פוטרת בזמן הריון – מה החוק אומר?

בישראל ישנו חוק נשים בעבודה, במסגרתו חל איסור על פיטורים במהלך הריון או חופשת לידה.

מעבר לכך, ישנו חוק נוסף והוא חוק שוויון הזדמנות בעבודה, שאוסר על הפליית נשים הריונות ואימהות.

כל אישה שחשה שהועמדה במצב בו פוטרה בזמן ההיריון שלה, ובגלל ההיריון שלה, רשאית לגבות את עצמה במסגרת החוק ולפתוח בהגשת תלונה בגין

התנהלות מקום העבודה.

מה החוק אומר ומה עושים בכל אחד מהמקרים השונים? להלן מידע שחשוב שכל אישה הרה תדע.

 

פוטרת בגלל ההיריון שלך? כך תעשי

מי שחושבת שהיא פוטרה בגלל ההיריון שלה, וללא כל מסמכים או ממצאים התומכים בהיתר פיטורים, באפשרותה להגיש תלונה ליחידת האכיפה שבמשרד הכלכלה. אם האישה ההרה מועסקת במקום מעל ל-6 חודשים, ויימצא שהמעסיק אכן פעל בצורה לא חוקית, עלולים לנקוט נגד המעסיק בסנקציות כספיות.

אפשרות נוספת היא הגשת תביעה משפטית נגד המעסיק בבית דין. במסגרת התביעה, ניתן יהיה לדרוש פיצוי כספי, שכן מדובר בפיטורים שאינם כדין, המאופיינים באפליה כלפי אישה הרה\ אם. במסגרת התביעה, ניתן לדרוש את היקף השכר שאמורה הייתה לקבל האישה אם הייתה מועסקת באותה התקופה. הסכום ייספר מיום הפיטורים עצמו ועד ל -3 חודשים אחרי חופשת הלידה המשוערת.

 

מה קורה כשהוותק הוא פחות מ – 6 חודשים?

החוק מגנה כל מקרה שבו אישה פוטרה בזמן ההיריון שלה, גם אם אין לה וותק של מעל ל -6 חודשים. חשוב לדעת שככלל, אישה שפוטרה מסיבת ההיריון שלה, מוגנת על פי חוק משום שאסור לעשות זאת. אולם, אם יימצא כי פוטרה מכל סיבה שהיא אחרת, כמו למשל חוסר יעילות, זה כבר לא ייחשב לאפליה פסולה.

 

המצב המשפטי הלכה למעשה

בשנים האחרונות בתי דין לעבודה מעבירים מסר חד וחלק לכל מעסיק באשר הוא – פיטורים בזמן היריון גוררים איתם פיצויים עונשיים. לא רק שהמעסיקים ייאלצו לשלם פיצויי פיטורין לאותן נשים הרות ומופלות, אשר מגיעים להן מכורח החוק, אלא גם פיצויים על כך שנגרם נזק לאישה, וכן יצטרכו להשלים את השכר בגין אובדן השתכרות עתידית.

קביעת הפיצויים נעשית בהתאם למתווה הפיטורים, הסיבות שהוגשו לפיטורים והנזק שנגרם לאישה ההרה. המצב הוא שעל המעסיק לשלם המון כסף כאשר הוא מפטר אישה הרה, ולכן כל הסנקציות האפשריות מופעלות, כך שמעמדה וזכויותיה לא ייפגעו בתהליך.

 

מתייעצים עם עורך דין לענייני תביעות ביטוח ודיני עבודה

עולם החוקים עשוי להיות מסורבל ובירוקרטי עבור אנשים שלא מגיעים מהתחום. אישה שהופלתה על רקע היותה בהיריון, עשויה להיות מוצפת בתחושות של חוסר אונים וייאוש, ועצם ההתמודדות הזו לבד עשויה להיות קשה מנשוא. עורכי דין חזקים בתחום, כמו למשל עורך דין כפיר דיין דובב, יכולים לסייע בנושא ולתת את הכלים להתמודד עם זה בהצלחה.

 

איש בחודש מתקדם

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
האם ניתן להשהות עיקול חשבון בנק
עורך דין בנקים
האם ניתן להשהות עיקול חשבון בנק

עיקול חשבון הוא אחת הפעולות המשפטיות הקשות ביותר שאפשר להפעיל כלפי אזרח. מלבד עונשים חמורים, מדובר על סנקציה חריפה ביותר לאור העובדה שהיא לא מאפשרת לכם לנהל פעילות פיננסית משמעותית.

טופס וטבעות
עורך דין גירושין
מהו גישור לפני גירושין והאם חובה לעבור אותו

זוג שמעוניין להתגרש, מכל סיבה שהיא, עובר תהליך ברור ודי קבוע בדרך לגירושין. אחד מהשלבים שהזוגות עוברים הוא שלב של גישור לפני גירושין. מדובר על סוג של ניסיון אחרון לפני