עורך דין צבאי לייצוג אנשי קבע מול שלטונות הצבא

כל סוגיה משפטית, אשר קשורה לאנשים המשרתים בקבע, נידונה בפני הרשויות בצבא, הכוללות בין היתר: את המשטרה הצבאית, את הפרקליטות הצבאית, את וועדת הערר בצבא, את מחלקת הסגל ועוד. בהקשר זה, עורך דין צבאי, מטרתו לייצג אנשים המשרתים בצה"ל וביניהם, גם אנשי קבע. תפקידו  כולל ייצוג של אנשי הקבע בפני וועדת הערר, המשמשת כוועדה חיצונית ועוסקת בפתרון סכסוכים שונים שבין אנשי קבע ובין המערכת הצבאית.

לפי החוק, לכל אדם המשרת בקבע, קיימת הזכות לפנות לוועדת ערר, במידה ואינו שבע רצון מהחלטה שהתקבלה לגביו, ע"י גורם צבאי מסוים. הנושאים בהם עוסקת וועדת הערר כוללים:

  1. נושאי זכויות אנשי קבע, ביניהם: ימי מחלה, ימי חופש ועוד.
  2. נושא סיום תקופת שירות הקבע.
  3. נושאי שכר של המשרתים בקבע.
  4. נושא אי קבלת מועמדים לשירות קבע.

 

החוקים החלים על חיילים המשרתים בצבא

על כל חייל חלים חוקים המוכתבים ע"י המדינה ובכלל זה, גם חיילים המשרתים בקבע. באם נקלע החייל לסיטואציה בה הוא זקוק לייצוג משפטי, למטרת הגנה על הזכויות המגיעות לו, יזדקק הוא לגורם משפטי מקצועי, שיוכל לייצג אותו מול שלטונות הצבא. מסיבה זו, עורך דין המתמחה בדיני צבא, נדרש לשלוט בחוקים השונים הרלוונטיים לנושאים בהם עשויים אנשי קבע להיתקל במסגרת שירותם הצבאי ועליו להוביל את לקוחותיו בהליך המשפטי, בכדי לדאוג לזכויותיהם ולסייע להם להגיע לפתרון משפטי הולם עבורם.

 

תפקידו של עורך הדין

במסגרת מילוי תפקידו של עורך דין צבאי בנוגע לאנשי קבע, עליו לטפל בנושאים שונים, שבהם נכללים:

  1. ייצוג אנשי הקבע בתיקים של עבירות פליליות שונות.
  2. ייצוג אנשי קבע הנמצאים בהליכים פליליים בחייהם האזרחיים.
  3. ייצוג אנשי קבע בפני וועדות בנשאים של פיטורין משירות הקבע.
  4. ייצוג אנשי קבע הנמצאים בתהליך של טיפולים רפואיים שונים.
  5. ייצוג אנשי קבע במצבים בהם הם נתונים בהליכי השעיה מתפקידם הצבאי.

 

באתר idf-law.co.il ניתן לקבל מידע נוסך בנוגע לדיני צבא ובנוגע לתחומים בהם עוסק עורך דין צבאי וכמו כן, להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום.

 

לסיכום

עורך דין צבאי, המייצג חיילים וביניהם אנשי קבע, נדרש לשלוט בחוקים ובדינים הרלוונטיים למשפט הצבאי, בכדי שתהיה בידיו היכולת להעניק למיוצגים מענה מהיר ויעיל בנוגע לסוגיה בה הוא מטפל עבורם.

במצבים בהם חייל המשרת במילואים או בקבע נקלע לסיטואציה בה הוא נדרש להתמודד מול שלטונות הצבא, הוא עשוי להתקשות בכך,  באם לא יהיה בידיו הידע וההכוונה הנכונים הנוגעים לדיני הצבא. מסיבה זו, ישנה חשיבות גבוהה להתייעצות של אנשי חיילים ואנשי קבע עם עורך דין צבאי, המכיר את דיני המשפט הצבאי ויכול לייעץ עבורם וכן, לייצגם מול הגורמים הבכירים בצבא.

פטיש וספר של שופט

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
Lawyer
עורך דין לשון הרע
איך מתנהלים מול עורך דין לשון הרע?

בעידן הדיגיטלי של היום, שבו המידע מתפשט כמו אש בשדה קוצים, הסיכון להיות קורבן להשמצה גבוה מאי פעם. אם אתה מוצא את עצמך במצב שבו אתה צריך להתמודד עם עורך

אלימות כלכלית ראשית
עורך דין פלילי
מה זה אלימות כלכלית

אלימות היא כל צורה של הפעלת כוח על אדם אחר, בין אם באמצעות איומים, קללות או אמצעים פיזיים. צד נוסף של הפעלת אלימות, אשר הינו נפוץ ביותר במשפחות, הוא אלימות