למי פונים לייעוץ מס הכנסה – עורך דין או רואה חשבון?

מרבית בעלי העסקים והחברות נעזרים בשירות של יועץ מס או רואה חשבון באופן שוטף, המסייע להם בהתנהלות תקינה מול רשויות המסים. יחד עם זאת, שירותו של יועץ המס או רואה החשבון אינו מחליף התייעצות עם עורך דין המומחה בתחום המיסים כאשר עולה הצורך בכך. כיצד נדע עם מי יש להתייעץ?

 

האם שימוש בשירותיו של רואה חשבון מונע את הצורך בעורך דין?

קודם כל, חשוב להגיד שאין לנו כוונה להמליץ לאף בעל עסק או בעל חברה לנהל את ענייניו ללא שירות של יועץ מס או רואה חשבון. יועץ מס איכותי או רואה חשבון מיומן הם נכס לעסק. התנהלות שוטפת דרכם, כאשר מקפידים על עבודה מסודרת ומנהל תקין, יכולה למנוע כאבי ראש רבים.

יחד עם זאת, במקרים מסוימים מומחיותו של רואה החשבון אינה מספקת, ובמקרים אלו חובה להתייעץ עם עורך דין המומחה במיסים. אם אתם מתלבטים, תוכלו לקבל מענה אצל ייעוץ מס הכנסה עו"ד משה קריסי.

 

מתי נחוץ שירותו של עורך דין מומחה במיסים?

ראשית, בכל מקרה שבו ישנו חשד לעבירת מס. עבירות צווארון לבן הינן עבירות חמורות ביותר ואין להקל בהן ראש. עבירות אלה עלולות להוביל לעונשים כספיים גבוהים ואף לעונשי מאסר. בכל מקרה שבו יש כנגד בעל העסק טענה על הוצאות פיקטיביות, העלמת מס, או דיווח שגוי למס הכנסה, וודאי במקרים חמורים של חשד להלבנת הון, ייעוץ עם עורך דין מומחה במיסים הינו קריטי ועשוי להיות המפתח לשמירה על העסק.

יש לפנות לייעוץ אצל עורך דין מיסים עם כל חשד העולה כנגד העסק. כמובן שתפקידו של עורך הדין אינו מסתכם במתן ייעוץ, אלא גם בייצוג העסק ובעלי העניין מול רשויות המס, בית המשפט וכיוצא בזה. בהקשר זה, חשוב ביותר להזכיר כי על עורך דין חל חיסיון משפטי, כך שהמידע שהלקוח מוסר לו במסגרת ההתייעצות הינו מוגן, בניגוד ליועץ מס או רואה החשבון.

 

האם גם מי שאינם חשודים בעבירות מס עשויים להזדקק לעורך דין מומחה במיסים?

בהחלט כן! נכון, שלצרכים השוטפים לרוב נבחר להיעזר ביועץ המס או ברואה החשבון שלנו. עם זאת, במקרים מסוימים עולה הצורך להיוועץ בעורך דין מיסים גם ללא קשר לחשד בעבירות מס, אלא, למשל, דווקא במקרה הפוך, בו לבעל העסק ישנה טענה כנגד רשויות המס. נניח, אם בעל העסק משוכנע כי נגבה ממנו מס בשיעור גבוה מדי, ומעוניין לערער עליו.

גם בסיטואציות כאלה, היכרותו של עורך הדין המומחה במיסים עם כל סעיפי החוק מהותית לקידום האינטרסים של הלקוח. בכתבה זו סקרנו בקצרה מדוע חשוב לקבל ייעוץ בענייני מס הכנסה גם מעורך דין מומחה, ולא רק מיועץ המס או רואה החשבון המלווים את העסק בענייני מס ההכנסה השוטפים.

מס הכנסה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
דיני משפחה
עורך דין משפחה
מה היתרונות של ידועים בציבור לעומת נישואין?

לצד זוגות נשואים רבים בישראל, ישנם גם זוגות המנהלים מערכת יחסים שמוכרת בשם "ידועים בציבור". מערכת יחסים כזו אופיינית מאוד לזוגיות של פרק ב', אך לעיתים היא יכולה להיות גם

עורך דין אובדן כושר עבודה - קווים לדמותו
כללי
עורך דין אובדן כושר עבודה – קווים לדמותו

משלח יד והיכולת לפרנס את עצמך ומשפחתך, הם מהדברים הבסיסיים והחשובים שכל אדם זכאי להם. מרבית האנשים עובדים קשה כל חייהם בכדי להתמקצע, להתקדם וללמוד תחומים שדרכם יוכלו לפרנס את

עורך דין צבאי
באילו מקרים תזדקקו לעו"ד משרד הביטחון?

מערכת הביטחון במדינת ישראל היא גוף שרובם הכולל של הישראלים מעריכים ומכבדים. למרות זאת, כמו כל גוף מדיני ובירוקרטי אחר, גם גוף זה עלול לבצע טעויות או לגרום לבעיות שעשויות

לַאֲר
עריכת דין
איך לבחור נכון עורך דין לתביעות ייצוגיות?

בחירה של עורך דין לתביעות קטנות זה לא עניין של מה בכך. כשאתם בוחרים בעורך דין, אתם צריכים להיות בטוחים שמדובר בבעל מקצוע שעונה על קריטריונים מסוימים וזו רק ההתחלה.