מתי אדע לפנות לעו"ד לשון הרע?

בעידן המודרני שבו אנו חיים, אופן העברת המידע הפך להיות הרבה יותר פשוט ונגיש, ועם כל היתרונות הכרוכים בכך אסור לשכוח גם את הסיכונים והחסרונות. שימוש בלשון הרע יכול להתבצע באמצעות כתיבה, תמונה, תנועה, ציור, ויכול להיעשות באופן ישיר או עקיף. במקרים מסוימים שבהם נפגענו מהוצאת דיבה, עלינו להכיר את הזכויות שלנו ולדעת שבאפשרותנו לתבוע את המגיע לנו עקב הנזק שנגרם לנו. מתי אדע לפנות לעו"ד לשון הרע? כל המידע במאמר הבא.

 

מהו לשון הרע?

המושג "לשון הרע" מתייחס להצהרה או תקשורת כוזבת של אדם אחד הפוגעת במוניטין של אדם או ישות אחרת, מסביר שמעון האן משרד עורכי דין ונוטריון, וזה יכול להתבצע בצורות שונות ומגוונות כפי שנאמר בפסקת הפתיחה. מדובר במידע כוזב שעלול לפגוע במוניטין, באופי או במעמדו המקצועי של אדם או ארגון. שימוש בלשון הרע יכול להתרחש בצורה ישירה או מרומזת, ובמידה ויש לכם חשד שמישהו פגע בכם בצורה כזו, מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום.

 

מה הן ההגדרות של הצהרת לשון הרע?

בין הקריטריונים המגדירים הצהרה כלשון הרע נוכל למצוא את הבאים:

הצהרה שקרית: ההצהרה חייבת להיות שקרית, כלומר היא אינה מתיישבת עם האמת או העובדות. אם אמירה נכונה, היא בדרך כלל לא יכולה להיחשב לשון הרע.

פרסום: יש למסור או לפרסם את ההצהרה הכוזבת לצד שלישי, כלומר, היא מובאת לידיעת מישהו אחר מלבד האדם שמכפישים אותו.

פגיעה במוניטין: ההצהרה הכוזבת חייבת לגרום לפגיעה במוניטין של האדם או הישות המוכפשים. פגיעה זו יכולה להיות בצורה של פגיעה במוניטין האישי או המקצועי שלהם, אובדן הזדמנויות עסקיות או השלכות שליליות אחרות.

 

חוק איסור לשון הרע

ע"פ חוק איסור לשון הרע, אסור לפרסם פרסומים שעלולים לבזות או לפגוע באדם אחר, ומי שמפר את החוק עלול להיות מואשם באשמת "הוצאת דיבה". בין התחומים הנפוצים שבהם מתקיימות תביעות לשון הרע נוכל למצוא התנהגות של אדם, מעשים, דת, גזע, עדה, נטיות מיניות ועוד.

 

מתי אדע לפנות לעו"ד לשון הרע?

בכל מקרה שבו אתם חושדים שנעשה נגדכם שימוש בלשון הרע, אנו ממליצים לפנות להתייעצות עם עורך דין לשון הרע. כאמור, בעידן הרשתות החברתיות היד הרבה יותר קלה על ההדק, ואנו רואים מקרים רבים של לשון הרע בפלטפורמות הדיגיטליות. הסיבה העיקרית לכך היא שברגע שאדם נמצא מאחורי מסך, הרבה יותר קל להשתלח באנשים אחרים. לא תמיד אנשים מודעים לכוחן הרב של המילים, ולאפשרות שלהן להרוס ולפגוע באנשים אחרים. במידה ואתם סבורים שנגרם לכם נזק עקב הוצאת דיבה בדיבור, כתיבה, ציור, תמונה, צליל או כל אמצעי אחר, אל תהססו לעמוד על זכויותיכם ולפנות לגורם מקצועי שיוכל לסייע לכם בכך.

עורך דין לשון הרע

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
שופט
עריכת דין
מה מוגדר כתאונת עבודה ומהם סוגי הפגיעות

לאחרונה שמענו על כמה מכרים שלנו שלצערנו, חוו תאונה קשה והם לא ידעו בכלל שתאונה זו מוגדרת על פי החוק כתאונת עבודה. חשוב לציין כי העובדה שתאונה מוגדרת באופן זה,

פטיש
עורך דין גירושין
מי עוזב את הבית בהליך גירושין?

הליך גירושין, מטבעו, מלווה במערכת יחסים עכורה בין בני הזוג. אחת השאלות שעולות היא מי צריך לעזוב את הבית במקרה כזה. יש לחלק את השאלה לשתי תקופות זמן, בהכנות לקראת

רכב
עורך דין תעבורה
מה עליי לעשות במידה ושללו לי את הרישיון?

 רוב האנשים לא עוצרים לחשוב בחיי היומיום על רישיון הנהיגה שלהם ועל החופש שהוא מעניק להם. עם זאת, ברגע שבו שוללים לנו את הרישיון הדברים משתנים ומיד מתבהר לנו עד

חוק ומשפט
עורך דין גירושין
שלושת השלבים העיקריים של תביעת גירושין

זהו, ניסיתם הכול, ובסוף נפלה ההחלטה הקשה כל כך – מתגרשים. סביר להניח שזוהי הפעם הראשונה שלכם בסיטואציה כזאת, וחוסר הודאות של מה שהולך לקרות רק עוד יותר מקשה עליכם.