מהי תקופת ההתיישנות בתביעה בגין תאונת דרכים

השתתפות בתאונת דרכים היא לא דבר קל. תאונת דרכים היא אירוע שמשפיע על המעורבים בו לאורך זמן, בצורה נפשית, פיזית ופסיכולוגית. כתגובה ישירה לנאמר, ישנם אנשים שמעדיפים לא "להתעסק" בתאונה ולאחר כמה שנים מבינים את השלכותיה העמוקות של התאונה ומתחרטים שלא פעלו בהקדם.
במאמר הבא נרחיב ונפרט על תקופת ההתיישנות בתביעה בגין תאונות דרכים, האם יש חריגים ומהם הקריטריונים ומה אתם צריכים לדרוש מעורך הדין המייצג אתכם בתביעה.

 

תקופת התיישנות תביעת פיצויים בגין תאונת דרכים

הזכות להגשת תביעה בגין נזקים שנגרמו בעקבות השתתפות בתאונת דרכים, בין אם מדובר בנזקי גוף או רכוש, מגיעה לכל המשתתפים באירוע לפרק זמן של עד כ7 שנים ממועד התרחשות התאונה.
ישנם מקרים בהם הנפגע נמצא בדין ודברים עם חברת הביטוח והם אינם מגיעים לפשרה, במקרה כזה יש להאריך את תקופת ההתיישנות.
לשם ההבהרה נציין כי ברגע שהוגשה בקשה לתביעה בבית המשפט תקופת ההתיישנות קופאת. בניגוד לשליחת מכתב לחברת הביטוח, פעולה שאינה עוצרת את תקופת התיישנות.

כמובן שקיימים מקרים מורכבים בהם קשה לבית המשפט לפסוק ולכן נדרש הליך ובירור משפטי ארוך יותר, למשל במקרה של אדם הנפגע מתאונת דרכים בדרך ליום עבודה. במקרה כזה יהיה צורך לברר האם זוהי תאונת עבודה או תאונת דרכים. אם התביעה היא נגד הביטוח או כנגד המעסיק של אותו האדם. אלו שאלות שכדאי לשים עליהן את הדעת מפני שאם בית המשפט יפסוק שזוהי תאונת דרכים ויחלפו 7 שנים ממועד התאונה אזי תביעת הנפגע מן האירוע תתיישן. בנוגע לקטינים, תקופת ההתיישנות חלה עד לרגע בו הקטין נחשב חוקי, כלומר הגעתו לגיל 18.

 

הארכת מועד תקופת ההתיישנות

במקרים של הגשת תביעה לאחר מועד ההתיישנות, חשוב לציין כי בית המשפט אינו מפעיל שיקול דעת, והוא אינו עוסק בתביעות לאחר תקופת ההתיישנות. גם אם מדובר ביום בודד אחד. זאת מהסיבה כי לאחר תקופת ההתיישנות הנפגע מאבד את זכותו מלתבוע על פי חוק, ולכן טענות הקשורות לחומרת הפגיעה הפיזית או הנפשית אינן יועילו, שכן בית המשפט הוא מוסד מדיני המתנהל על פי חוק.
לעומת זאת, הארכת תקופת ההתיישנות הינה לגיטימית, וקורת בנסיבות ספציפיות בלבד:

  • המקרה בו מאשרים הארכה של תקופת ההתיישנות הוא מקרה בו נעלמו מהאדם התובע עובדות המהוות חלק משמעותי מעילתו בתביעה, מסיבות שאינן קשורות או תלויות בו, ושבזהירות סבירה הוא אינו יכל למנוע מהדבר לקרות.

מכורח כל הדברים שנאמרו, חשוב לטפל בכל הפרוצדורות והמסמכים הקשורים בהגשת התביעה למרות כל הקושי והסבל המתלווה לתקופה שלאחר תאונות דרכים. עורך דין תאונת דרכים טוב יוכל להקל עליכם ולתת לכם את הביטחון והשלווה שאתם צריכים. התייעצו עם עורך דין מוסמך בסמוך למועד התאונה.

תאונת דרכים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
חדש
עורך דין פשיטת רגל
פשיטת רגל זה לא בדיוק מה שחשבתם

מה עובר לכם בראש כשאתם שומעים את צמד המילים "פשיטת רגל"? סביר להניח שהדבר הראשון שעולה לתודעה, זה תמונה של אנשים מודאגים בעלי מבט רדוף, החוששים שההוצאה לפועל תדפוק על

תביעת הטרדה מינית
עורך דין הטרדה מינית
4 דוגמאות לניצול יחסי מרות בעבודה

יחסי מרות בין אנשים שונים הם חלק מהיחסים התקינים בכל חברה. יחסי מרות הם בעצם מצב בו ניתן לאדם אחד כוח על האדם האחר כחלק מיחסי עבודה, יחסים טיפוליים ואפילו

מדד
עורך דין פלילי
עשרת הדיברות של כל יועץ פיננסי

להתנהל כלכלית בצורה נכונה זה לא דבר פשוט עבור כולנו, וזאת למרות שאנחנו רגילים לנוכחות של כסף בחיינו כבר משחר ילדותנו. לכן נשאלת השאלה: מה בכל זאת אפשר לעשות בנידון

עורך דין מאור לוי
עריכת דין
כיצד למזער נזקים במקרה של פשיטת רגל

במסגרת הליך פשיטת רגל, ייתכן ויוטלו על החייב סנקציות והגבלות שונות, שנועדו לגרום לו לשלם את חובותיו בהקדם האפשרי. יחד עם זאת, במקרים מסוימים ניתן יהיה למזער נזקים בתהליך פשיטת