מה מוגדר כתאונת עבודה ומהם סוגי הפגיעות

לאחרונה שמענו על כמה מכרים שלנו שלצערנו, חוו תאונה קשה והם לא ידעו בכלל שתאונה זו מוגדרת על פי החוק כתאונת עבודה.

חשוב לציין כי העובדה שתאונה מוגדרת באופן זה, מאפשרת לנפגע לקבל הטבות שונות להן הוא זכאי.

כדי להעלות את המודעות בעניין זה, החלטנו לכתוב מדריך שיציג בפניכם אחת ולתמיד מהי תאונת עבודה ומהם סוגי הפגיעות שנכללות בה.

 

מהי תאונת עבודה בעצם?

יצאנו לפגוש 2 עורכי דין שבקיאים בתחום דיני תאונות עבודה, כדי לבדוק את ההגדרה המקצועית של תאונת עבודה. שכן, חשוב לנו להציג בפניכם את המידע המדויק ביותר בנושא. התברר לנו שמדובר בהגדרה בסיסית, לפיה, מדובר בתאונה שמתרחשת במהלך העבודה עצמה או במקום העבודה עצמו. בנוסף לכך, ישנו תרחיש נוסף שעשוי להיות מוגדר כתאונת עבודה. מדובר במצב שבו העובד (שיש לו ביטוח כמובן ממקום העבודה) עבר פגיעה כאשר הוא היה בדרכו הביתה מהעבודה או ההפך ובמצב שבו הוא יצא לבצע סידורים כלשהם במסגרת מקום העבודה. כדי שהמידע יהיה מוצג בפניכם באופן נוח לקריא, ריכזו בפניכם את 3 ההגדרות המקוצרות של תאונת עבודה:

  • תאונה שמתרחשת במקום העבודה
  • תאונה שמתרחשת בדרך למקום העבודה או ממנו לבית
  • תאונה שמתרחשת בזמן סידורים למקום העבודה אך מחוצה לו

 

מהם סוגי הפגיעות שמוגדרים כתאונות עבודה?

ישנה רשימה ארוכה של סוגי פגיעות שעשויים להיות מוגדרים כתוצאה מתאונת עבודה. עורכי דין תאונת עבודה שעמם נפגשנו ציינו בפנינו כי הם ממליצים שנציין את המקרים הנפוצים ביותר. כך שבעצם, הוצגו בפנינו 2 מקרים כאלו ואנחנו בחרנו להציג אותם:

 

  1. נפילה במקום העבודה

מסתבר שלא מעט עובדים מוצאים את עצמם נופלים במקום העבודה שלהם. הנפילה עשויה לבוא לידי ביטוי בעקבות אחד או יותר מהמצבים הבאים:

  • רצפה רטובה לאחר ניקיון
  • חפץ שהונח במקום שחוסם את המעבר
  • ריצוף שבור

 

  1. תאונת דרכים בדרך למקום העבודה

אנחנו בעצמנו שמענו על אנשים שעברו תאונת דרכים בדרך למקום העבודה שלהם. הדבר קרה כשהם חצו מעבר חציה ורכב פגע בהם או במהלך נהיגה, כשרכב אחר נכנס בהם בפקק וכו'.

 

מה צריך לעשות אם עברתם תאונת עבודה?

אם עברתם תאונת עבודה (מסוג התאונות שצוינו לעיל או מסוג אחר) אתם צריכים לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין שבקיא בדיני תאונות עבודה. אתם תצטרכו להציג בפניו את התאונה שעברתם והוא יציג בפניכם את הזכויות שלכם. ברוב המקרים אתם לא תצטרכו להיות מעורבים יותר מידי. עורך הדין יבצע את הטיפול בתיק עבורכם ובסופו של דבר, יידע אתכם לגבי גובה הפיצויים המגיעים לכם.

 

לסיום

עד כאן ההגדרה של תאונת עבודה וסוגי הפגיעות הנפוצות ביותר. בהזדמנות זו אנחנו מאחלים לכם שלא תדעו תאונות עבודה, ואם ידעתם, שתהיה החלמה מהירה.

פטיש

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
חוֹק
עורך דין לשון הרע
מתי אדע לפנות לעו"ד לשון הרע?

בעידן המודרני שבו אנו חיים, אופן העברת המידע הפך להיות הרבה יותר פשוט ונגיש, ועם כל היתרונות הכרוכים בכך אסור לשכוח גם את הסיכונים והחסרונות. שימוש בלשון הרע יכול להתבצע

חוֹק
עורך דין חדלות פירעון
דרכים לצאת מהליך חדלות פירעון עם עסק משגשג

חדלות פירעון היא מצב שאנשים רבים נקלעים אליו מסיבות שונות גם אנשים בעלי עסקים משגשגים או מצב כלכלי התחלתי טוב שנקלעו לצרות והגיעו לקריסה כלכלית באופן לא צפוי. בשביל לעבור