מתי תהיו זכאים לפיצוי כספי לפי חוק טיבי?

אולי אתם לא יודעים את זה, אבל ישנם מקרים רבים בהם חברת התעופה מחויבת לפצות אתכם על פי החוק. אם נגרמה לכם עוולה כלשהי על ידי חברת התעופה בכל הקשור לכרטיסי טיסה שרכשתם או לטיסה שאתם אמורים לקחת בתנאים שנקבעו מראש, היא מחויבת לפצות אתכם. חוק טיבי קובע מהם המקרים בהם חברת התעופה מחויבת לפצות את הלקוח. אלו המקרים הללו.

 

חוק שירותי תעופה

חוק זה ידוע גם כחוק טיבי, בעקבות שמו של חבר הכנסת שיזם את החוק. החוק מסדיר את השירותים השונים שחברת התעופה מחויבת לספק לנוסע, כמו התחייבות על תנאי טיסה שונים ומועדי טיסות. בחוק נקבעים פיצויים שונים, אותן חייבות חברות התעופה לתת ללקוחות במקרים מסוימים, בהן אותן חברות פוגעות בלקוח. עו"ד אשר רוטבאום מתמחה בין היתר בחוק ובמשמעויות השונות שלו.

 

ביטול טיסה

ביטול טיסה הוא מצב בו אדם שרכש כרטיס טיסה, אל יעד מסוים ובשעה מסוימת, לא טס אל אותו היעד עקב החלטת חברת התעופה לא להוציא את הטיסה לפועל בסמוך למועד ההמראה. חברת התעופה מחויבת לספק ללקוח שלה כרטיס טיסה חלופי, שירותי סיוע שונים ופיצוי כספי בהתאם למרחק היעד.

 

שינוי בתנאי הטיסה

אדם שרוכש כרטיס טיסה, סוגר למעשה עסקה עם חברת התעופה. חברת התעופה מחויבת לתנאים שונים שהיא צריכה למלא לטובת הלקוח, כמו מקום ההושבה שלו באחת מהמחלקות השונות. שנמוך במחלקה, ממחלקה ראשונה למחלקת עסקים או ממחלקת עסקים למחלקת תיירים, מהווה פגיעה בתנאי הלקוח ומחייבת פיצוי.

 

רישום יתר

חברות תעופה מבצעות רישום יתר. רישום יתר, הקרוי גם "אובר בוקינג", הוא מצב בו חברת התעופה רשמה לטיסה יותר אנשים ממה שהמטוס יכול להכיל. במצב כזה לקוחות מסוימים יכולים למצוא את עצמם מחוץ למטוס. במקרים כאלו תמצא חברת התעופה טיסה חלופית בטווח זמן סביר, או שתפצה את הלקוח.

 

הקדמת טיסה

חברת התעופה הודיעה על הקדמת הטיסה? אם היא עשתה את זה בטווחי זמן שלא מצוינים בחוק, היא תצטרך לפצות את הנוסע. הודעה על הקדמה של שמונה שעות או יותר משעת הטיסה המקורית מחויבת להימסר אל הנוסע עד 14 ימים לפני המראת הטיסה.

 

עיכוב טיסה

החוק מסתכל על עיכוב של טיסה בצורה דומה לביטול של טיסה. בעוד שביטול טיסה היא פעולה ברורה, עיכוב טיסה יכול להשתנות. חברה יכולה לעכב את הטיסה בשעה אחת, בעוד שטיסה אחרת תעוכב במשך 14 שעות. החוק קובע שאם טיסה עוכבה ביותר משמונה שעות, חברת התעופה תצטרך גם כאן לפצות את הנוסעים.

אם הטיסה התעכבה בין שעתיים לחמש שעות, חברת התעופה תצטרך לספק לנוסע מזון, שתייה ושירותי תקשורת. עיכוב הנע בין חמש לשמונה שעות, יזכה את הנוסע גם בכרטיס טיסה חלופי או השבת הכסף שהוא שילם עבור כרטיס הטיסה.

חוק פיצויים כספיים

 

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עורך דין משפחה
טבעת אירוסין – מה חשוב לדעת?

רכישה של טבעת אירוסין היא רכישה משמעותית ומיוחדת ביותר, אשר טומנת בחובה לא מעט סכנות. מהן? להלן כל הפרטים. טבעת אירוסין – חשיבה מעמיקה בטרם ביצוע הרכישה טבעת אירוסין היא

סמל משפטי
עורך דין פלילי
כיצד לזהות סימנים של התעללות

הסימנים להתעללות לא תמיד ברורים, לפעמים המחשבה שמשהו חשוד היא כל כך רחוקה ולא עולה על הדעת שקל לפספס שמדובר בהתעללות. התעללות בחוגי המשפחה היא פגיעה פיזית ונפשית. מדובר על

עורך דין פלילי
עורך דין פלילי – מתי אתם צריכים אותו?

כל אחד מאיתנו עלול להיות מעורב בלא מעט עבירות שונות, וזאת למרות שבאופן כללי כולנו מעדיפים לחשוב על עצמנו בתור אנשים טובים ושומרי חוק. לכן ברור מדוע גם אתם, כמו