מי חייב בדיווח למס הכנסה בארצות הברית?

ארה"ב היא כנראה המדינה היחידה בעולם המחייבת את אזרחיה לדווח על הכנסותיהם, גם אם אינם חיים בארה"ב ואף הכנסותיהם אינן נוצרות בארה"ב אלא במדינה אחרת.

במילים אחרות, אזרח ישראלי המחזיק גם אזרחות אמריקאית, מתגורר בישראל, מתפרנס בישראל ואפילו אם לא ביקר בארה"ב מימיו, חייב לדווח על הכנסותיו מעבודתו בישראל – לרשויות המס בארה"ב.

אם כן, מי עוד חייב להגיש דוחות מס לרשויות המס האמריקאיות? מה אפשר לעשות אם לא ידעתם שאתם חייבים לדווח ולא דיווחתם מעולם?

 

בדקו אם גם אתם חייבים להגיש דוחות ל IRS

אזרח אמריקאי

כל אזרח אמריקאי, בין אם הוא שכיר, או עצמאי, בין אם הוא חי בארה"ב, או בארץ אחרת ואף אם מעולם לא ביקר בארה"ב – חייב לדווח לרשויות המס האמריקאיות כל שנה, על כל הכנסותיו – כשכיר וכעצמאי, כפי שהן מתקבלות מכל מדינה שהיא בעולם.

לכלל זה יש כמה הסתייגויות הנוגעות לרמת ההכנסה, גיל ומצב משפחתי, אותן יש לבדוק לגופן מול רו"ח אמריקאי.

 

בעל עסקים ונכסים בארה"ב

אתם לא חייבים להיות אזרחים אמריקאים כדי לשלם מיסים לדוד סם.

מספיק שאתם מרוויחים כסף מעסק, או נכס בארה"ב כדי שתהיו חייבים לדווח ולשלם מיסים.

בין אם יש לכם עסק וירטואלי או אמיתי, הרשום כעסק אמריקאי ובין אם אתם בעלים של דירות בארה"ב ומרוויחים משכר הדירה המשולם לכם, אתם חייבים לדווח ולשלם מס.

 

מה קורה אם לא ידעתם ולא דיווחתם?

ראשית כל, חשוב לדעת כי אמנת המס בין ישראל לארה"ב מחייבת את רשויות המס בישראל וכן את הבנקים בישראל לדווח לרשויות האמריקאיות על כל אדם שיש לו קשרים כספיים, עסקיים, או אחרים – עם אנשים וגופים בארה"ב.

שנית, ה IRS ידועה כרשות קשוחה ולא מתפשרת, שדואגת להפעיל את הסנקציות הדרושות כדי לקבל את המיסים הקבועים בחוק.

יחד עם זאת, הרשויות האמריקאיות עדיין מגלות מידה של הגינות מול חייבים במס שבתום לב לא דיווחו ולא שילמו מיסים מעולם.

 

גילוי מרצון – פתרון אלגנטי לבעיה סבוכה

כדי לפתור את הבעיה מול רשויות המס האמריקאיות יש לפתוח בהליך של גילוי מרצון – דיווח יזום שלכם על כל הכנסותיכם ועל כל הנכסים שלכם מכל מקום בעולם.

הליך זה מאפשר ל IRS לוותר על הריביות ועל אמצעי אכיפה אחרים ולגבות מכם את המס באופן ענייני, תוך מחיקת כל רישום שלילי אודותיכם.

 

לסיכום

אם אתם רשומים כאזרחים אמריקאים, או יש לכם עסק/נכס רווחי בארה"ב אתם חייבים להגיש ל IRS דו"ח שנתי על הכנסותיכם.

אם לא דיווחתם בתום לב, כי לא ידעתם שאתם חייבים בדיווח, תוכלו להפעיל הליך גילוי מרצון, ליזום דיווח מסודר על כל ההכנסות והנכסים שלכם בעולם, כדי למחוק רישומים שליליים ולבטל את הסנקציות הנהוגות.

 

מטבעות כסף

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מה חשוב לדעת על ניהול עזבונות?
עורך דין משפחה
מה חשוב לדעת על ניהול עזבונות?

ניהול עיזבון הוא היבט קריטי בתכנון פיננסי שלעתים קרובות מתעלמים ממנו. בין אם יש לך אחוזה גדולה או נכסים צנועים, ההבנה כיצד לנהל ולהגן ביעילות על האחוזה שלך היא חיונית

ביטוח לאומי
עורך דין ביטוחים
מדריך מקיף להגשת תביעה לביטוח לאומי

בתקופות אי הוודאות של היום, גישה לקצבאות ביטוח לאומי חיונית עבור אנשים המתמודדים עם אבטלה, מחלה או פרישה. ביטוח לאומי היא מערכת חיונית המספקת תמיכה כספית והגנה ליחידים. הגשת תביעה