עורך דין אובדן כושר עבודה – קווים לדמותו

משלח יד והיכולת לפרנס את עצמך ומשפחתך, הם מהדברים הבסיסיים והחשובים שכל אדם זכאי להם. מרבית האנשים עובדים קשה כל חייהם בכדי להתמקצע, להתקדם וללמוד תחומים שדרכם יוכלו לפרנס את עצמם ואת הקרובים אליהם.

לכן תאונות שבגינן נגרם אובדן כושר עבודה, הן תאונות בעלות השלכות קשות. הפיצויים המוענקים בגין אובדן כושר עבודה יכולים להגיע למאות אלפי שקלים ולעיתים אף למיליוני שקלים. חשוב להיות מיוצגים על ידי עורך דין שהתמחה בתחום, במידה ומגישים תביעה בגין אובדן כושר עבודה.

 

אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה הוא אובדן היכולת להתפרנס ממשלח ידך. החוק קובע מספר כללים לאובדן כושר עבודה. בכדי לקבל פיצוי יש להציג אובדן של לפחות 25% מיכולת העבודה שהייתה לפני התאונה או המחלה. אובדן של 75% מכושר העבודה, נחשב לתובע כאילו איבד את כושר עבודתו לחלוטין.

בנוסף לכך אובדן כושר עבודה יוגדר כאשר הנפגע לא יכול לעסוק יותר במשלח ידו ולא בתחומים דומים וקרובים. לכן אם הנפגע איבד את יכולת העבודה בתחום שלו אבל יכול לעבוד בעבודה עם שכר נמוך בהרבה שדורשת הכשרה מצומצמת בהרבה, הוא נחשב כמי שאיבד את כושר העבודה שלו.

 

תביעה בגין עובדן כושר עבודה

תביעה בגין אובדן כושר עבודה יכולה להיות מוגשת למספר גופים, בהן חברות ביטוח פרטיות, חברות פנסיה וביטוח לאומי. כמו כן אובדן כושר עבודה יכול להיות מרכיב בתביעת נזיקין שמוגשת בשל עוולה. לעיתים קרובות יידרש הנפגע להוכיח את אובדן כושר העבודה שלו מבחינה רפואית ומשפטית.

לצורך כך הוא יכול להיעזר בשני גורמים עיקריים. הגורם הראשון הוא רופא תעסוקתי – רופא כזה יבדוק את התובע ויכתוב חוות דעת בנושא שתעזור להוכיח את אובדן כושר העבודה. הגורם השני הוא עו"ד אובדן כושר עבודה – עורך דין כזה יעזור להוכיח את אובדן כושר העבודה בצורה משפטית.

 

איך עורך דין המתמחה בתביעות בגין אובדן כושר עבודה יכול לעזור לי?

עורך דין יכול לעזור בכל חלקי ההליך המשפטי לשם קבלת פיצוי – בין אם זה בהגשת מסמכים ופתיחת תיק תביעה בגופי הביטוח השונים, בהגשת ערעור על החלטת הוועדה הרפואית או בתביעה שמוגשת לבית משפט לשם חיוב גוף הביטוח לשלם פיצוי. לעורך הדין מספר כלים שעומדים לרשותו בכדי לזרז את החלטות בתיקים השונים, ולהוכיח את אובדן כושר העבודה שנגרם בצורה משפטית.

 

אובדן כושר עבודה  – סיכום

אובדן כושר עבודה הוא מצב בו אדם לא יכול להתפרנס יותר ממשלח ידו או מתחום קרוב אליו בגלל תאונה או מחלה. במקרים של אובדן כושר עבודה, יש להגיש תביעה לגוף המבטח הרלוונטי. בדרך כלל קבלת פיצויים בגין אובדן כושר עבודה מתקבלים כאשר מוכיחים אובדן של 25% אחוז או יותר לתקופת זמן ארוכה.

עורך דין אובדן כושר עבודה - קווים לדמותו

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עורך דין תעבורה
מהי תקופת ההתיישנות בתביעה בגין תאונת דרכים

השתתפות בתאונת דרכים היא לא דבר קל. תאונת דרכים היא אירוע שמשפיע על המעורבים בו לאורך זמן, בצורה נפשית, פיזית ופסיכולוגית. כתגובה ישירה לנאמר, ישנם אנשים שמעדיפים לא "להתעסק" בתאונה

הורות משותפת
עורך דין משפחה
מה היא הורות משותפת?

גירושין או פרידה יכולים להיות מאתגרים רגשית, במיוחד כאשר יש ילדים מעורבים. אחת ההחלטות הקריטיות ביותר בתקופה זו היא קביעת הסדר המשמורת על הילדים. בשנים האחרונות צברה משמורת משותפת פופולריות