כיצד פועלים למימוש זכויות רפואיות?

זכויות וחובות הן חלק מהחיים שלנו בתור אזרחים במדינה. כשאזרח מסוים נקלע למצב רפואי כלשהו, הוא יכול לממש מספר זכויות רפואיות. הזכויות הללו באות לידי ביטוי בחוק, במטרה לאפשר לאזרח המטופל לקבל טיפול רפואי הוא ויעיל. כך תוכלו לפעול למימוש זכויות רפואיות.

 

זכויות רפואיות

לכל האזרחים יש זכויות וחובות. הזכויות והחובות הללו נובעות מהחקיקה השונה של המדינה, שמביאה את אותן זכויות וחובות לידי ביטוי. במקרים מסוימים, גם בית המשפט יכול לאפשר לכם להנות מזכויות מסוימות. בכל אופן, המדינה מקנה לאזרחים גם כמה זכויות רפואיות.

המטרה בהקניית זכויות אלו היא הבטחת הטיפול היעיל, השווה, האמין והרלוונטי לכל מטופל באשר הוא. קראו עוד על הזכויות הללו באתר https://us-lawoffice.co.il.

 

מתי יש צורך במימוש שלהן?

את הזכויות הרפואיות ניתן לממש בכל עת בה אתם מקבלים טיפול רפואי, או שיש לכם אינטראקציה מסוימת עם מערכת הבריאות בישראל. לא כל מטופל חייב לממש את הזכויות הללו. אתם יכולים להשתמש בזכויות הללו כדי להבטיח ערך מסוים בטיפול שלכם, כמו שקיפות או יעילות הטיפול, ואתם יכולים לממש זכות אחרת כדי להנות מפיצויים כספיים שמגיעים לכם לפי החוק.

 

זכויות רפואיות בעת רשלנות רפואיות

רשלנות רפואית, לפי החוק, היא מצב בו מטופל מסוים סופג נזק משמעותי, כתוצאה מפעולה רשלנית של הרופא או של הגורם המטפל. לפי החוק, מי שנפגע כתוצאה מרשלנות רפואית זכאי להגיש תביעת פיצויים אל בית המשפט. את הזכות הזאת ניתן לממש באמצעות עורך דין, שילווה אתכם לאורך הגשת התביעה. ניתן להגיש את התביעה לאחר קבלת חוות דעת מרופא מומחה.

 

אחראי על זכויות המטופלים

חשוב להכיר את האחראי על זכויות המטופל. בכל מוסד רפואי, החוק קובע שעל המוסד להסמיך עובד מסוים בתור אחראי זכויות מטופל. אם אתם מרגישים שזכות מסוימת נפגעה במהלך השהות שלכם במוסד, או אם אתם מעוניינים במימוש זכות, בקשו ליצור קשר עם גורם זה.

 

קבלת חוות דעת נוספת

כל אזרח ישראלי זכאי לקבל חוות דעת נוספת. אם הייתם אצל רופא מסוים על מנת לקבל חוות דעת על בעיה רפואית כלשהי ולא השתכנעתם מחוות הדעת הזאת, אתם רשאים לקבוע תור אל רופא מומחה אחר ולראות האם הוא מצליח לראות דברים שהרופא הקודם לא ראה.

 

קבלת פרטי המטפל

טיפלה בכם אחות שהתייחסה אליכם בצורה לא נאותה? רופא טיפל בכם בצורה שהרגישה לכם לא מקצועית? אתם זכאים לבקש את הפרטים של המטפל שלכם ולקבל אותם, מבלי שתהיו חייבים הסבר למוסד הרפואי שבו בוצע הטיפול.

 

סיוע במימוש הזכויות

אזרחים רבים לא מכירים את הזכויות הרפואיות שלהם. בכלל, אזרחים הם בעלי ידע משפטי קטן באופן כללי. לכן, מומלץ להסתייע בעורך דין, על מנת שהאחרון יסייע לכם לממש זכויות רפואיות שונות.

לממש זכויות רפואיות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תביעת רשלנות רפואית
עורך דין רשלנות רפואית
רשלנות רפואית – מה אפשר לעשות בנידון?

הבנתם, אחרי הטיפול הרפואי שקיבלתם, שלמעשה הרופא שלכם לא טיפל בכם כמו שצריך? במקום לאבחן את המחלה שלכם מראש כפי שהיא ולתת לכם טיפול מתאים הוא למעשה חשב שמדובר על

הדפסה פשיטת רגל
עורך דין חדלות פירעון
איך עושים איחוד תיקים בהליך פשיטת רגל?

לא פעם, אלו המוצאים את עצמם בהליך של פשיטת רגל תוהים לגבי איחוד של כמה תיקים. הדבר מדיר שינה מעיני רבים, וזו הסיבה שהחלטנו לרכז את כל המידע, אחת ולתמיד

כסף
עורך דין פשיטת רגל
כל מה שחשוב לדעת על הליך מחיקת חובות

לא מעט אנשים בישראל חיים במציאות בלתי נתפסת – חשבונות בנק מעוקלים, או מוגבלים, צ'קים שחוזרים, כרטיסי אשראי מבוטלים ואפילו צווי עיכוב יציאה מהארץ. ישראלים רבים מגיעים למצבים האלה, בעקבות

בניין מגורים
עורך דין מקרקעין
טיפים משפטיים בנושא בניין משותף

בניין משותף מוגדר בחוק כבניין או מקום מגורים שיש בו יותר משתי משפחות שונות. לפיכך נדרש ועד בית שייצג את כלל הדיירים מול קבלנים ורשויות החוק השונות. קבלו מספר טיפים