קונים דירה? עצרו ובדקו אם ביצעתם תכנון מס מקסימאלי

תקנות המיסים בישראל לעיתים עלולות להיות מורכבות ומלאות בבירוקרטיה מעייפת. מחקר מקיף או ייעוץ עם עו״ד לנדל״ן אודות חוקי המס בישראל, יוכלו לחסוך לכם כסף רב ותכנון של הוצאות עתידיות. במאמר נפרט לכם על תקנות המס, שיעור המס וההקלות המגיעות לכם. 

 

ליווי של עו״ד בביצוע תכנון מס

בתהליך קנייה ומכירה של בית ישנן תקנות מס שעלולות להיראות מסובכות למי שאינו מבין בהן. במידה ובחרתם לקחת ליווי של עו״ד בתהליך זה כמו עו״ד מקרקעין יוני לוי, הוא ינהל עבורכם את העסקה ובתוכה גם מעורבות עם רשויות המס בנוגע לכל המיסים השונים שעליכם לשלם בעת קניית דירה. תפקידו של עו״ד במקרים אלה הוא להקל עליו ככל האפשר מול רשויות המס ולהוזיל את סכום התשלום הסופי.

 

תקנות מס ברכישת דירה

מס הרכישה של דירה מתבסס על השווי של הדירה בשונה ממס שבח שמתבסס על הרווח מהדירה. חישוב מס הרכישה מבוצע על פי מדרגות המס אשר מתעדכנות בכל שנה. עבור מי שרוכש דירה ראשונה יש פטור מתשלום המס עד לתקרה שהגדיר החוק. מדרגות המס אומרות כי ככל שמחיר הרכישה גבוה יותר כך תשלום המס יהיה גבוה יותר.

 

שיעור המס ברכישת דירה יחידה

״דירה יחידה״ משמע דירת מגורים שהיא הדירה היחידה של הרוכש. במדרגה המס הראשונה שיעור המס הוא אפס אחוז. חשוב לציין כי כאשר לאחד מבני הזוג יש דירה נוספת והם נשואים על פי חוק רכישת הדירה לא תיחשב כרכישת דירה ראשונה והמס יהיה גבוה יותר.

במידה והדירה נרכשה לפני הנישואים או שהועברה בירושה אפשר להגיש בקשה לפיצול שומה וכך להגדיר את רוכש הדירה כ ״רוכש דירה יחידה״ ע״י חישוב חלקו היחסי בדירה שנרכשת ע״י שני בני הזוג.

 

פטורים והקלות במס

קיימים פטורים והקלות במס הרכישה ובדיקה שלהם לפני קניית דירה יכולה לחסוך לכם כסף ולהוזיל משמעותית את עלויות המס. בין ההקלות הקיימות קיימת הקלה במס הרכישה לנכים, לבני משפחות שכולות ונפגעי פעולות איבה והקלות לתושבים חוזרים ועולים חדשים.

 

דיווח על מס רכישה וקבלת אישור

לאחר בדיקה של תקנות המס ושיעור המס שעליכם לשלם, מגיע הדיווח למיסוי מקרקעין על מס הרכישה שלכם. רוכש הדירה מגיש הצהרה על הרכישה למשרד המיסוי הרלוונטי לאזורו. יש להגיש מספר טפסים ופרטים אישיים של המעורבים בעסקה ואודותיה.

לאחר שמגישים את הדיווח למיסוי מקרקעין בעזרת עו״ד ובאופן דיגיטלי הוא עובר אל המשרד האזורי אליו הנכס משויך. כאשר הדיווח נקלט רוכש הדירה מקבל הודעה ושובר לתשלום מס הרכישה.

היכרות מוקדמת עם תקנות המס תסייע לכם לתכנן את הוצאותיכם ותמנע הוצאות כלכליות כבדות שלא תכננתם. חשוב שתבצעו תכנון מס מקסימלי, שיעזור לכם לתכנן את התקציב שלכם בצורה חכמה ויעילה.

קונים דירה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
פטיש
כללי
כיצד לבחור עורך דין מתאים למקרה שלכם?

זקוקים לייצוג של עורך דין? ובכן, במדריך הבא נציג לכם את הפרמטרים החשובים לצורך בחירה מושכלת בעורך דין אשר ייצג אתכם כהלכה בעת הליכים משפטיים להם אתם זקוקים במסגרת המקרה

שופט
עריכת דין
מה מוגדר כתאונת עבודה ומהם סוגי הפגיעות

לאחרונה שמענו על כמה מכרים שלנו שלצערנו, חוו תאונה קשה והם לא ידעו בכלל שתאונה זו מוגדרת על פי החוק כתאונת עבודה. חשוב לציין כי העובדה שתאונה מוגדרת באופן זה,

עורך דין פשיטת רגל
מחיקת חובות

כל אדם זכאי לקבל הליך של מחיקת חובות אל מול הגופים השונים. כיצד זה מתבצע? כל הפרטים במאמר הבא. מחיקת חובות – כיצד זה מתבצע? אזרחים רבים מוצאים עצמם במציאות