צו הרחקה לבן זוג אלים

לא פעם ראינו באמצעי התקשורת שמקרי אלימות בין בני זוג הסתיימו ברצח כאשר הכתובת הייתה על הקיר.

יתן למנוע זאת באמצעות צו הרחקה.

המאמר יפרט מתי ואיך ניתן להוציא צו הרחקה נגד בן זוג אלים.

 

אלימות של בן/בת הזוג

כאשר מדובר על אלימות בדרך כלל מתמקדים באלימות פיזית ומאיימת, אך לאלימות יש צורות נוספות. אלימות יכולה להיות מילולית, נפשית, מתנכלת, מאיימת, אלימות כלכלית, אובססיה הבאה לידי ביטוי במצבי קיצון ועוד. כאשר חשים סכנה או חווים ביטוי אלים מבן הזוג חובה להגיש תלונה במשטרה ולהוציא לו צו הרחקה זמני. צו ההרחקה אינו תקף לזמן רב ולכן יש לפנות לבית המשפט באמצעות עורך דין משפחה ולבקש צו הגנה שמטרתו למנוע הטרדות מאיימות לזמן ארוך יותר. ברגע שחווים אלימות במשפחה חובה לפעול במהירות ולא לחכות לפעם הבאה.

 

מתי ניתן להוציא צו הרחקה לבן זוג אלים?

צו ההרחקה אמור לספק הגנה לאישה הסובלת מאלימות פיזית מסוכנת או נתונה לאיומים של אלימות פיזית. כמו כן, כאשר בן הזוג פוגע ברכוש, משתמש באלימות מילולית, עוקב ומטריד. במקרים מיוחדים ניתן להוציא צו הרחקה נגד אלימות נפשית. כל ההתנהגויות האלימות שגורמות להפרת השקט בבית, בעיקר כשיש ילדים, הן התנהגויות עליהן ניתן לקבל צו הרחקה מבית משפט. כאשר בן הזוג האלים מקבל את הצו אסור לו להתקרב לבת הזוג בטווח אותו קובע השופט, לא למקום עבודתה ולא למקום מגוריה. חל עליו איסור לשלוח לה הודעות, להתקשר אליה, לעקוב אחריה, להטריד אותה או לשאת נשק. ניתן גם לדרוש צו הרחקה מהילדים כאשר ישנו חשש מוצדק, או להוציא צו הרחקה חלקי כמו, לא להסתובב ליד הבית בשעות הערב. את הצו יקבל בן הזוג למשך 3 חודשים עד שנה ולעיתים אף לתקופה שאינה מוגבלת.

 

מה ההשלכות של הפרת צו ההרחקה והארכתו?

בית המשפט מוציא צו הרחקה או צו הגנה באופן מיידי כאשר ישנן הוכחות שמתרחשת אלימות או כשיש איום לכך. בית המשפט קובע גם אם צו ההרחקה מלא או חלקי, זמני או קבוע על סמך ההוכחות והתייעצויות עם אנשי מקצוע. בן זוג המפר את הצו עלול לשאת בעונש מאסר של 4 שנים על פי החוק של עבירה פלילית זו. כאשר ניתן צו הרחקה לשלושה חודשים ניתן להאריך אותו לשנה, אך צריך להביא ראיות חדשות שיצביעו על הסכנה. בן הזוג יכול להגיש ערעור על צו ההרחקה, אך עליו לעשות זאת בבית המשפט המחוזי.

לסיכום, יש לזכור שצו ההרחקה בדרך כלל ניתן מייד לאחר שמתלוננים במשטרה על מנת להרחיק את בן הזוג עד שהמשטרה חוקרת את התלונה, ולכן צו ההרחקה נקבע באופן חלקי או מלא ל- 3 חודשים. בנוסף, ישנן לעיתים תלונות שווא נגד אלימות ולכן יש לבדוק כל מקרה לגופו.

 

אישה מוכה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מדד פיננסי נכון
כללי
איך השקעה פיננסית תביא לרווחים בעסק

יצירת רווחיות בעסק תלויה בהרבה מאד משתנים. לפיכך, לפני שמתחילים לתפעל את העסק, או בסמוך לתחילת הפעילות, יש ליצור תוכנית עסקית איכותית. תוכנית עסקית נועדה להשיג שתי מטרות עיקריות: האחת

פטיש
כללי
כיצד לבחור עורך דין מתאים למקרה שלכם?

זקוקים לייצוג של עורך דין? ובכן, במדריך הבא נציג לכם את הפרמטרים החשובים לצורך בחירה מושכלת בעורך דין אשר ייצג אתכם כהלכה בעת הליכים משפטיים להם אתם זקוקים במסגרת המקרה