מתי מומלץ להגיע לתהליך בוררות עסקית?

שותפויות והסכמים עסקיים למיניהם הם חלק מהותי ומרכזי בתרבות הכלכלית המודרנית והמתפתחת בה אנו חיים, ומטבע הדברים, מידי פעם עלולים לצוץ ולהתגלות אי אלו אי הסכמות וקונפליקטים עתידיים. כדי להתמודד עם מצב מעין זה בצורה האידיאלית, מומלץ לסכם מראש על הסכם בוררות

 

שותפויות והסכמים עסקיים

במציאות הכלכלית של ימינו, שותפויות והסכמים עסקיים הפכו לתופעה נפוצה ומקובלת, במטרה להרחיב את העסק ולהביא לצמיחה ושגשוג עסקי של כלל הצדדים. כך, ניתן למצוא כיום מגוון סוגי הסכמים ושיתופי פעולה, דוגמת שותפות כללית, שותפות מוגבלת, הסכם מייסדים ועוד.

בעת החתימה על ההסכם אנחנו מדמיינים לנגד עינינו מציאות כלכלית ורודה ומשגשגת, אך דווקא בשלב זה חשוב להקדים תרופה למכה ולחשוב גם על מצב עתידי בו ייתכנו מצבים של חוסר הסכמה וחילוקי דעות, העלולים להגיע במהירות לכדי סכסוכים משפטיים, בזבוז זמן יקר וכסף ואף פירוק השותפות.

 

מהו תהליך בוררות עסקית?

אחד הפתרונות הנפוצים והמקובלים למניעת מחלוקות עסקיות עתידיות מתרחש עוד בשלב החתימה על הסכם השותפות, באמצעות בוררות עסקית המוכרת גם כסעיף בוררות. סעיף זה מאפשר למעשה תהליך בוררות עסקית באמצעות גורם מתווך אובייקטיבי – הבורר, הנבחר על ידי שני הצדדים המעורבים בתהליך.

הכנסת סעיף הבוררות מלכתחילה להסכם השותפות, מאפשר לשני הצדדים להיות רגועים בכל הקשור למחלוקות עסקיות עתידיות ככל ויתקיימו, כאשר מחלוקות כאלו יגיעו לפתרון מהיר ויעיל על ידי הבורר העסקי שנבחר, תוך חסכון מהותי בזמן ובכסף, בהשוואה להליכים משפטיים המנוהלים בערכאות המשפטיות.

 

מתי מומלץ להגיע לתהליך בוררות עסקית?

כאשר שני הצדדים המעורבים מבינים כי זמן שווה כסף וכי הדרך האידיאלית ביותר להגיע לפתרון מהיר ויעיל של סכסוכים עסקיים, מבלי לבזבז אנרגיה ומשאבים מיותרים, היא באמצעות צד שלישי אובייקטיבי, הרי שאז יהיה מומלץ להגיע לתהליך בוררות עסקית.

כיום, גופים ושותפים עסקיים רבים מבינים כי האלטרנטיבה הטובה ביותר עבורם לפתרון הסכסוכים והמחלוקות העסקיות היא באמצעות תהליך בוררות עסקית ובהתאם לכך, ניתן לראות כי בהסכמים רבים סעיף הבוררות העסקית מופיע כבר כברירת מחדל לגיטימית ומקובלת עבור כלל הצדדים העסקיים השותפים להסכם, כאשר החלטת הבורר דינה כפסק דין של בית המשפט, הניתנת לאכיפה על ידי כלל הגורמים הרלוונטיים.

 

על מה חשוב להקפיד בתהליך הבוררות העסקית?

על פי הגדרת החוק בישראל, כל אדם שהצדדים הסכימו ביניהם למנות עבורם כבורר, יכול לשמש בתפקיד זה, גם אם אינו עורך דין ו/או עבר הסמכה והכשרה מיוחדת לניהול תהליכי בוררות.

למרות זאת, כאשר מדובר בסכסוכים ומחלוקות עסקיות, המערבות סכומי כסף גבוהים ובעלי השלכות על המשך השותפות העסקית בין הצדדים, חשוב ואף מומלץ להקפיד על בחירת בורר מקצועי ומיומן, אשר עבר את ההכשרה המתאימה ושולט בחוק, בסעיפיו השונים ובנורמות המקובלות בתחום הנידון.

חוק עסקים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מזנאיים
עורך דין צבאי
זכויות הנחקר במצ"ח

על חיילים בצה"ל חלים חוקי הצבא בנוסף לחוקי המדינה האזרחיים, בעת התמודדות עם המשטרה הצבאית מומלץ לדעת מה הזכויות שמגיעות לכל חייל!   בעת הגיוס לצה"ל החיילים מועברים להיות, בנוסף

מטבעות
עורך דין ביטוחים
4 טיפים להתמודדות מול חברת ביטוח

תם משלמים כל חודש פרמיה גבוה לחברת הביטוח במשך כל חייכם במחשבה שבעת הצורך חברת הביטוח תשלם לכם. אך כשמגיע הרגע בו אתם זקוקים לעזרה וצריכים לנצל את תגמולי הביטוח

עורך דין אובדן כושר עבודה - קווים לדמותו
כללי
עורך דין אובדן כושר עבודה – קווים לדמותו

משלח יד והיכולת לפרנס את עצמך ומשפחתך, הם מהדברים הבסיסיים והחשובים שכל אדם זכאי להם. מרבית האנשים עובדים קשה כל חייהם בכדי להתמקצע, להתקדם וללמוד תחומים שדרכם יוכלו לפרנס את