פורטוגל אאוט, פולין אין – הכל על האזרחות הפולנית

אתם חושבים על אזרחות פולנית? שמעתם שהחברים או השכנים שלכם כבר השיגו אזרחות פורטוגזית ואתם רוצים גם אזרחות זרה? כל הפרטים על ההליך, מה זה דורש? ואיך תשיגו אזרחות פולנית? הכל ממש כאן לפניכם.

 

קצת על אזרחות פולנית

בשנת 2004 הצטרפה פולין למדינות האיחוד האירופי באופן רשמי. וכך, דרכון פולני, שהיה אטרקטיבי בפני עצמו, הפך להרבה יותר עם הצטרפות זו. על פי פסיקת בית הנבחרים של פולין, עשרות אלפי ישראלים, זכאים לקבלת דרכון פולני. אלפים רבים כבר סיימו וקיבלו את הדרכון האירופאי שלהם.

 

אז מה הקריטריונים לקבלת אזרחות פולנית?

כדי לקבל אזרחות פולנית תצטרכו להיות נצר למשפחת ילידי פולין כמובן, אך אם סבא שלכם יליד פולין, והאב או האם לא מימשו את זכאותם זו, תוכלו עדיין גם אתם להוציא אזרחות כזאת. מי יכול לקבל בעצם? כל אדם שיכול להוכיח שהוא צאצא לבן משפחה שנולד בפולין או שטחים נוספים שהיו בפולין בעבר.

רבים שואלים האם הזכאות קיימת גם אם סבא וסבתא עדיין בחיים, אז התשובה היא שכן, הזכאות קיימת גם ללא מגבלת דורות. בהקשר הזה חשוב להגיש שמומלץ לבדוק את התפתחות הפסיקה והחקיקה בתחום בפולין, כי היא משתנה ללא הרף.

 

שלבי הליך קבלת האזרחות

יש מספר דברים שתצטרכו לעשות לפני שתקבלו אזרחות פולנית:

  • בדיקת זכאות – בדקו בעצמכם או בעזרת חברה המתמחה בתחום אם בכלל אתם זכאים, לצורך זה תצטרכו להביא מספר מסמכים, בעיקר כאלה שאתם נצר למשפחת יליד פולין.
  • הבאת מסמכים – לאחר שתיבדק זכאותכם תצטרכו לאתר את כלל המסמכים הדרושים לקבלת האזרחות עצמה. כלומר, מסמכים שכוללים את כלל הרישומים הישראלים שלכם, ואת תעודת הלידה שלכם, אם נולדתם מחוץ לפולין. שימו לב שבהמשך תצטרכו להעביר את כלל המסמכים לפולין, לאחר תרגום בעזרת נוטריון. הקפידו לקבל אישור נוטריוני לכלל המסמכים.
  • הגשת בקשה – כלל המסמכים המתורגמים עוברים לידי הרשויות הפולניות, והם מחליטים האם לאשר את בקשת הזכאות לאזרחות. לאחר שתקבלו את האזרחות הפולנית, תקבלו לידכם אישור זכאות, כמובן שאישור זה צריך להגיע לידכם, וכולל גם אישור זכאות להנפקת תעודת זהות פולנית ודרכון פולני.

לסיכום, אזרחות פולנית היא טרנד שהולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות, כמובן שבעיקר מאז שפולין הצטרפה לאיחוד האירופי. האזרחות תאפשר לכם בעיקר להנות באופן נוח יותר בחופשה המשפחתית באירופה, אך גם, תסייע ביכולת לעבוד ולהתפרנס באירופה, אתם או ילדיכם.

הליך קבלת האזרחות כולל בדיקת זכאות, אחרי הבאת מסמכים שאתם נצר ליליד פולין, מסמכים אלו תקבלו מיד ושם, הרשויות הפולניות, הסוכנות היהודית או ארכיונים בין לאומיים אחרים. לאחר מכן תגישו בקשה לאזרחות, בצירוף כלל המסמכים האישיים שלכם, מתורגמים עם אישור נוטריון, והבקשה תיבדק אצל הרשויות בפולין. לבסוף תקבלו את אישור הזכאות, איתו תלכו להתייצב בשגרירות הפולנית בתל אביב על מנת להגיש בקשה לדרכון פולני.

פּוֹלִין

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עורכי דין בתחום הנזיקין
עורך דין נזיקין
מהי חוות דעת נזיקין ומתי צריך אותה?

במרכזה של תביעת נזיקין עומד הצורך להוכיח לבית המשפט כי נגרם נזק וכי הצד הנתבע אחראי לו. חוות דעת היא כלי הכרחי בהוכחת הנזק או בשלילתו על ידי הצד הנתבע.

פרישה ראשית
עורך דין דיני עבודה
גיל פרישה והשפעתו על פנסיה לאישה

גיל הפרישה הוא הגיל בו עובד יכול לפרוש מעבודתו לגמלאות, ולקבל את כל התנאים שמגיעים לו בשל כך. מהו גיל הפרישה כיום, וכיצד הדבר עשוי להשפיע על הפנסיה?   גיל