נפגעתי בתאונת דרכים – מה עלי לעשות?

למרות שאנחנו משלמים כול חיינו על ביטוחים לא תמיד אנחנו מגיעים לכדי הפעלתם ואפילו לא תמיד אנחנו יודעים שאנחנו זכאים לקבל מהם פיצוי או סיוע כלשהוא. במקרה של תאונת דרכים, דעו וזכרו כי סביר מאוד שמגיע לכם עזרה מהביטוח אך עליכם לדרוש אותו כדי שהחברה באמת תדאג לכם. נפגעתם בתאונת דרכים? הנה מה שעליכם לעשות.

תאונת דרכים – נזק לרכב או לגוף

ראשית, ניתן לסווג תוצאות של תאונת דרכים כתאונות אשר גורמות נזק לרכב או לכל כלי שהיה מעורב ונזקים לגוף אשר מכנים כנזקי גוף. גם אם מדובר באותה התאונה בדיוק, יכול מאוד להיות כי כל נזק יטופל בנפרד ומול גורם אחר כתלות בחומרת וסוג הנזק ובביטוחים שקיימים לרשותכם. הנה הסבר כללי על שני הסוגים:

  1. נזקי גוףבגלל שמדובר בנזקים לגופו של אדם מעבר לביטוח חובה או מקיף לרכב, במקרים חמורים גם הביטוח הלאומי אמור לסייע וגם ביטוחים נוספים במקרים של אובדן כושר עבודה, תאונות עבודה, אחוזי נכות ועוד…
  2. נזקי רכושנזקים כדוגמת נזק לרכב שהיה מעורב בתאונה, אמור להיות מכוסה במסגרת ביטוח חובה לרכב וסביר כי מורחב לביטוח מקיף לרכב. במקרה כזה הכתובת היא כמובן חברת הביטוח אשר בה הרכב שלכם מבוטח או במקרים מסוימים הרכב הפוגע.

נפגעתם? בקשו עזרה

עו"ד אונגר שויגמן הם בדיוק מה שאתם צריכים במקרה של תאונת דרכים גם לאור העובדה שסביר כי תצטרכו זמן להחלמה ולעיכול המקרה, אך גם כי הם מקצוענים ומבינים הרבה יותר בתחום ובכל ההליך מכם. במקרה שנפגעתם בתאונת דרכים מומלץ ליצור קשר עם עורך דין נזקי גוף כמה שיותר מהר על מנת לא לפספס שלבים והליכים קריטיים שיכולים להשפיע רבות על גובה הפיצוי שתקבלו לדוגמה.

 

לתעד לתעד לתעד

כנראה שהאינסטינקט הראשוני שלנו לאחר וסמוך לתאונה הוא להתאושש, אך חשוב במקביל לכך לתעד את כל מה שאפשר על מנת שישמש כראיה לתביעה בהמשך, הן מול הפוגע והן מול חברת הביטוח. תיעוד של נזקי הגוף שחוויתם. תיעוד של הרכב או של הזירה ואפילו תיעוד המסמכים וההליכים שתעברו במקרה של פגיעה המצריכה טיפול או אבחון. כל אלו יכולים וסביר כי יהיו רלוונטיים וקריטיים בהמשך.

 

לסיכום:

אם נפגעתם בתאונת דרכים עליכם לזכור שאתם מבוטחים בביטוח רכב אך גם בביטוח הלאומי. במקרה שחוויתם פגיעה חמורה אשר הותירה נזק יכול להיות כי תקבלו את הסיוע שמגיע לכם במסגרת קצבת נכות, ביטוח אובדן כושר מעבודה או באם התאונה הייתה במסגרת תאונת עבודה, אך על מנת לקבל את כל זה, או לפחות חלק, צריך להתחיל מיצירת קשר עם עורך דין נזקי גוף והתחלת תהליך התביעה מול חברות הביטוח הרלוונטיות לכם ולמקרה שלכם.

Car, Accident

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בית משפט
עורך דין תעבורה
עשיתם תאונה עם רכב חברה – מה ניתן לעשות?

רכבי חברה הם פתרון תחבורתי נהדר, ובונוס מפנק למנהלים ולעובדים כאחד. כאשר עושים תאונה עם רכב חברה, יש מספר צעדים שחשוב מאוד לנקוט מהר ככל האפשר, כדי למנוע פגיעה אישית

תביעת הטרדה מינית
עורך דין הטרדה מינית
4 דוגמאות לניצול יחסי מרות בעבודה

יחסי מרות בין אנשים שונים הם חלק מהיחסים התקינים בכל חברה. יחסי מרות הם בעצם מצב בו ניתן לאדם אחד כוח על האדם האחר כחלק מיחסי עבודה, יחסים טיפוליים ואפילו