צו ירושה – עשה ואל תעשה

אדם קרוב אליך הלך לעולמו וכעת מגיע השלב שבו אתה מתעניין בנושא הירושה? האם הוא הותיר אחריו צוואה והאם מגיע גם לך נתח מכל הרכוש שהיה שייך לו? חשוב להבין שלפני הכול עלינו להוציא בקשה לצו ירושה, שכן בלי צו כזה פשוט לא נוכל לגעת בכסף ולהשתמש בו לשום פעולה.

 

מה חשוב לעשות?

כאשר מדברים על הוצאת צו ירושה הדבר הראשון שחשוב לעשות הוא לבדוק בכלל שהאם הנפטר הותיר אחריו צוואה. לא כל האנשים עושים זאת, כל אחד מהסיבות שלו, ואין ספק שבמקרים שבהם אין צוואה ויש רכוש רב, זה עלול להיות בעייתי ולהוביל לאינספור ויכוחים בין היורשים. כל אחד בטוח שמגיע לו נתח יותר גדול מהעוגה, ולכן ברור מדוע, כי להימנע מכל המצבים האלה, בהחלט כן כדאי לעשות צוואה.

 

החיפוש אחר עו"ד מתאים

זה נכון שיש הרבה מקרים שבהם לא נצטרך בכלל עורך דין, כי היום יש אופציה גם להגיש בקשה לצו ירושה בצורה מקוונת. עם זאת, חשוב לדעת שלא תמיד זה מתאפשר וזה מאוד תלוי במצבו של הנפטר טרם מותו. כלומר, האם הוא הותיר אחריו צאצאים? האם הוא הותיר אחריו בן או בת זוג? וכאמור, האם הוא עשה צוואה מסודרת או לא. מה שבטוח זה שאם יש מקום לספק ואם אתה רוצה להימנע מוויכוחים מיותרים שאח"כ עלולים להיות מאוד מורכבים, כדאי יהיה לפנות כמה שיותר מהר לעורך דין מתאים. קיימים לא מעט עורכי דין שעוסקים בתחום הזה וחלק מהם באמת מנוסים ומקצועיים. לכן, אם אתה מחפש איש מקצוע מוביל שיוכל לדאוג לאינטרסים שלך, רצוי שתתחיל לחפש אותו כבר עכשיו.

 

בדוק גם את הצד השלילי – האם הנפטר הותיר אחריו חובות?

אי אפשר לדבר רק על הדברים החיוביים של צו הירושה, שכן בפועל פעמים רבות, אפילו אנשים שהיינו בטוחים שהם עשירים, מותירים אחריהם חובות. לכן חשוב להיות עם היד על הדופק גם בנושא הזה, כי בניגוד למה שאנשים לעיתים סבורים, גם חובות עוברים בירושה. חשוב מאוד לפרסם את צו הירושה וזאת כדי לתת לכל אדם את ההזדמנות להתנגד או לתבוע חלק מהירושה עצמה.

 

השאלה מה עושים עם הכסף

בסופו של דבר, אחרי התהליך כולו באמת אתה זה שיורש את כל הכסף שהותיר אחריו המנוח? קיבלתם גם מספר נכסים מעניינים? עכשיו הגיע הזמן להחליט מה תעשה עם הרכוש. מדובר על לא מעט כסף שיכול לשנות את חייך, ולכן יש טעם לחשוב על הדברים מראש ולראות מה יכול להתאים לך. רצוי מאוד להתייעץ עם המומחים, כולל עו"ד ורואה חשבון, וזאת על מנת שתוכל לנצל בצורה הכי טובה שאפשר את כל הכסף שזה עתה קיבלת בירושה מהאדם שנפטר.

צו ירושה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אחוזים
עורך דין ביטוח לאומי
4 דרכים לקביעת אחוזי נכות ע"י ביטוח לאומי

ברצונכם להגיש תביעה לביטוח לאומי עקב פגיעה פיזית, נפשית או שכלית שעברתם. כיצד ניתן לדעת איך ביטוח לאומי יקבע את אחוזי הנכות המגיעים לכם? במאמר זה מפורטות 4 דרכים לקביעת

פשיטת רגל ראשית
עורך דין פשיטת רגל
מה הזכויות שלי במקרה של פשיטת רגל?

צו פשיטת רגל מעביר את הנכסים של החייב לרשות נאמן, אבל זה לא אומר שאין זכויות שאמורות להגן עליו. במאמר הבא נציג את עיקרי הזכויות גם בחדלות פירעון ופשיטת רגל,