מעורבים בתאונת דרכים? כך תפעלו לפני שיהיה מאוחר מידיי  

התדירות הגבוהה של תאונות דרכים בישראל, לצד האופי המבלבל של תאונות אלה, אשר מקשה על קביעה לגבי האשם בתאונה, נקבע בשנת 1975 הסדר

מיוחד, שנקרא: "חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים 1975".

מטרת ההסדר היא לספק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים עבור נזקי גוף – גם אם התאונה התרחשה באשמתם.

 

את מי תובעים במקרה של תאונת דרכים?

עו"ד סולטן שי, לשעבר עו"ד מייצג של חברות ביטוח וכיום – עו"ד תביעות נזיקין, מסביר כי לצורך קבלת פיצויים במקרה של תאונת דרכים, עליכם לדעת את מי אפשר לתבוע:

 

  1. הרכב הפוגע מבוטח כחוק

ניתן לתבוע את חברת הביטוח של הרכב הפוגע – בין אם הנפגע הוא הולך רגל, נהג או נוסע ברכב – הפוגע או רכב אחר.

 

  1. לא ניתן לתבוע את הביטוח של הנהג הפוגע

בגלל: תאונת פגע וברח, נהג ללא ביטוח, נהג ללא רישיון נהיגה בתוקף, פגיעה על ידי רכב גנוב, או שימוש ברכב בניגוד לתנאי פוליסת הביטוח של הרכב הפוגע ואף רכב פוגע שחברת הביטוח שלו נכנסה להליכי פירוק . יחד עם זאת, אם נגרמו נזקי גוף בעקבות התאונה, ניתן לפנות לקרן פיצויים ציבורית ששמה "קרנית" לקבלת פיצויים עבור הנזק הגופני, אובדן הכנסה ועוד.

 

  1. תאונת דרכים במסגרת עבודה

נהג אוטובוס, נהג מונית, שליח על אופנוע וכן הלאה – ניתן לצבוע את חברת הביטוח (שלכם או של המעסיק) וכן את ביטוח לאומי – שכן מדובר על תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה.

 

מקרים שונים של תאונות דרכים

מורכבותם של מקרים שונים של תאונות דרכים מחייבת את הנפגעים לפעול בדרכים שונות לקבלת הפיצויים המגיעים להם, אשר לעיתים נחוצים כל כך, לטובת שיקום פיזי ונפשי, חזרה לשגרה ככל הניתן, פרנסה וכן הלאה.

משום כך, בכל המקרים הללו מומלץ לפנות לעו"ד אשר מתמחה בתביעות ביטוח, תביעות נזיקים ובפרט – תביעות הקשורות לתאונות דרכים. עו"ד כזה יכול לא רק לנהל עבורכם את התביעה כי אם בעיקר – לתת לכם הנחיות כיצד לפעול בצורה נכונה, אשר תגדיל את הסיכוי שלכם לקבל פיצויים הולמים.

בנוסף, כדי לקבל את הפיצויים ההולמים, יש להגיש מסמכים שונים, ביניהם מסמכים רפואיים, צילומים של הפגיעה ושל הרכב לאחר התאונה, תיעוד בוידאו, הקלטת שיחות טלפון, עדויות של עדים מהשטח, לעיתים בצירוף עדות כתובה של מומחה רפואי ובחינה מקצועית של תנאי הפוליסה.

לאחר איסוף כל האריות הנחוצות, ניתן לפנות לכתיבת כתב התביעה, באופן מקצועי על ידי עו"ד מיומן, שיכול להגדיל את הסיכוי שלכם לקבל את גובה הפיצויים המבוקש.

לסיכום, תאונת דרכים יכולה להשאיר את הנפגעים במצב נפשי וגופני מעורער. לכן אל תתמודדו לבד! פנו לקבלת סיוע אצל עו"ד מנוסה בתחום!

 

ציוד משפטי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עורך דין בעסקאות מקרקעין
עורך דין מקרקעין
למה חשוב להיעזר בעו"ד בשביל עסקאות נדל"ן?

המורכבויות של עסקאות נדל"ן הן מגוונות, וכוללות היבטים משפטיים, פיננסיים ורגולטוריים, שיכולים להיות גורם מרתיע הן עבור משקיעים ותיקים והן עבור רוכשים ראשונים. בלב עסקאות אלו עומדת רשת מורכבת של חוזים, משא ומתן ותהליכי בדיקת נאותות, הדורשים לא רק תשומת לב לפרטים אלא גם הבנה מעמיקה של החוק. זה המקום שבו המומחיות של עורך דין הופכת הכרחית   מורכבות משפטית? בשביל זה יש עורך דין אחת הסיבות העיקריות להעסיק עורך דין בעסקאות מקרקעין היא המורכבות המשפטית שעסקאות אלו טומנות בחובן פעמים רבות. דיני המקרקעין כוללים מגוון חוקים, תקנות ופסיקה, שיכולים להשפיע באופן משמעותי על תוצאות העסקה. מהשלבים הראשונים של עריכת החוזה ועד לשלבים האחרונים של סגירת העסקה, כל שלב נשלט על ידי עקרונות משפטיים שיכולים להיות מאתגרים להבנה ללא הדרכה מקצועית. עורכי דין יכולים לפרש חוקים אלה, לספק בהירות ולייעץ לגבי דרך הפעולה הטובה ביותר לנקוט בכל צומת.   החשיבות של משא ומתן עם עורך דין משא ומתן על תנאים והגבלות הוא מרכיב קריטי בעסקאות נדל"ן.

חדש
עורך דין פשיטת רגל
פשיטת רגל זה לא בדיוק מה שחשבתם

מה עובר לכם בראש כשאתם שומעים את צמד המילים "פשיטת רגל"? סביר להניח שהדבר הראשון שעולה לתודעה, זה תמונה של אנשים מודאגים בעלי מבט רדוף, החוששים שההוצאה לפועל תדפוק על