על מה אפשר לפסול צוואה?

בישראל, בכדי לכתוב צוואה בצורה חוקית ותקינה יש לעקוב אחרי הכללים שכתובים בחוק הירושה של המדינה. חוק זה נחקק בשנת 1965 ומאז נוספו לו מספר תיקוני חקיקה נחוצים. במקרים שהכתיבה של הצוואה לא נעשתה כחוק, ניתן לפסול אותה באמצעות החלטה של בית משפט. בכתבה שלפניכם נדבר על הסיבות הנפוצות לפסילת צוואה. 

 

כתיבה נכונה של צוואה לפי חוק הצוואות

בחוק הירושה הישראלי ישנם מספר כללים וחוקים שיש לעקוב אחריהם כדי לכתוב צוואה בצורה חוקית, תקינה ומלאה. הכללים החשובים ביותר בעריכה של צוואה הם שהיא לא נכתבה תחת לחץ של מי מהיורשים או בעל אינטרס אחר, ושהאדם שערך אותה הוא בעל כשירות לקבלת החלטות כלכליות כבדות משקל.

הדרך המומלצת ביותר לכתיבת צוואה היא באמצעות עורך דין לענייני צוואות. עורך דין זה יעזור לכם לכתוב את הצוואה בצורה נכונה וללא טעויות. לאחר מכן יש לתת את הצוואה לחתימה של נוטריון, שגם ישלח אותה לרשם הצוואות בכדי שיוכלו לתת לה שם אישור מקדים עוד לפני פטירת המצווה.

 

הסיבות הנפוצות לפסילת צוואות

פסילת צוואה במדינת ישראל נעשית בדרך כלל בגלל שלוש סיבות מרכזיות: טעות בעריכת הצוואה, חוסר כשירות של המצווה בעת העריכה, והפעלת לחץ על המצווה בעת עריכת הצוואה. כל אחת מסיבות אלה יכולה להיות סיבה לפסילה של חלק מהצוואה או כולה.

לכל אחת מסיבות אלה יש מגוון רחב של תתי סיבות שונות. לדוגמה, צוואה שנכתבה על ידי המצווה בלבד, חובה שתיכתב בכתב ידו בלבד. במידה והצוואה נכתבה במכונת דפוס, היא עלולה להיפסל על ידי בית המשפט במידה ויוגש כנגדה ערעור.

 

איך ניתן להגיש בקשה לפסילת צוואה?

בכדי להגיש בקשה לפסילת הצוואה, ראשית יש להגיש בקשה לעצירה של ביצוע הצוואה לרשם הירושות. לאחר שהבקשה לעצירה של ההוצאה לפועל של הצוואה התקבלה, אפשר גם להגיש תביעה לבית המשפט בבקשה לבטל את הצוואה. במקרים מסוימים, ניתן לבטל את הצוואה על ידי פנייה לרשם הירושות והצוואות בלבד, וללא צורך בפנייה לבית המשפט.

 

עורך דין צוואות לשם פסילה של צוואה

לעיתים במקרה שיש צורך דחוף לביטול צוואה שהתקבלה במרמה או שהופעל לחץ על המצווה בכדי לשנות אותה, יש צורך בפנייה על עורך דין לענייני צוואות. עורך דין מסוג זה יכול להגיש בקשות לעצירת ההוצאה לפועל של הצוואה, וגם לפעול בבית המשפט בכדי להביא לביטולה המלא או לביטול חלקי שלה לכל הפחות.

 

סיכום

בישראל קיים חוק אשר מסדיר את תחום הירושות והצוואות מאז 1965. חוק זה נקרא חוק הירושה. בחוק זה מפורטות הדרכים השונות שבהן ניתן לכתוב צוואה על פי חוק. במקרים מסוימים ניתן לבטל את הצוואה אם נפל פגם באיזה שהוא שלב משלבי עריכתה. קיימות סיבות שונות לפסילת צוואה אותן פירטנו במאמר זה.

פסילת צוואה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
דרכון
אזרחויות ודרכונים
איך להאריך את ויזת התייר בקובה

קובה הפכה בשנים האחרונות לאתר תיירותי גדול מאוד ופופולרי. עצם הייחודיות שבה, הוא הנוף המרהיב ביופיו, והאופי שמזכיר קצת חוויה של פעם. המכוניות הישנות הנמצאות כמעט בכל מקום בקובה, האנשים

מאזניים
עורך דין פלילי
מה ההבדל בין עבירת הריגה לעבירות המתה?

היכרות עם ההבדל בין עבירת הריגה לעבירות המתה צריכה להיות אינטרס של כל חשוד, כי היא עשויה להשפיע בצורה דרמטית על האסטרטגיה המשפטית וכמובן העונש. בנוסף, חשוב להתייעץ עם עורך