לתביעה, זה לא צריך להרתיע אתכם. יכול להיות שהתהליך לא יהיה פשוט אך אם בסופו תקבלו לפחות פיצוי, זה בהחלט ישתלם ולכן כדאי לפעול בכיוון הזה כבר עכשיו.

מאזניים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עורך דין פשיטת רגל
מחיקת חובות

כל אדם זכאי לקבל הליך של מחיקת חובות אל מול הגופים השונים. כיצד זה מתבצע? כל הפרטים במאמר הבא. מחיקת חובות – כיצד זה מתבצע? אזרחים רבים מוצאים עצמם במציאות

לַאֲר
עריכת דין
איך לבחור נכון עורך דין לתביעות ייצוגיות?

בחירה של עורך דין לתביעות קטנות זה לא עניין של מה בכך. כשאתם בוחרים בעורך דין, אתם צריכים להיות בטוחים שמדובר בבעל מקצוע שעונה על קריטריונים מסוימים וזו רק ההתחלה.

תביעות חברת הביטוח
עורך דין ביטוחים
כמה כסף מקבלים מתביעות ביטוח?

כשמדובר בתביעות ביטוח, הבנת כמות הכסף שאתה יכול לצפות היא חיונית לתכנון פיננסי והבראה. בין אם חווית תאונת דרכים, נזק לרכוש או פציעה אישית, ניווט במורכבות של תביעות ביטוח יכול